AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Har en HP G62, har hatt den i 1,5år. Før denne hadde jeg en minilaptop som strøyk med etter et år (forbanna drittPC). Men lurer egentlig på hvor lenge en normal laptop lever? Bruker den mye, men aldri til spill osv. Ser på serier, og surfer på forum/facebook. Har den på fanget, men har en USB-kjølematte som gjør at den ikke blir overopphetet. Bruker den daglig, drar ut ledningen og lar den lade seg ut i ny og ne. Tar ut ledninger når den slåes av, og den slåes av hvis jeg ikke skal bruke den på en time + (alltid når jeg er på jobb eller sover) Hvor lenge kan jeg regne med at den lever??
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 Jeg har hatt min i 2,5 år. Den står på veldig mange timer pr. dag. Spiller noe. Ingen trøbbel hittil. Den får bare sørge for å vare så lenge kjøpsloven gjelder (5 år). Kostet 14 tusen da den var ny uten at det betyr så mye.
Cata Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Min IBM T40 holdt i 8 år, og ville sikkert klart seg enda et par år dersom ikke jobben hadde bestemt at alle MÅTTE bytte. Siden det var jobbePC så ble den mye brukt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Jeg vil si 3-4 år. Da begynner det meste på den å bli slitent. Batteriet, tastaturet, m.m.
Zakuro Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Har en HP G62, har hatt den i 1,5år. Før denne hadde jeg en minilaptop som strøyk med etter et år (forbanna drittPC). Men lurer egentlig på hvor lenge en normal laptop lever? Bruker den mye, men aldri til spill osv. Ser på serier, og surfer på forum/facebook. Har den på fanget, men har en USB-kjølematte som gjør at den ikke blir overopphetet. Bruker den daglig, drar ut ledningen og lar den lade seg ut i ny og ne. Tar ut ledninger når den slåes av, og den slåes av hvis jeg ikke skal bruke den på en time + (alltid når jeg er på jobb eller sover) Hvor lenge kan jeg regne med at den lever?? Hvor lenge en laptop lever kommer an på kvaliteten på laptopen selvsagt, og hvor godt du tar vare på den. Så kommer det an på hvor mye reparasjoner du er villig til å gjøre selv, evt. kan gjøre selv. Mange skaffer seg pc, men vil ikke ha ansvaret for å ta vare på den og kjøper bare nye:P Er som å kjøpe seg hund fordi man har lyst på hund, men vil ikke ta ansvar for å gå tur og mate den:P For all del, det finnes dårlige laptop'er, men det er derfor man gjør research på google før man kjøper en;) Kvaliteten på min pc var under middels, men jeg har nå hatt den i 4 og et halvt år for det, og den er utsatt for mye tung bruk og mye transport på fly, så den har fått litt juling:P Har riktig nok måttet bytte inverter, vifte og sånt småtull, og det er billigere å gjøre det selv om du ikke får det på garantien for å si det sånn... En middelmådig pc kan holde i 6-8 år, selv ved tung bruk, avhengig av hvor mye vedlikehold du legger i den. Brutter'n har hatt sin i rundt 8 år, bare med å bytte ut små-deler, og den funker fint enda, og han er en skikkelig data-nerd:P Så pass på oppdateringer, virus søk, søppel-filer(bruk CCleaner), brannmur etc. rensk den for støv, bytt små-deler som ryker, denslags. Om du ikke kan, få noen til å lære deg, men hold fingra av fatet dersom garantien ikke har gått ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå