AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Jeg har en utrolig tøff venninne som har reist to mnd med mann og to små barn. De reiste rundt i et land og bodde hos ulike familier. Tidligere har hun vært backpacker to ganger rundt i India og omegn, men da uten barn. Jeg syns dette høres utrolig fristende ut, men jeg er ganske feig.. Har noen her reist slik med barn? Hvor er det evnt best å reise? Hvor mye kan man regne med at det koster alt i alt?
sebastianen Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Du kan jo begynne med litt øyhopping på kykladene. Det er ikke vanskelig og trygt for barn og
Gjest Badabing Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Første gangen jeg reiste som backpacker, trodde jeg at jeg skulle være blant de litt eldre som reiste på denne måten. Det var jeg definitivt ikke. Det var mennesker i alle aldre. Pensjonister, familier med barn, etc. Eneste er nok at det krever lktt mer planlegging med en reiserute klar. Jeg tror faktisk du skulle kunne reist mange steder. Øyhopping i Hellas er et bra råd om du er litt engstelig, men tror du fint kunne backpacket i Sørøst Asia også: Thailand, Vietnam etc. Disse landene er godt utbygd for turister. India ville jeg nok vært på forhånd selv uten barn, det er greit å kjenne litt til hvordan landet fungerer. Men hvis du begynner i Hellas eller Thailand, så lærer du litt om denne måten å reise på, og kunne sikkert fått til India også. Ellers kan du jo også dra på interrail i Europa med dem. Ta den ruta som går herfra og ned til Tyrkia for eksempel.
CathFoto Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 India er ikke noe skummelt land å reise i, tvert i mot. Men leste en reiseartikkel for en stund tilbake at leger ikke anbefaler å ta med barn under 2 år utenfor Europa pga sykdom/matforgiftning/enkelte vaksiner. Men etter 2 år skal det visst være greit.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 TS her igjen. Mine barn er forresten ganske store nå, seks og ni år gamle. Så de er ikke så ømfintlige lenger.
gladidag Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Vi " backpacker" m ungene, eldstemann var på sin første tur like før.han var ett år. Nå har vi to små backpackere på 6 og 9. Ungene våre har aldri vært i fornøyelseparker, "bamseklubber" ol...de syns bade,snorkle, jungel, leke m barn de treffer.Det enkle er ofte det beste;) Vi kjøper flyreise og booker første hotellnatten, så finner vi bosteder etterhvert. Vi bor gjerne kjempeenkelt og billig.Pakker veldig lett i ryggsekker, vasker klær underveis , og det blir jo gjerne supplert litt underveis:) Har gjerne lest litt på feks Tripadvisor og lonely planet for gode tips. Vi har stort sett reist i Thailand, lett å reise i og mange flotte steder. Ifjor var vi på Fillipinene...og MÅ tilbake der:) Men flere land i Asia og Sør Amerika er på ønskelistene våre.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 gladidag: Takk for svaret Kan jeg spørre hvor mye dere ca regner med å bruke på slike turer? Og er dere borte 1-2 uker eller lengre tid?
gladidag Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 3 uker pleier vi ha.. Pris kommer an på sesong. Vi fløy til Bangkok i mai for 18000 for to voksne og to barn. Bosteder vanligvis 200-500 kr i Thailanf. Høysesong rundt 250000 for fly og 20-50% dyrere bosteder....men vi bor kanskje litt finere i lavsesong, og pruter hvis vi blir mange netter på ett sted.Fillipinene var billigere...var der i lavsesong , mai/juni ifjor. Overnatting fra 130 kr til 700kr. Billig mat, drikke,transport. Anbefaler Cebu og Visayas på det sterkeste.
Vibi Skrevet 11. februar 2012 #11 Skrevet 11. februar 2012 India er ikke noe skummelt land å reise i, tvert i mot. Men leste en reiseartikkel for en stund tilbake at leger ikke anbefaler å ta med barn under 2 år utenfor Europa pga sykdom/matforgiftning/enkelte vaksiner. Men etter 2 år skal det visst være greit. Den generelle anbefalingen fra folkehelsa er vel fremdeles at barn under 5 år ikke bør tas med til tropiske strøk pga sykdommene du nevner. Men det er jo fryktelig mange som gjør det allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå