Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, vi kjøpte leilighet som er ganske fin, men kjøkkenet er slitt, særlig benkeplaten er ganske ille. Ovn og komfyr er også ganske gamle.

Jeg har lyst på nytt kjøkken, men akkurat nå er det litt vanskelig med pengene. Hva slags muligheter har vi når det gjelder finansiering. Her snakker jeg om et ikke så dyrt kjøkken, kanskje ca 50.000 maks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å sette igang å spare, det! Så kommer det an på hvor flinke dere er til å forsake andre ting, på hvor lang tid før dere har råd til nytt kjøkken.

• Liker 7
Skrevet

50 000 tar jo ikke lange tiden å spare opp :)

• Liker 1
Gjest Michelle82
Skrevet

Hvis du med finanisering mener type forbukslån så foreslår jeg at du ser en episode med Luksusfellen og deretter dropper den ideen sporenks.

• Liker 7
Skrevet

Ja, det var det jeg opprinnelig mente, men ser at det blir veldig dyrt. Det er ganske dårlig tidspunkt for sparing akkurat nå. :(

Skrevet

Ja, det var det jeg opprinnelig mente, men ser at det blir veldig dyrt. Det er ganske dårlig tidspunkt for sparing akkurat nå. :(

Har du ikke råd til å spare, har du ikke råd til å betale et forbrukslån.

• Liker 17
Skrevet

Du har ingen muligheter for å få et privatlån, eventuelt kombinert med sparing? :)

Skrevet

Se på finn.no, det er mange som selger 1-2 år gamle kjøkken til en brøkdel av ny pris.

• Liker 3
Skrevet

Hva med å planlegge nytt kjøkken via dataprogrammet hos Ikea. Da kan dere kjøpe noen moduler hver måned. Så har dere nok til å skifte overskapene og så underskapene.

Alternativet er å beholde det dere har og kjøpe en rimelig benkeplate fra Ikea.

Er kjøkkeninnredningen solig og planløsning ok så kan dere bare kjøpe nye fronter og ny benkeplate og vask.

• Liker 7
Skrevet

Hvitevarer får man forresten gratis på finn.no. Flotte hvitevarer som gis bort fordi man pusser opp, og de ikke passer inn i nye stilen. Benkeplate koster ikke mange kronene om man kjøper den billigste laminatplata på IKEA.

Selv har vi et kjøkken som er blanding av 50-tall (nederinnredning) og 90-talls-IKEA (overinnredning + benkeplate). Ja, det hadde vært stilig med nytt kjøkken, men vi lever godt med det vi har.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å planlegge nytt kjøkken via dataprogrammet hos Ikea. Da kan dere kjøpe noen moduler hver måned. Så har dere nok til å skifte overskapene og så underskapene.

Alternativet er å beholde det dere har og kjøpe en rimelig benkeplate fra Ikea.

Er kjøkkeninnredningen solig og planløsning ok så kan dere bare kjøpe nye fronter og ny benkeplate og vask.

Det var det jeg gjorde (planlegging på ikea.no). Kjøkkenet er ganske gammelt egentlig og jeg tror ikke det holder med bare nye fronter fordi det ikke er IKEA kjøkken og størrelsene er litt rare.

Skrevet (endret)

Det var det jeg gjorde (planlegging på ikea.no). Kjøkkenet er ganske gammelt egentlig og jeg tror ikke det holder med bare nye fronter fordi det ikke er IKEA kjøkken og størrelsene er litt rare.

Da er den beste løsningen å starte og spare så snart som mulig. Hvis dere ikke har råd til å spare vil dere i hvertfall ikke ha økonomi til å ta opp et forbrukslån.

Endret av Alison
  • Liker 2
Skrevet

Da er nok beste løsningen å spare. Hadde jeg vært i dine sko så hadde jeg ikke villet kaste bort penger på ny benkeplate eller sånne ting, men heller spart hver krone til "drømmekjøkkenet", selv om det bare er et til 50 000 kroner. Om det er for lett å bruke opp penger man sparer, så opprett en konto i en bank du vanligvis ikke bruker (såfremt det er gratis) - ikke få deg noe kort til denne kontoen. Da må du bruke nettbank for å føre de pengene tilbake til deg, og det vil ikke gå på "sekundet". :)

Lykke til!

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde spart opp litt kroner for så å dra rundt til kjøkkenbutikker å se etter utstillingsmodeller.

Jeg har nettopp fått mitt nye GeD kjøkken og har for første gang i mitt liv fått et kjøkken som passer mine matlagingsambisjoner.

Skrevet

Takk alle sammen. Da begynner vi å spare og så ser vi når vi får det til. Det er ikke umulig å spare opp summen, bare at vi ikke kan spare så mye hver måned og det vil ta en evighet ...

Skrevet

Takk alle sammen. Da begynner vi å spare og så ser vi når vi får det til. Det er ikke umulig å spare opp summen, bare at vi ikke kan spare så mye hver måned og det vil ta en evighet ...

Det føles alltid sånn når man starter. Men kanskje dere er heldige og får igjen noen kroner på skatten? (Ved hjelp av skattekalkulator og årsoppgaver kan du sjekke ca-sum allerede i kveld på nett) - litt feriepenger til sommeren kanskje? Noen små ekstrasummer som gir et hopp mot målet?

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Du får se på det positive i det. Om en betaler kontant, i stede for å låne, så bruker en titusener av kroner mindre på slike prosjekt. Og så er det noe eget å kjøpe en ting og vite at dette er ens egen eiendom, og ikke bankens.

Dagens nordmenn er så utålmodige at jeg blir kvalm av mindre. Langsiktighet og nøysomhet vil i lengden gi deg en materiell rikdom andre bare kan drømme om. Pluss tilfredsstillelsen av å ha jobbet for noe.

• Liker 7
Skrevet

Jeg levde 10 år med gammel kjøkkeninnredning ute mulighet å få satt inn oppvaskmaskin. Var et himmelrike på mange måter da jeg fikk spart opp til en ny fra Ikea.

Skrevet

Jeg levde 10 år med gammel kjøkkeninnredning ute mulighet å få satt inn oppvaskmaskin. Var et himmelrike på mange måter da jeg fikk spart opp til en ny fra Ikea.

Ja, det hørtes ut som et rent helvete...

• Liker 2
Skrevet

Tja, vi kjøpte leilighet som er ganske fin, men kjøkkenet er slitt, særlig benkeplaten er ganske ille. Ovn og komfyr er også ganske gamle.

Jeg har lyst på nytt kjøkken, men akkurat nå er det litt vanskelig med pengene. Hva slags muligheter har vi når det gjelder finansiering. Her snakker jeg om et ikke så dyrt kjøkken, kanskje ca 50.000 maks.

Sier det seg ikkeselv?

Du har lite med penger,men spør omfinansiering.Du får da ikke mere penger,men du få r mindre hver mnd

Kansje spare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...