Gjest Cessie Skrevet 14. januar 2012 #1 Del Skrevet 14. januar 2012 Hallo, godtfolk. Takk for at dere tar dere tid til å sjekke skribleriene mine. Jeg er altså Cessie, snublende rundt midt i livet uten mål og mening. Gift med Gubben , sammen har vi Bikkjedyret (4 år). Er i blant innom Jobben, Koret og et par andre sosiale steder, men trives best i skogen sammen med Bikkjedyret. Vi bor i en 4-mannsbolig på et (altfor) lite sted. Gubben er pendler og jeg jobber deltid. Personer dere vil møte i dagboka mi (foruten Gubben), er Naboen , Sjefen , Lillesøster , KjæreSvigermor , HandymanSvoger , LangtborteVenninna , Tanteungene (12 stk!) og et par andre tilfeldig forbipasserende i livet mitt. Men nå, til saken (dagboka, altså). I dag er det lørdag, og Gubben har endelig klart å få ut en gammel tv, VHS-spiller og en kasse med VHS-filmer som har stått i stua siden før jul. Ikke et øyeblikk for tidlig, spør du meg. Så nå kan man kanskje få støvsugd og vaska hele stua igjen. Laget lasagne til middag i kveld, jeg tror det må være de italienske genene mine som slo gjennom igjen. Er 1/16 italiensk, og det er nok derfor jeg elsker lasagne, pasta, pizza osv. Ikke mye lavkarbo her i huset, altså. Men mye tomatsaus. Akkurat nå ser jeg ikke på Spellemannsprisen. Jeg ser egentlig veldig lite på tv. Gubben ser på, tror jeg. Har ikke hørt snorkelyder ennå, i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 15. januar 2012 #2 Del Skrevet 15. januar 2012 Nok en søndag som tilbringes på "den vanlige måten", det vil si rydding, sofasløving, surfing på nettet, klesvask, støvsuging osv osv... Sov lenge i dag, for en gangs skyld. Gubben har sett på tv hele dagen, og jeg blir snart sprø. Kjenner migrenen komme snikende, så jeg blir snart nødt til å flytte meg til et annet rom. Han klager på at jeg bruker pcen mye, men han sitter jo bare der og glor på den der kassen uansett. Prøver å lage middagsplan for neste uke, men det er ikke så lett når man ikke får noen som helst input fra Gubben. "Joda, det er sikkert godt det..." Argh! Slik ser lista foreløpig ut: Mandag: Fiskekaker, poteter, Lofoten fiskesaus, gulrøtter og brokkoli. Tirsdag: Kalkunkorv, potetmos (hjemmelaget) og amerikansk grønnsaksblanding. Onsdag: Kapteinens fylte rødspette, steikte potetbåter og salat. Torsdag: Spaghetti med hjemmelaget bolognesesaus. Fredag: Laksewok. Lørdag: Hjemmelaget vegetarpizza. Søndag: Kyllingfilet i fløtesaus, ris og brokkoli. Jeg liker å lage mat. Og det er ikke mange Toro-produkter som blir brukt her i huset. Av en eller annen mystisk grunn får jeg diarè av de fleste gryterettene, lasagnen og mange av sausene. Jeg tåler Tacogryte og Jaktgryte (men Jaktgryte forsvant jo fra butikken jeg handler i da Jegergryte kom tilbake ). Nei, nå orker jeg ikke mer fjernsynsflimring. Tar en tur inn på gjesterommet og prøver å rydde litt der. Kanskje jeg finner igjen gulvet slik at jeg kan vaske det i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 16. januar 2012 #3 Del Skrevet 16. januar 2012 Mandag. Tidligvakt på jobb, helt greit bortsett fra at vi (som vanlig) var en person for lite. Synes det er litt rart med unger som "alltid" er syke på mandager... Men men, Sjefens problem, ikke mitt. Kom med hjem til slutt, med 3 fulle Kiwi-nett med mat. Spinnglatt fra parkeringsplassen og ned. Fikk ryddet vekk varene, skiftet på senga, tørket støv og tørrmoppet gulvet på soverommet før Gubben kom hjem. Laget middag og bakte brød. Planer for kvelden: absolutt ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 17. januar 2012 #4 Del Skrevet 17. januar 2012 Yess! Fridag! Sov til halv ti. Ny rekord for meg som vanligvis våkner mellom fem og halv seks. Har ikke gjort så mye fornuftig i dag, men fikk i det minste vaska tre maskiner med klær, bl.a. ei syntetisk vinterdyne Tanteunge #11 skal ha på hytta. Vi bruker kun ulldyner her i huset. Jeg har fått pakke i dag. Aner ikke hva det kan være, men håper det er noe jeg har bestilt fra USA. Skal hente pakken før jobb i morgen, så får vi se... Gubben reiser på jobb i morgen. Selvfølgelig skal det da bli drittvær ei hel uke med snø og kulde. Jaja, vi har heldigvis nok ved, og om bilen streiker (noe den sannsynligvis gjør) har jeg spark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 18. januar 2012 #5 Del Skrevet 18. januar 2012 Jadda, drittvær deluxe. Snø som gikk over til regn, og så fryser det vel på igjen i natt. I mitt neste liv håper jeg virkelig at jeg havner et sted med mer stabilt klima... Har vondt i hodet og ryggen etter jobben i dag. Men sykemelding er ikke å tenke på, vi er for få i utgangspunktet og har ingen vikarer å sette inn. Heldigvis er det korte vakter denne uka, bortsett fra lørdag. Huset ser helt bomba ut, må bare ta meg sammen og få gjort noe med det. Men hvor skal jeg begynne? I morgon, i morgon, men ikkje i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 19. januar 2012 #6 Del Skrevet 19. januar 2012 Sliten. Og fremdeles to arbeidsdager til før jeg kan ta en velfortjent fridag. Lillesøster maser om sydentur, men hallo, jeg har ikke råd, er det så vanskelig å forstå? Prøver etter beste evne å finne noe positivt å skrive, men det er helt umulig... Dessverre. God natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 20. januar 2012 #7 Del Skrevet 20. januar 2012 I dag skal jeg skrive noe positivt! Har nettopp jobbet seinvakt sammen med en person som jeg har hatt et litt anstrengt forhold til (vet ikke hvorfor), men i dag klarte vi å jobbe sammen og kommunisere uten større problemer. Skjønner ikke hvorfor jeg har problemer med vedkommende, bortsett fra at h*n er 20 år yngre enn meg og litt "på en annen planet". Tror egentlig ikke det er alderen som er problemet. Men men, man kan vel ikke like absolutt alle andre personer heller. Jeg er riktignok fysisk sliten i dag, men ikke så sliten psykisk som jeg har vært tidligere i uka. Det er helg, men jeg har jobbhelg. Jaja, har i hvert fall fri på søndag, og da skal Bikkjedyret få en skikkelig langtur For tida leser jeg "Sink Reflections" av Marla Cilley. Anbefales! Sjekk gjerne ut www.flylady.net også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 22. januar 2012 #8 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei og hopp! I kveld er jeg i godt humør. Har fått slappet skikkelig av, gått en lang tur i finværet og ryddet litt i både huset og hodet. Alt er klart for ei ny arbeidsuke. Har laget en ukeplan for husarbeidet som skal testes ut fra i morgen av. Håper den funker. Jeg gidder ikke lenger bruke hele helga på vasking. DVD-spilleren har visst låst seg av en eller annen grunn, så jeg fikk ikke se film i ettermiddag. Skal prøve å finne ut av det en annen gang. Ellers har det blitt kaldere ute, og veiene er såpeglatte. Så i morgen tar jeg sparken til jobb. Nå gjenstår det bare å gjøre klar jobbantrekket til i morgen og finne fram pysjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 23. januar 2012 #9 Del Skrevet 23. januar 2012 Altså, nå er det andre mandag på rad vi mangler folk på jobben. Dvs at jeg har jobbet for to i dag også. Jeg burde fått dobbelt så mye i lønn, synes jeg. Der jeg jobbet før ble et beløp tilsvarende lønna den som var borte fordelt på de som var på jobb, vi fikk altså ekstra betalt hvis to personer gjorde en jobb vi egentlig skulle vært tre på. I tillegg skal jeg jobbe ekstra på fridagen min denne uka (også) Synes denne 60 % stillingen begynner å ligne mer og mer på en 120 % stilling. Er det rart det blir langtidssykemeldinger, sier jeg bare. Har en sterk følelse av at jeg blir nestemann ut (dvs hvis jeg klarer å presse inn en legetime en dag...). I dag har jeg skiftet på sengene, tørket støv og tørrmoppet gulvet på soverommene. Det er mandagsoppgavene i min nye husarbeidsplan. I tillegg har jeg vannet blomster og strøket klær, og vasket en maskin med klær. Håper dette systemet fungerer. Auch, der begynte jeg å blø neseblod igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 23. januar 2012 #10 Del Skrevet 23. januar 2012 Stakkars Bikkjedyret er helt forvirra. Han skjønner ikke helt hvilken musikk jeg spiller nå. Han har vokst opp med Hellbillies, og den musikken er det beste som finnes for å roe ham ned. I kveld har jeg funnet fram Respatexans, og forvirringen er tydelig. "Hellbillies, men ikke Hellbillies likevel? Men det er Aslag som synger, er det ikke?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 30. januar 2012 #11 Del Skrevet 30. januar 2012 Velkommen som dagbok skribent. Artig måte du skriver på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå