MariMaria Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Jeg skal mest sannsynligvis overta en nettbutikk av en bekjent av meg, som selger klær. Jeg er helt ny på dette og har ikke gjort noe lignende før - og lurer på hva jeg må passe på? Butikken har en stabil kundegruppe, og uten mye markedsføring var omsetningen i fjor på rundt 200.000. Den har hatt en annen eier før min bekjente, som hadde vært oppe i en halv million i omsetning. Nettbutikken har vært oppe og gått i 3-5 år, og alt synes å være godt innarbeidet (vil være litt anonym her.. ). Fins noen standardkontrakt man bruker når man overtar en bedrift/nettbutikk? Hvordan priser man et nettbutikk? Det følger med et varelager på rundt 50-70.000 (innpris). Alle tidligere avtaler, med posten, leverandører - alt som har hatt med nettbutikken å gjøre, blir det automatisk overført til meg når jeg kjøper nettbutikken? Jeg og min bekjente blir nok å inngå en privat nedbetalingsavtale - men begge er veldig interessert å gjøre det på ryddigst mulig måte. Hva er vanlig å gjøre ifht. renter? Vil renteutgiftene kunne trekkes fra på selvangivelse? Hva bør være med i kontrakten? Fins det noen standardkontrakt? Som dere ser, er det mange spørsmål - på forhånd tusen takk for hjelpen!
MariMaria Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #2 Skrevet 15. januar 2012 Ingen som har innspill på denne?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Oi, høres ikke ut som dette er noe for deg når du ikke aner hva du går til. Snakk med en rådgiver/veileder, regnskapsfører etc etc.. ting skal skattes av og u name it. Er du klar for 40 nye kontakt personer, og 3 meter høye bunker med papirer hverdag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå