Gå til innhold

hovne mandler og sopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skal ringe legen mandag. Men jeg tror datteren min kanskje har sopp . Hun ser også ut til å ha hovne mandler. Drøvelen henger på skrå der bak.. Hun er ikke syk ellers. Noen som har peiling? Sopp er jo en ting, men mandlene blir jeg ikke klok på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror du det er sopp? Kan godt være stafilikokker, det er hvite prikker. Du må nok smøre deg med tålmodighet til mandag, aldri lurt å "selvdiagnostisere", og leger blir mer og mer oppgitt over dette. God bedring til den lille:)

Skrevet

Jeg har fått sopp og det ser helt likt ut. Hun har hatt to penicillinkurer på kort tid og bruker astmamedisin. Er 99% sikker på at det er sopp.

Skrevet

Både astmamedisin og penicillin kan bidra til at man får sopp. Husk at penicillin dreper alle de bakteriene i munnen som holder candida albicans borte. Astmamedisin gjør det samme med bakteriefloraen i munnen, derfor er det viktig å skylle munnen hver gang etter man har brukt medisinen. Dra til legen å få Mycostatin eller Fungizone, så ordner det seg

Skrevet

Ja, jeg har også fått sopp i munnen- mest sannsynlig smittet av henne? Så jeg har fått mycostatin. Spurte legen i dag og jeg kunne gi henne samme dose som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...