Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest badeand1
Skrevet

Hver gang jeg har håret løst så blir det sinnsykt flokete.

(har tykt hår ned til korsryggen.

Finnes det en spray eller noe mot bustete hår? :P

Etter hva jeg kan se så er ikke håret mitt tørt eller slitt i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjent problem for min del og. Eg har og langt og tjukt hår. Det eg gjer for å unngå flokar (heilt og haldent går ikkje an trur eg) er å børste håret tre gongar for dag,ein gong om morgonen,ein om ettermiddagen (når eg kjem att frå skulen) og ein om kvelden. Først med børste,så med kam så held det lengre. Det funkar for meg stort sett,klart i sterk vind osv så er det ikkje til å unngå at du får flokar,men dette funkar for meg i alle fall.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg har bare håret løst når jeg skal på kino eller på fest. Så en hel dag er ikke problemet, bare noen timer. :P

Er jo egentlig ikke så farlig å ta med seg hårbørste og gre håret når det blir flokete, men er irriterende. :P

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg har bare håret løst når jeg skal på kino eller på fest. Så en hel dag er ikke problemet, bare noen timer. :P

Er jo egentlig ikke så farlig å ta med seg hårbørste og gre håret når det blir flokete, men er irriterende. :P

Skrevet

Prøv en leave-in spray eller evnt. leave-in balsam mot floker. Ta en titt her.

Selv er jeg veldig fornøyd med denne. Lukter fantastisk i tillegg:p

Skrevet

Bruker du hårkur? Kan være greit å bruke det, og sørge for å få det goooodt fordelt, også i nakken. Fort gjort å ikke få fordelt det godt nok, så det er lurt å gre gjennom håret med en grovtagget kam, mens kuren er i :)

Om du gjør det, skal du ikke se bort ifra at det blir mindre floker :)

Gjest badeand1
Skrevet

Bruker hårkur ja. :) alltid gjort det, men nå som det har blitt så langt så buster det seg til. (nei, jeg vil ikke klippe det)

Pleier også å gre gjennom hårkuren og balsamen, sette det opp i en hårklype og la det være i håret i ca fem-ti minutter.

Gjest badeand1
Skrevet

Prøv en leave-in spray eller evnt. leave-in balsam mot floker. Ta en titt her.

Selv er jeg veldig fornøyd med denne. Lukter fantastisk i tillegg:p

Tør ikke handle på utenlandske sider. :sjenert:

Vet du om noen andre fra feks blivakker.no?

Gjest Consensio
Skrevet

Klipper du deg ofte nok?

Har også langt og tykt hår ned til korsryggen, og jeg må klippe tuppene ca 1 gang hver/annenhver mnd.

Gjør dette selv, er ikke snakk om mye, men kanskje max en halv cm.

Om jeg ikke gjør dette så floket håret seg etter et par timer bare.

Ikke kan jeg gre det flere ganger om dagen heller, for da blir håret så fettete.

• Liker 2
Skrevet

Ellers har Enklere Liv en hårbørste som gjør håret lett å få håret u-flokete med når det først har blitt sånn :jepp: Den heter tangle teezer og ser litt ut som en striglebørste.

Gjest Consensio
Skrevet

Så nå at du ikke vil klippe det, men råder deg likevel til å ta litt.

Som sagt - ikke så mye som trenger å klippes

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Klipper du deg ofte nok?

Har også langt og tykt hår ned til korsryggen, og jeg må klippe tuppene ca 1 gang hver/annenhver mnd.

Gjør dette selv, er ikke snakk om mye, men kanskje max en halv cm.

Om jeg ikke gjør dette så floket håret seg etter et par timer bare.

Ikke kan jeg gre det flere ganger om dagen heller, for da blir håret så fettete.

Nei, gjør nok ikke det. :/ Men skal begynne med det.

men greia er at det ikke floker seg nederst. Ca midt på bare. :/

Edit; et par cm i mnd gjør ikke noe. ^^

Endret av Mortem
Gjest Consensio
Skrevet

Nei, gjør nok ikke det. :/ Men skal begynne med det.

men greia er at det ikke floker seg nederst. Ca midt på bare. :/

Ja, men det hjelper å klippe seg likevel.

For meg floker det seg aldri nederst, men gjerne rundt nakkeområdet...likevel hjelper det å klippe tuppene

Skrevet (endret)

Kjøp en hårbørste som heter "Tangle Teezer"! Søk på den på nettet nå, og les alt som står om den. Den er SYKT GOD og tar ALLE flokene mine!!! Helt fantastisk! Du får kjøpt den på nett, eller på den norske butikken "Enklere Liv". Bruker også et produkt som heter "10 miracle leave in product" :)

Edit; ser nå at noen har nevnt den over :)

Endret av Flaxie
  • Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Ellers har Enklere Liv en hårbørste som gjør håret lett å få håret u-flokete med når det først har blitt sånn :jepp: Den heter tangle teezer og ser litt ut som en striglebørste.

Takk for tipset, men vil først prøve ut om det er noe annet jeg kan gjøre som forebygger tugger. ^^

*lagre navnet i favoritter*

Gjest badeand1
Skrevet

Ja, men det hjelper å klippe seg likevel.

For meg floker det seg aldri nederst, men gjerne rundt nakkeområdet...likevel hjelper det å klippe tuppene

Da prøver jeg det i første omgang. ^^

Funker ikke det, så får jeg prøve leave-in balsam.

Skrevet

De har den på blivakker.no også:) Men den er litt dyrere der enn på feelunique da!

Gjest badeand1
Skrevet

De har den på blivakker.no også:) Men den er litt dyrere der enn på feelunique da!

Det får gå. :fnise:

Takk for tipset!

Skrevet

Feelunique er en trygg side, produktene er ekte og jeg anbefaler sida. Jeg var også litt skeptisk i begynnelsen sånn som deg, men ikke noe å bekymre seg over :P

Gjest badeand1
Skrevet

Feelunique er en trygg side, produktene er ekte og jeg anbefaler sida. Jeg var også litt skeptisk i begynnelsen sånn som deg, men ikke noe å bekymre seg over :P

Må man bruke paypal?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...