Arwen Skrevet 29. desember 2003 #1 Skrevet 29. desember 2003 For meg er det det at man ikke står fritt til å gjøre egne valg. Selvfølgelig skal det også være lik lønn for likt arbeid. Jeg synes ikke selve valgene man gjør som kvinne er undertrykkende.
Gjest Poirot Skrevet 29. desember 2003 #3 Skrevet 29. desember 2003 Når man behandles negativt ulikt fra menn uten grunn, kun i egenskap av å være kvinne.
Gjest Seleena Skrevet 30. desember 2003 #4 Skrevet 30. desember 2003 - Misshandling, verbal/ psykologisk terror og ekstrem forskjellsbehandling mellom kvinne og mann.
Imax Skrevet 30. desember 2003 #5 Skrevet 30. desember 2003 Da tenker jeg først og fremst på at kvinner ikke har samme rettigheter som menn i forhold til lov og sedvane. Rett til utdannelse, arbeid av alle typer, rett til å kle seg i hva man vil osv. Rett til å leve sikkert og uten frykt. Menneskerettigheter rett og slett. Diskriminering regner jeg som noe annet, og mer indirekte og subtilt, og kanskje ikke samme brudd på menneskerettigheter som kvinneundertrykkelse er. Som at mannen får jobben fordi han ikke skal føde barn, som at kvinner får dårligere lønn osv.
Cand alt Skrevet 30. desember 2003 #6 Skrevet 30. desember 2003 kvinneundertrykking, det ligger jo i ordet. Hvis du blir nektet noen rettigheter kun fordi du er kvinne- ja da er det undertrykking av kvinnen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå