Gå til innhold

Vanskelig å uttale Soho?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde Soho uttaltes rett frem, men hører det er folk som sier sjoho eller noe. Hvorfor det?

Hvordan uttales det? For jeg vet ikke, jeg sier bare det som står. Hvor kommer SH eller SJ-lyden fra?

Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg trodde Soho uttaltes rett frem, men hører det er folk som sier sjoho eller noe. Hvorfor det?

Hvordan uttales det? For jeg vet ikke, jeg sier bare det som står. Hvor kommer SH eller SJ-lyden fra?

Jeg sier "såohåo" som i distriktet i London. Har aldri skjønt hvorfor den norske sjokoladen har samme navn :fnise:

• Liker 6
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg sier "såohåo" som i distriktet i London. Har aldri skjønt hvorfor den norske sjokoladen har samme navn :fnise:

Jeg uttaler det vel omtrent som du, har aldri tenkt over at kan uttales på andre måter.

• Liker 1
Skrevet

Visste ikke at det var en engelsk by før jeg laget innlegget, men det virker jo logisk da at det uttales sånn egentlig.

Men jeg har hørt mange si sjoho, eller mer ssssjjj-ho på en norsk måte og det lurer jeg jo litt på.

Skrevet

Visste ikke at det var en engelsk by før jeg laget innlegget, men det virker jo logisk da at det uttales sånn egentlig.

Men jeg har hørt mange si sjoho, eller mer ssssjjj-oho på en norsk måte og det lurer jeg jo litt på.

Sånn.

Skrevet

Samme her, alltid sagt "såohåo". Desverre er den ikke å oppdrive i Bergen enda :(

• 2 uker senere...
Skrevet

Sånn.

Nei, det er feil!

• Liker 1
Skrevet

Hvordan får dere inn en sj-lyd i det ordet?

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Uttaler både sjokoladenavnet og bydelen slik det skrives når jeg snakker norsk: So-ho. Når jeg en sjelden gang omtaler bydelen på engelsk, har jeg engelsk uttale.

Hvordan man får inn en sj-lyd i det ordet, er for meg en gåte.

(En annen gåte er hvordan noen kan påstå at de liker Soho-sjokoladen, men det er en annen diskusjon ;) )

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror mange blander inn det gamle mineralvannet, Shio. Siden de to produktene var i salg til omtrent samme tid, er det sikkert noen som husker navnet feil.

Shio

Soho

Skrevet

Men jeg har hørt mange si sjoho, eller mer ssssjjj-ho på en norsk måte og det lurer jeg jo litt på.

Bydel ;)

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg sier også det. Aldri hørt noen si noe annet heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...