AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Jeg kjøpte 3pk med truser fra h&m heromdagen, da jeg pakket dem opp tenkte jeg likevel at "nei, jeg vil vaske de først" og hev de i skittentøyet. Ikke fordi jeg tror noen har brukt dem før meg, men fordi de sikkert har blitt fraktet en del, berørt av alt mulig, støvet ned osv.
Audrina Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 Vasker alltid undertøy for bruk, ja. En vet jo aldri hva de har vært borti..
challenger Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Undertøy hives alltid til vask når det er nyinnkjøpt. Både truser og BH'er.
Gjest loren Skrevet 14. januar 2012 #5 Skrevet 14. januar 2012 Jeg vasker alle klær før de brukes. Regner med jeg ikke er den første som prøver en bukse eller en bh eller hva det nå er jeg har kjøpt.. Dessuten lukter ofte nye klær litt butikk liksom..naturlig nok..
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 Klær bør vaskes før bruk, ja. De aller fleste klær er behandlet med ulike kjemikalier, i tillegg til at frakt og håndtering utsetter dem for både støv og andre ting. Jeg er ikke så nøye på det med feks en cardigan som ikke er i kontakt med huden lenge av gangen (spesielt ikke nå om vinteren, når jeg gjerne har langermet tynn genser under), men alt av undertøy og andre ting som er i direkte kontakt med huden min vasker jeg før bruk. Det har hendt at jeg har kjøpt truser i "nødstilfeller" (feks når bagasjen er på avveie, eller ved menslekkasje), men da passer jeg på å bruke truseinnlegg eller bind slik at den mest ømfintlige huden min ikke er i direkte kontakt med stoffet. Og så bruker jeg trusa så kort tid som mulig før jeg skifter til en ren. 2
metempsychosis Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Her vaskes alt, spesielt med tanke på de kjemiske stoffene som blir brukt på tøyet (for at det skal holde seg fint under sy-prosessen og senere i butikken)... Som loren sier: "nye klær lukter litt butikk" :/
Gjest Apophis Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 (endret) Vasker det før bruk ja Endret 14. januar 2012 av Apophis
Green Lady Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Oi, jeg har aldri tenkt tanken engang jeg, å vaske klærne før man bruker dem. Har aldri opplevd problemer med det, uansett om det er undertøy, hudnære plagg eller ytterplag. Og jeg lever da i beste velgående enda 10
Antlers Skrevet 14. januar 2012 #10 Skrevet 14. januar 2012 Jeg gidder ikke alltid vaske nytt (under)tøy før bruk, men jeg har blitt mye flinkere etter at et splitter nytt, mørkeblått flanellaken fikk meg til å tro at jeg var døden nær. Som kjent svetter man gjerne litt om natten, og dette, kombinert med uvasket laken, ga huden min en sykelig blå fargetone. Lo godt når jeg først skjønte hva som hadde skjedd, da. Så jo ut som en forskremt smurf... 6
Gjest Cessie Skrevet 14. januar 2012 #11 Skrevet 14. januar 2012 Undertøy, pysj, dynetrekk/laken og håndklær vaskes før bruk. Vasker også andre klær før bruk hvis de lukter "kjemisk". Alt som har vært pakket i plast lukter som regel litt.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #12 Skrevet 15. januar 2012 Burde sikkert vaske det men undertøy blir primært kjøpt "On Demand", hvis jeg er i en annen by og har hatt med meg dårlig med skift osv. Er fremdeles i live og helsesituasjonen er grei. 2
Pialill Skrevet 15. januar 2012 #13 Skrevet 15. januar 2012 Her vaskes ALT utenom ytterklær omtrent. Har hendt jeg bruker nye joggebukser uten å vaske dem, kommer helt ann på om de lurkter ekkelt eller ikke
Sugerøret Skrevet 15. januar 2012 #14 Skrevet 15. januar 2012 vasker det meste før bruk her,da det kan være støv,dritt (truser osv) overskuddsfarger osv i plaggene. Liker ikke lukta av klær som ikke har vært vasket med "mitt" vaskemiddel +skyllemiddel.
Gjest "gjest" Skrevet 15. januar 2012 #15 Skrevet 15. januar 2012 Nå ja, all undertøy blir vasket før bruk ja, det samme går for håndklær og sengeklær.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #16 Skrevet 15. januar 2012 Oi, jeg har aldri tenkt tanken engang jeg, å vaske klærne før man bruker dem. Ikke jeg heller. 1
Bellamy Skrevet 15. januar 2012 #17 Skrevet 15. januar 2012 Jeg så en gang en dokumentar om hvor mange bakterier (og avføring...) som faktisk finnes på klær i butikkene, så her blir alt vaska før bruk.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. januar 2012 #18 Skrevet 15. januar 2012 Vasker alt som har nærkontakt med hud ja. som nevnt er det både en del kjemikalier og overskuddsfarve i klærne når du kjøper dem, og det synes jeg det er greit å vaske ut før bruk
Fanta Exotic Skrevet 15. januar 2012 #19 Skrevet 15. januar 2012 Bukse skal man "gå inn" etter de er kjøpt har jeg hørt, men alt annen går som regel i vask. ALLTID truser og annet undertøy.
Gjest anonymx92 Skrevet 16. januar 2012 #20 Skrevet 16. januar 2012 Jeg vasker alle klær før de brukes. Regner med jeg ikke er den første som prøver en bukse eller en bh eller hva det nå er jeg har kjøpt.. Dessuten lukter ofte nye klær litt butikk liksom..naturlig nok.. Enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå