Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hundene våre har menneskenavn, alle 15

Endret av Syløven
Skrevet

Sebastinofel var navnet på nabodamens gamle hund. Jeg mistenkte henne for å lide av demens, for med 2 måneders mellomrom fikk stakkaren navnet Kalsius.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt ganske mange rotter..

Ørkenrottene Mollin (Gutteversjonen av Molly) og Josefine

Hetterottene Bella, Meryl (Etter Meryl Streep) Shakespeare og Hannibal.. Så fikk Meryl unger, og da ble det Potet 1-4 (Var 4 brune unger)

Også kaninen Lucifer, som jeg måtte bytte navn på siden skolen jeg gikk på var kristen, og de likte ikke navnet.. Nå må jeg si at jeg tenkte mer på katten i Askepott enn demonen Lucifer da jeg ga navnet, men til slutt ble han hetende Tøflus..

Gjest On Topic
Skrevet

Stussa dei første gongane nabokjerringa stod ute og ropte på PUSSY gjentatte kveldar.

Viste seg at det var katta kor ungane hadde fått lov til å bestemme navn. :)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Dyra til min onkel og tante har fått anagrammer x) De har en gård da, de gir ALLE Kyra,Hestene, kaninene,oksene,bukkene,geitene,høna & hanene navn, de har ikke stor gård, men det er nok dyr iallefall.

Noen av dyra het:

Svinejens (gjett hvem)

Litt morsomt når det plutselig er snakk om en setning som navn :P

Tror de gjemmer på en familie hemmelighet jeg xD

Skrevet

Familiens katter: Toss, Luss og Oliver aka Ustrin. Min katt bærer navnet Jumbo fra oppdretter, så det må vel bli Juss om jeg skal fortsette trenden..

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg hadde en gang en hamster som het Harald. Harald Hamster.

Sønnen min hadde to gullfisk som het Leonardo og Rolf.

Skrevet

Jeg hadde en katt som het Osram. Full av lysende ideer. Familien har hest, han heter Geir. Ikke spør hvorfor.

En annen slektning har slange. Den heter Anders. Verdens mest geniale slange-navn, jeg elsker deg resten av uken om du tar den.

Skrevet

Svigermor på 75 ga kattungen som flyttet inn til henne navnet Klamydia.............hun hadde hørt ordet og syntes det var et fint navn.... Se for dere ei gammel dame med hvitt hår står og roper "KLAAAMYYYDIIIIAAA" om morgenen når katten ikke står på døren når hun skal slippe den inn...

Har prøvd å forklare henne hva klamydia er, men hun skjønner det ikke helt. Naboene har seg en god latter da sikkert!

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde en katt som het Osram. Full av lysende ideer. Familien har hest, han heter Geir. Ikke spør hvorfor.

En annen slektning har slange. Den heter Anders. Verdens mest geniale slange-navn, jeg elsker deg resten av uken om du tar den.

*En viss ABB?*<---marker tekst

Skrevet

*En viss ABB?*<---marker tekst

Helt feil. Smak på navnet. Si det høyt.

Skrevet

Hunden min heter Tinky Winky. Gjett hvem han er oppkalt etter!

Vi har LaLa! Var egentlig med som en tull siden mamma ikke klarte å bestemme seg også bare ble det sånn =P

Jeg hadde litt dilla på Z en stund så har hest som heter Tezz og hund som heter Zarkan (oppkalt etter en NORSK DJ). Med tanke på at jeg var 13 og 15 når jeg fikk de vil jeg si jeg var flink. Ellers har jeg hatt noen dyr opp igjennom og kan nevne Porche, Audi (katter), ManU og Lynx (hamstre) og en hest på for som het Hvetebløffen.

En annen hest på stallen heter Mikael Jackson, gammel kaldblodstraver faktisk! Er også en kaldblods som het Blakk Med Vilje! Rullgardina, Bjarne Bråkjekk, Bukelusketuska, Kalle Kaviar... Kan fortsette i det evige med kaldblodsnavn. Er en del kule innen galoppen også, sånn som Favoritten, tok faktisk litt tid før jeg skjønte hva speakeren mente =P

Gjest RompeRusk
Skrevet

Svigermor på 75 ga kattungen som flyttet inn til henne navnet Klamydia.............hun hadde hørt ordet og syntes det var et fint navn.... Se for dere ei gammel dame med hvitt hår står og roper "KLAAAMYYYDIIIIAAA" om morgenen når katten ikke står på døren når hun skal slippe den inn...

Har prøvd å forklare henne hva klamydia er, men hun skjønner det ikke helt. Naboene har seg en god latter da sikkert!

hahaha, den her måtte faktisk repostes på facebook..

Gjest On Topic
Skrevet

Haha kom på ein kompis som har ein hund som heiter Taxi. Flire meg ihjel ute blant folk når han roper TAXI for å tilkalle hunden.

Huske og når eg var liten så ville eg kalle ein sau me hadde fått med samme navn som nabokjerringa. Men faderen gav meg ikkje lov for likheten var så påfallande. :skratte:

Skrevet

Vi har LaLa! Var egentlig med som en tull siden mamma ikke klarte å bestemme seg også bare ble det sånn =P

Jeg hadde litt dilla på Z en stund så har hest som heter Tezz og hund som heter Zarkan (oppkalt etter en NORSK DJ). Med tanke på at jeg var 13 og 15 når jeg fikk de vil jeg si jeg var flink. Ellers har jeg hatt noen dyr opp igjennom og kan nevne Porche, Audi (katter), ManU og Lynx (hamstre) og en hest på for som het Hvetebløffen.

En annen hest på stallen heter Mikael Jackson, gammel kaldblodstraver faktisk! Er også en kaldblods som het Blakk Med Vilje! Rullgardina, Bjarne Bråkjekk, Bukelusketuska, Kalle Kaviar... Kan fortsette i det evige med kaldblodsnavn. Er en del kule innen galoppen også, sånn som Favoritten, tok faktisk litt tid før jeg skjønte hva speakeren mente =P

Jeg er ikke så inne i hesteverden. Men er det egne navne-sjangere til varmblods og kaldblods?? :klo: har fått med meg at islandshester gjerne har islandske navn og sånn. Men sånne fjåse-navn; er det en kaldblodsgreie?? :klo:

Skrevet

Jeg er ikke så inne i hesteverden. Men er det egne navne-sjangere til varmblods og kaldblods?? :klo: har fått med meg at islandshester gjerne har islandske navn og sånn. Men sånne fjåse-navn; er det en kaldblodsgreie?? :klo:

Kaldblodser skal ha norske navn og skal du registrere den i Travforbundet kan navnet ikke ha blitt brukt før og det er en del regler. Så er vel derfor det blir mer og mer fjåsete. Det og at man liksom skal legge merke til hesten kanskje... Varmblodser kan ha norske navn, men det er veldig sjeldent. Ser at trenden der og innen galopp er sammensatte navn. Islandshester har islandske navn, gjerne som beskriver farge ell oppførsel.

Vet at med fullblodser må navnet godkjennes også, så ikke alltid man kan kalle hesten det man vil. Vet ikke om det er sånn i trav, men regner med det!

Gjest Bartenina
Skrevet

Ørkenrotta mi heter Åge ( tanteungen min oppkalte ham etter Åge aleksandersen)

Denf ørste katta mi het Brimi, etter Arne Brimi, min bror var visst litt fan.

Så hadde jeg en hannkatt som het Påsan. Og såå hadde jeg ei kattefrøken som het Tjokk.

Men min favoritt er fam Simpsons hund som heter Santa's Little Helper :-)

Skrevet

Kaldblodser skal ha norske navn og skal du registrere den i Travforbundet kan navnet ikke ha blitt brukt før og det er en del regler. Så er vel derfor det blir mer og mer fjåsete. Det og at man liksom skal legge merke til hesten kanskje... Varmblodser kan ha norske navn, men det er veldig sjeldent. Ser at trenden der og innen galopp er sammensatte navn. Islandshester har islandske navn, gjerne som beskriver farge ell oppførsel.

Vet at med fullblodser må navnet godkjennes også, så ikke alltid man kan kalle hesten det man vil. Vet ikke om det er sånn i trav, men regner med det!

Hmm.. Det var da strengt. Da skjønner jeg at deg blir litt snodige navn etterhvert. :fnise:

Skrevet

Hmm.. Det var da strengt. Da skjønner jeg at deg blir litt snodige navn etterhvert. :fnise:

Samtidig hadde det blitt litt kaos uten... "Og inn i siste sving leder Svarten foran Svarten og Moe Svarten. Lenger bak kjempe Svarta og Svarta og 4. plass" Herlig =P

Skrevet

Kongepuddelen i Oliver og gjengen het da Georgette :fnise:

Kjært barn har mange navn, her går hun under navnene Tullepus, puseguri, tjukka, knaskegomlefeita, snuppi, pus og dustekatta.

Men hun bærer det klingende navnet Monsoon, fordi hun har vært ute i hardt vær :)

jaa jeg kaller katten min for masse rare navn og, som puselusk, snuskebusk, tjukken, feiten, gammern, pjusken, snuskelure, snuppelure og alt mulig rart :fnise:

Også liker han det godt når vi snakker til han med veldig lys "bebistemme" :P

før jeg ble født hadde foreldra mine en katt som het trullerulle. LOL xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...