Gå til innhold

Omganssyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag måtte vi hente frøkna i bhg fordi hun kastet opp. hun spydde 2 ganger, og det var det. holdt henne hjemme torsdag selv om hun var i topp form.

Natt til i går fikk jeg en skikkelig runde, og er ikke helt bra enda... Og nå har mannen begynt.

Frøkna er i toppform, og vi orker bare ikke tempoet henner, og hun blir kjempe sint (er 1,5 år)

Det jeg lurer på er om dere tror hun er smittsom nå???

Lurer litt på å spørre om hun kan få være hos foreldre mine i helgen, så hun kan få litt aktivitet og vi kan komme oss.

Men vil jo virkelig ikke rissikere å smitte dem....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man sier 48 timers karantene etter at symptomene er borte.

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Omgangssyke er smittsomt 48 timer etter siste oppkast. Og er også litt smittsom i tiden før oppkastet begynner ... Så hun er nok ikke smittsom nå lengre, med mindre hun tar med seg smitte fra dere (dere har smitte på hendene, tar på hennes hender og hun sender det videre..) så bare pass på å vaske hender ofte.

Skrevet

Skjønner at det er slitsomt, men jeg hadde nok prøvd å holde ut. Hun kan, som Ashely_Johanna sier, ta med smitte fra dere. Vi vet jo alle sammen hvor utrolig smittsomt omgangssyke er. Grøss.

Skrevet

Noro virus går for tiden, det er en utrolig smittsom omgangssyke..

Skrevet

Ok takk for svar!

Så jeg burde holde henne hjemme, men vi sliter virkelig!!

Hva gjør dere andre når både mor og far er syke og ungen er i topp form??

Hun nekter å leke alene, og vil helst bare klatre på oss, og det gjør ikke kvalmen noen bedre....

Skrevet

Ring foreldrene dine. Forklar situasjonen, så får det bli opp til dem om de vil risikere å bli smittet.

Som den pliktoppfyllende tante jeg er, så har jeg stilt opp i lignende situasjoner og hentet barn når resten av familien har vært syke. Jeg har aldri blitt syk selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...