Gå til innhold

Sted på ned til å dele bilder, hvor andre ikke kan stjele dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har veldig lyst å ha en side hvor jeg kan dele bildene mine, nesten som min egen hjemmeside men bare hvor jeg legger ut bilder, vil ikke ha blogg.. men mer sånn som tumblr(er ikke så kjent med det men vet noenlunde hva det går ut på), og som flickr. Men der kan man trykke på bildet og få det nedlastet, jeg vil ikke noen skal stjele mine, uansett om det er vannmerke eller ikke. Jeg liker de best uten vannmerke. Jeg vet man kan ta print screen, men det er det jo ikke noe å gjøre med og da blir bildene dårlige uansett. Hvilken side kan man laste opp å dele bilder på som er sikkert? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Laster du opp et bilde på nett så må man regne med at det kan bli tatt.

Vet ikke om, ei heller hørt om noen nettside som dette ikke går.

Vil du ikke at andre skal ta bildene dine så må du nesten bare la være å legge den ut.

Eller følge med og evnt saksøke de som stjeler bildene ig legger dem ut på andre nettsteder...men det er vanskelig å finne ut av slikt også

Skrevet

Flickr er ganske sikker sånn sett, der kan du endre på innstillingene sånn at det ikke går an å høyreklikke og lagre bildet på den måten.

• Liker 1
Skrevet

Laster du opp et bilde på nett så må man regne med at det kan bli tatt.

Vet ikke om, ei heller hørt om noen nettside som dette ikke går.

Vil du ikke at andre skal ta bildene dine så må du nesten bare la være å legge den ut.

Eller følge med og evnt saksøke de som stjeler bildene ig legger dem ut på andre nettsteder...men det er vanskelig å finne ut av slikt også

ja, jeg er ikke intr i at noen tar bildene mine, fordi det ligger mye arbeid bak og fordi det er jeg som er opphaveren. Men jeg vil gjerne dele bildene mine, det er noen flotte øyeblikk. Jeg vet det finnes noen sider der man kan gjøre det, jeg må bare finne ut hvor. Selvfølgelig kan alle da, siden man bl.a har print screen, men det er en annen sak.

Saramouche: Ja, jeg og trodde det.. men tror det er blitt sånn nå at du kan laste det ned. Jeg fikk nemlig til å laste et ned, man kunne trykke på last ned. Men kan hende den brukeren ikke hadde lukket da, takk for tipset, skal sjekke Flickr nærmere opp :)

Skrevet

Sjekket litt opp nå, og ser ut til at hver bruker kan redigere de instillingene ja, for jeg "prøvde" å laste ned et nå og da kom det opp at brukeren ikke tilatte at bildene ble nedlastet. Så bra! :) Noen som har erfaring med andre sider, evnt tumblr?

Skrevet

Det var det jeg mente å huske, at man kan endre det individuelt :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men hmm. Jeg synes det er vanskelig å finne frem til den instillingen. Klarte det en gang da siden da kom det opp at jeg ikke tilatte det, så la jeg inn litt flere bilder og nå er det ikke sånn på noen(ikke på det som det var på iste heller...) noen her som har flickr som vet hvordan man får sånn? og gjerne på alle..

edit: Var vist bare at når jeg var pålogget selv så kom det sånn, men når jeg åpnet bildene når jeg var frakobla, så kom det at de ikke kunne lastes ned :)

Endret av LovelyMonroe
Skrevet

Da må du nok finne en side med passord slik at de du vil dele med skriver inn dette.

Ellers kan folk som kan se bilde bruke prt scr (print screen) knappen, lime inn i paint/photoshop e.l og lagre det uansett.

Skrevet

Da må du nok finne en side med passord slik at de du vil dele med skriver inn dette.

Ellers kan folk som kan se bilde bruke prt scr (print screen) knappen, lime inn i paint/photoshop e.l og lagre det uansett.

Det kan de, men blir ræva kvalitet da.. men joda.
Skrevet

jeg bruker utklippsverktøy til og stjele det jeg vil med.:P bildene blir like fine som de skal være.

Hva med og lage en profesjonell hjemme side? med navnet ditt og copyright.. da kan du i hvertfall gå etter de som måtte finne på og stjele bildene dine.. utklipp og prt screen kan du ikke unngå uansett ..

Skrevet

jeg bruker utklippsverktøy til og stjele det jeg vil med.:P bildene blir like fine som de skal være.

Hva med og lage en profesjonell hjemme side? med navnet ditt og copyright.. da kan du i hvertfall gå etter de som måtte finne på og stjele bildene dine.. utklipp og prt screen kan du ikke unngå uansett ..

Og hvordan får du de i full oppløsning når de ikke vises i full størrelse? Du får vel bare tak i små lavoppløste bilder(?).

Copyright har hun uansett. Hun kan nok ikke unngå print screen nei, men som sagt blir jo ikke bildene veldig bra da.

På flickr kan du som sagt hindre at folk laster ned fullversjonen av bildet. Skalerer du bildet har du full kontroll over akkurat hvor store bilder det da er mulig å se på/ta.

Hvis det er noen spesifikke personen du skal dele bildene med er det mulig å lage begrensninger for hvem som kan se bildene på flickr (men de må også være medlemmer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...