Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle sendt inn meldekort igår, men glemte det helt, og sendte inn meldekort idag, ( idag jeg skulle fått utbetaling ), vil jeg motta arbeidsavklaringspenger fremdeles for perioden? Og få utbetaling på Mandag?

Ble så sur på meg selv nå, :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får ikke utbetalinger i helgen vel? :sjenert: **

Send i dag, så får du de på mandag. Jeg skal sende neste helg, men jeg får aldri sendt før lørdag. For hos meg åpner det for meldekort sending på lørdagene...Da får jeg for hele perioden på mandag :)

Skrevet

Jeg skulle sendt inn meldekort igår, men glemte det helt, og sendte inn meldekort idag, ( idag jeg skulle fått utbetaling ), vil jeg motta arbeidsavklaringspenger fremdeles for perioden? Og få utbetaling på Mandag?

Skulle du egentlig sendt inn forrige helg, der gårsdagen var aller siste frist?

I så fall tror jeg ikke du får utbetaling for denne perioden.

Gjest Consensio
Skrevet

Tror siste frist er tirsdag eller noe og du vil fortsatt få penger for hele perioden du skal ha (men da får du de litt senere bare)

Jeg sender alltid på lørdager. Kan ikke sende tidligere over nettet

Skrevet

Det kommer jo an på om første mulighet for innsendelse var forrige lørdag eller i dag. Slik jeg tolker ts så kunne hun egentlig sendt meldekort forrige lørdag, mens siste frist var fredag (i går). Da spørs det om det blir noen penger, jeg vet ikke.

Men hvorfor vente nesten ei uke med å sende inn meldekort når du kan gjøre det på lørdag/søndag og få pengene to dager etterpå?

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Du tolket innlegget dithen at meldekortet skulle vært sendt forrige helg?

TS skriver "skulle sendt meldekort i går"

Om man poster meldekortet og ikke sender over nettet så sender man som regel på fredager.

Endret av Consensio
Skrevet

Har fristen gått ut, trekker NAV deg for de 14 dagene ja. Jævla surt, men sånn er det.

Skrevet

Du tolket innlegget dithen at meldekortet skulle vært sendt forrige helg?

TS skriver "skulle sendt meldekort i går"

Om man poster meldekortet og ikke sender over nettet så sender man som regel på fredager.

Hun skulle sendt det i går og fått utbetaling i dag, da tipper jeg hun leverer meldekort på nett. Og hvis fristen var i går (som det høres ut som ts sier) så er det vel for sent i dag? Hvis man leverer på nett står det uansett hva som er siste frist, så det burde ts klare å finne ut av.

Her er det fint om ts kan avklare litt sånn at vi vet hva vi svarer på. :)

Skrevet

Det er jo ikke mulig å få utbetaling på en lørdag?

Skrevet

Jeg skulle sendt meldekort dagen før utbetaling.

Altså nå Fredag.

Jeg får utbetalinger den 14 og den 28.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg skulle sendt meldekort dagen før utbetaling.

Altså nå Fredag.

Jeg får utbetalinger den 14 og den 28.

Sikker på at du har forstått det riktig.

Man har ikke faste utbetalingsdatoer, man får alltid penger i løpet av de første dagene i uka etter den helgen man sender meldekort.

Altså... om du sender meldekortet på lørdagen så kommer pengene enten mandag, tirsdag, onsdag påfølgende uke.

Altså, ingen faste datoer

Skrevet

Sender man meldekort på nett er lørdag første mulighet for å sende, og da kommer pengene mandag.

Gjest Consensio
Skrevet

Sender man meldekort på nett er lørdag første mulighet for å sende, og da kommer pengene mandag.

Eller tirsdag eller onsdag ;)

Skrevet

Jeg har aldri fått utbetalingen min på søndager selv om meldekortet ble levert inn på en lørdag. Tror ikke du kan ha forhåpninger om å få det før mandag uansett. Det har ingenting å si om du venter en dag med å levere det. Det eneste som skjer er at du får det litt senere enn det du ellers ville fått.

Skrevet

Sikker på at du har forstått det riktig.

Man har ikke faste utbetalingsdatoer, man får alltid penger i løpet av de første dagene i uka etter den helgen man sender meldekort.

Altså... om du sender meldekortet på lørdagen så kommer pengene enten mandag, tirsdag, onsdag påfølgende uke.

Altså, ingen faste datoer

Hos meg har de alltid komt en mandag om jeg har sendt meldekortet på en lørdag.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg sender også på lørdager men får alltid på onsdager.

Gjest Consensio
Skrevet

Hos meg har de alltid komt en mandag om jeg har sendt meldekortet på en lørdag.

Ja, men det gjelder ikke for alle.

Du får det på mandager, jeg får det alltid på tirsdager...noen får det også på onsdager.

Skrevet

Når pengene kommer er nok litt avhengig av hvilken bank man har, men sender man inn lørdag kommer pengene på konto så fort som mulig over helgen. Jeg har alltid fått mine mandag når jeg har levert lørdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...