Gå til innhold

Straffer min mor meg riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær gang vi krangler eller et eller annet, så tar hun alltid ting fra meg, før så kastet hun ALL sminken min, og hun tok min data og tv, som jeg har kjøpt selv.Vær gang vi krangler så truer hun med et eller annet. F.eks igår så kranglet vi, og i dag skulle jeg feire min bursdag med veninner kino osv. Som hun skulle betale fordi jeg ikke har penger. Men nå nekter hun å betale, så jeg får ikke feiret min bursda, og hun ene kommer helt fra andre siden av Norge for å bli med. Er det riktig og normal måte å straffe meg på ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor straffer hun deg da?

Bare fordi dere krangler?

• Liker 1
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Dersom du oppfører deg stygt i forkant/under krangel så skjønner jeg ho godt. Å fjerne goder og privilegier er en ganske normal måte å straffe tenåringer på.

• Liker 2
Skrevet

Slik du fremstiller det, høres det ut som hun overdriver. Å hindre deg i å feire bursdagen din er slemt.

• Liker 2
Skrevet

For å få slike straffer, må du være en skikkelig ufordragelig drittunge som gjør mye bøll og er frekk i munnen. Er du det? Hva krangler dere om og hvordan er en krangel mellom dere?

Jeg syns uansett det høres drøyt ut å ikke la deg feire bursdagen med mindre du har stjålet i en butikk eller noe.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Du må nesten skrive noe om hva som utløser kranglene og hvordan du oppfører deg under disse for at vi skal kunne gi skikkelig tilbakemelding.

• Liker 2
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Det er alltid to sider av saken. Hvordan oppfører du deg i forkant av disse "straffene" da?

Skrevet

Jeg kan gråte og gråte foran hun uten at hun reagerer, hun reagerer aldri på noe. Nå er det visst fordi jeg skriker sie rhun. Det er ikke rart man skriker når hun aldri lytter ogs¨nt da..Hun overkjører heletiden ogsånt. Hun lover f.eks at jeg skal gå på den og den privatskolen og så blir det aldri noe av , sånn er det heletiden fordi hun ikke gidder osv sie.. derfor er det jeg skriker da.

Skrevet

Pluss at hun mobber meg heltiden, og støtter aldri. Jeg har aldri gjort noe som gjør at hun er sånn :(

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Hvor gammel er du? Kanskje du bør ta en prat med helsesøster el. på skolen din, få hjelp til å sortere tanker og råd til hva du bør gjøre. Jeg synes ikke det høres morsomt ut med en mor som mobber og gir falske forhåpninger.

Skrevet

For det første: Slutt å skrik. Når du blir litt eldre lærer du at dette er ikke måten å få folk til å høre på deg på. Rolig, saklig argumentasjon er veien å gå. Når du begynner å skrike for å få viljen din, har du tapt. Enkelt og greit. Like godt å lære seg først som sist.

For det andre, så syntes jeg det er urimelig av moren din å ikke la deg få feire bursdagen din, da hun da også straffer de andre som er invitert, og da spesielt hun som har reist langt for å delta.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spør som alle de andre: hvor gammel er du??

Skrevet

Jeg lurer forferdelig på hva hun prøver å "lære deg" ved å ta fra deg ting du har kjøpt selv.

Skrevet

Kanskje du burde prate med helsesøster på skolen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...