Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjøpte et urinbeger fra apoteket. Begeret var ikke innpakket i plast eller noe slikt så jeg antar at det ikke er sterilisert fra før. Må begeret da steriliseres før bruk?

Jeg skal bruke det til graviditetstest med strips, så tenker at det kanskje ikke har så mye å si?

Fortsetter under...

Nei, det har ingenting å si.

Uansett får du det ikke sterilt hjemme, dersom det hadde trengt å være serilt.

Da måtte det ha blitt solgt ferdig serilisert i en steril forpakning fra apotekene.

De eneste som bruker sterilt utsyr til urinprøver er de som tar urinprøver for dyrkning av bakterier, for å fastslå hvilken antibiotika pasienten trenger dersom de ikke blir friske med ordinær behandling.

Du trenger ikke gjøre noe med prøveglasset du har kjøpt.

Lykke til.

Annonse

Det er jo ikke drittent på innsiden.

Kjøper du et rent prøveglass fra apoteket er det mer enn bra nok, med mindre du har gnidd skitne fingre i det.

Uansett trenger du ikke sterilt utstyr for å ta en graviditetstest.

Man kunne faktisk like godt bruke en ren, ubrukt brødpose til formålet dersom det ikke var litt sølete.

Jeg tester med strips i engangs shotglass fra dagligvaren. Bare bortkastede penger å kjøpe uringlass.

Det er (nesten) ingen midler som kan påvirke resultatet av en graviditetstest, så det går nesten ut på det samme hva du samler opp urinprøven i.

Gjest Slowpoke

Jeg bruker plastkopper som jeg har kjøpt en pakke av på butikken. Har aldri tenkt over at det må være sterilt. Er jo slike(ligner i vertfall) jeg tar urinprøve i når jeg er hos legen også så jeg har alltid tenkt at det er ok.

En gang da jeg var desperat etter å ta en test, så sprang jeg på apoteket, kjøpte en test, og trenge å ha noe å pisse i. Da så jeg at på andre siden av gangen stod det en Slushie maskin på SPAR. Jeg løp inn der og spurte om jeg vær så snill kunne få en slushie kopp, og det fikk jeg. Så det går nok bra :) Den gangen tenkte jeg ikke på at jeg kunne kjøpe urinprøveglass på apoteket..

Annonse

Når jeg var innlagt på sykehuset med svangerskapsforgiftning måtte jeg ta urinprøver hver morgen, og da fikk jeg en vanlig plastkopp å tisse i. Da målte de sukker, proteiner og leukocytter (bakterier). Så det trenger du ikke å være bekymret for, tiss i vei. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...