AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #21 Skrevet 15. januar 2012 Medisin er, ja, et vanskelig fag. Hvor fortvilende tror du det er å si til en pasient at dersom du får symptomer som dette, ta kontakt? også vet du at personen tok kontakt i siste liten? Hvorfor det?? Hvorfor ikke stole på det legen sa? I en bilulykke ser man skadene. Det gjør man kanskje ikke ved en sårinfeksjon. Du sier det er rødt, væsker og litt hovent. Og slikt har man jo gjerne hatt før, i en kvise eller noe. Og ja, det har jo gått over. Men det betyr ikke at dette går over! i et sydd sår. Det viser bare uvitenhet, og at du må ta rådene du har fått på alvor. Og hvilke bakterier det evnt vil være, vet du ikke. Og ikke legen heller, før han har tatt prøver og funnet ut av det. Å følge et random råd om et sår som kan være infisert, har jeg ingen problemer med. For det er så åpenbart, og man vet aldri hvilke bakterier det kan være, og hvor fort det kan utvikle seg. Og selv om det ikke går grisefort, så kan det likevel være bakterier som trenger behandling. Huff. Merker jeg blir frustrert av å svare her. Mennesket må jo lære på et vis...du bestemmer hvordan.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #22 Skrevet 15. januar 2012 TS her. Har ikke vært til lege, men såret ser bedre ut. Virker som jeg kommer til å overleve med alle lemmer i behold!
Gjest Daenerys Skrevet 25. mars 2013 #24 Skrevet 25. mars 2013 Tråden er ryddet for språk. Minner om at det kun er bokmål eller nynorsk som gjelder her i forumene. Daenerys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå