Gå til innhold

Mase på "dyrebeskyttelsen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter på en katt fra en privatperson som tar imot hjemløse katter, kattunger, kull, drektige osv. Hun bruker all sin tid og penger på dette, og tar til seg og omplasserer videre katter ofte.

Tok kontakt med henne for 3 uker siden, da jeg ønsker kattunge. Og vil gjerne gjøre noe godt samtidig. Ergo, ville ha en kattunge som trengte et hjem.

Hun hadde ingen nå, men skulle kontakte meg dersom noe kom opp.

Greia er at jeg er kjemperedd for at hun har glemt meg :sjenert: Når er det greit å høre? Jeg er jo glad for at hun ikke har fått inn hjemløse katter, men samtidig vil jeg jo forsikre meg om at hun ikke har glemt meg.. Tenkte å kanskje sende en sms.. Men hva kan jeg skrive?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke flaut å mase på noe så viktig som en liten pusekatt :)

Du kan feks skrive "Hei. Jeg lurer på om det er noe nytt ang kattungen jeg vil adoptere? :) "

Verre er det ikke :) Og kjempebra at du også vil hjelpe. Jeg begynte som forsterhjem, men så ble jeg så forelsket i den som er min nå, at jeg rett og slett nektet å gi den fra meg, så den ble adoptert av meg istedet :hjerte:

Skrevet

Jeg tror neppe hun har glemt deg! Nye gode eiere vokser ikke på trær dessverre, så hun har nok behørlig notert seg navn og nummer. :)

Det er ikke "kattungetid" hos de frivillige organisasjonene nå. Det kommer riktignok en og annen, men det rushet består av nå er voksne hjemløse (halvt ihelfrosne og svært utsultet..). De små som er født ute er nok forlengst bukket under i kulden, de aller fleste av dem...

Jeg synes det er kjempefint av deg å ville hjelpe på denne måten. Hvis du er veldig "pusesyk" går det jo også an å ringe andre organisasjoner i overkommelig avstand. Flere er behjelpelig med å bringe dersom det er nødvendig.

Det som er litt trist synes jeg, er alle de voksne, "mindre søte" som blir stående i årevis i kø for å få et nytt hjem, fordi kattungene alltid går foran dem.. Men husk på at alle katter blir store en dag, og det skjer fort! En kattunge vet man heller aldri lynnet til, i motsetning til en voksen katt som kanskje har vært i fosterhjem eller i annen varetekt en tid. Da kan man nesten plukke ut den katten som passer inn i ens liv. Det kan kanskje være noe å tenke på? :)

Uansett lykke til med å få pus i hus, og takk for at du velger en som ikke har fått den beste start i livet! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror neppe hun har glemt deg! Nye gode eiere vokser ikke på trær dessverre, så hun har nok behørlig notert seg navn og nummer. :)

Det er ikke "kattungetid" hos de frivillige organisasjonene nå. Det kommer riktignok en og annen, men det rushet består av nå er voksne hjemløse (halvt ihelfrosne og svært utsultet..). De små som er født ute er nok forlengst bukket under i kulden, de aller fleste av dem...

Jeg synes det er kjempefint av deg å ville hjelpe på denne måten. Hvis du er veldig "pusesyk" går det jo også an å ringe andre organisasjoner i overkommelig avstand. Flere er behjelpelig med å bringe dersom det er nødvendig.

Det som er litt trist synes jeg, er alle de voksne, "mindre søte" som blir stående i årevis i kø for å få et nytt hjem, fordi kattungene alltid går foran dem.. Men husk på at alle katter blir store en dag, og det skjer fort! En kattunge vet man heller aldri lynnet til, i motsetning til en voksen katt som kanskje har vært i fosterhjem eller i annen varetekt en tid. Da kan man nesten plukke ut den katten som passer inn i ens liv. Det kan kanskje være noe å tenke på? :)

Uansett lykke til med å få pus i hus, og takk for at du velger en som ikke har fått den beste start i livet! :)

Grunnen til at jeg ønsker kattunge er pga hunden. Har tidligere tatt til meg voksen omplasseringspus, den angrep hunden min og holdt på å gjøre den blind. Det er ekstremt vannskelig å venne en voksen katt til hund, framfor en kattunge. Så det er ikke pga kattunger er søte at jeg vil ha det, men pga det funker best med hunden. Hun som jeg skal kjøpe katt av var også enig i det. Det er vannskelig med voksne puser og hund. De ferreste hun fikk inn var vant til hund, og en stor voksen hannkatt kan gjøre betraktelig mer skade enn en liten kattunge.

Hadde det bare vært opp til meg ville jeg tatt en voksen pus. Men har hunden å ta hensyn til også, har liten leilighet og en sjør hund... :(

vil jo helst ikke ringe andre, siden jeg har "lovet meg bort" til henne.. Hun gjør dette helt alene, DB har jo flere medlemmer, fosterhjem osv. Derfor jeg ønsker å hjelpe henne, og ikke bare dra til DB. Såklart trenger de også et hjem. Men denne damen gjør så stor innsats uten hjelp av andre, så jeg vil støtte henne!

• Liker 2
Skrevet

Klart du kan spørre :) Bare å skrive feks; Heisann, ønsker fortsatt å gi en hjemløs katt et godt hjem, har du fått inn noen nye? :)

Da viser du jo at du er en god dyrevenn, og at å få seg katt ikke bare var et innfall, det vil sikkert hun som har kattene sette pris på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...