Gå til innhold

Bodø - San Francisco

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi vil til San Francisco i mars/april. Vil være der i ca 10 dager.

Trenger ikke å overnatte på et lekkert hotell, vi vil bo så billig som mulig. Gjerne B&B eller hostel. Vi vil ha et rent rom med privat bad. Inkludert frokost er fint, men ikke nødvendig.

Vi bor i nærheten av Bodø og lurer på om noen kan hjelpe oss å finne billigst mulig fly og overnatting til San Francisco? Samt tog, fly eller buss fra Bodø til der flyet går fra til SF.

Har søkt masse selv og finner are dyre reiser med overnatting på diverse flyplasser. Setter utrolig pris på om noen vet om en enkel og grei måte å søke på. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare booket den første overnattingen og tatt resten over there jeg. Ville tatt fly til oslo, og derfra over til en europeisk by som bringer dere videre. Kjipt å ta tog eller buss til Oslo bare for å spare på kronene for å deretter bli kjempesliten når dere kommer frem.

Skrevet

Tror du det er så lurt å bare booke første overnatting? Kjipt å ende opp med enda dyrere enn det vi hittil har funnet. Vi er ikke kjent i San Francisco og vet ikke hvordan vi skulle gått frem for å få resten av overnattingene billig...

Tips?

Skrevet

Da jeg var der, i påsken for noen år siden hadde vi bare booket første overnatting, gikk helt fint. Nå var jeg på den klassiske rundturen med SF, LA og LV, og i hver eneste by hadde vi bare bokket første natt. I LV var vi veldig glade for det da hotellet på ingen måte holdt den standarden det ble lovet på nettet. I de andre byene var det ikke noe stress å få ekstra netter til samme pris. Skal dere bare være i SF, eller skal dere litt rundt også?

Skrevet

Skal være i San Francisco. Vurderer et par netter andre steder, sånn sett hadde det jo vært greit å bare booke 1 natt.. Ikke minst i tilfelle vi ikke trives på valgte overnattingssted.

Har hørt at man må fylle et skjema på flyet til San Francisco, hvor man må oppgi adressen til stedet man skal bo..? Holder det med kun første natt da?

Skrevet

Ja, du må fylle ut et lite ark på flyet som du leverer i immigrasjonen når du har landet. Holder med å oppgi adressen for første natten, null stress. Ellers må jeg si at SF var den fineste plassen jeg besøkte på rundturen :)

Skrevet

Har du sjekket finn.no?

Widerøes sider er også ganske greie, der får man litt andre resultater enn på finn.

Skrevet

Har sett på finn.no, hos Widerøe, SAS, KLM osv. Fant nokså billige flybilletter fra Oslo eller Sandefjord med mellomlanding i Amsterdam eller London til San Francisco. Men så var det å komme seg dit billigst mulig fra Bodø da...

Skal søke på utenlandsdestinasjonene man kan fly til fra Bodø, og se om det går fly derfra til San Francisco.

Det verste er egentlig å finne overnattingssted. Det viktigste for oss er at det er rent, at vi har eget bad og at det er rimelig... Hva slags pris er billig for det i San Francisco? Noen som har vært der og kan anbefale hostel, B&B etc?

Skrevet

Ahh...San Francisco. :)

Fantastisk by, men det blåser rimelig mye der og er ganske friskt, så pakk med litt mer enn bare bikinien. Selv var jeg litt overrasket over dette og det var vel kun siste dagen det var rimelig stille og jeg virkelig svettet.

Om dere ønsker å se Alcatraz, anbefaler jeg dere å bestille billetter allerede nå da det er utrolig stor pågang. Selv fikk vi ikke sett det og det var utsolgt i flere måneder etter vi var der.

Når det gjelder overnatting, så finner du vel det meste på hotels.com, inkludert reviews av tidligere gjester. Selv fikk vi et fantastisk hotell i Japantown gjennom en side jeg ikke husker navnet på, men skal se om jeg finner den. Det var delvis uspesifisert, noe som gjorde at vi bodde der til halve prisen eller sånn. Kan høre om noen av kameratene mine husker navnet på siden.

Flybilletter er jeg litt mer usikker på. Kanskje her?

http://www.travelmarket.no/

Du kan nok ikke regne med å finne noe særlig billigere enn kr 6000. Ellers er SF en relativt dyr by, men dere skal nok greie å bo billig om dere leter litt. Personlig liker jeg å forhåndsbooke når jeg vet at jeg skal være en plass en bestemt tid. Kanskje det er på grunn av vonde minner etter den gangen jeg trasket rundt i London en hel dag for å finne overnatting. :)

PS: Jeg blir gjerne med om dere har plass til en til. ;)

Skrevet

Går vel ikke akkurat direkteruter mellom Bodø og SF-jeg har sjekket reiser fra Bergen til Ft Lauderdale og det var ikke noe spesielt billigere å søke fra Oslo. Ruten blir litt annerledes, men prisen var mye det samme.

Continental flyr i ukedagene fra Gardermoen til Newark, det flyet går vel i 11-tiden. Vet ikke om dere kommer dere ned til Oslo på morgenen da, eller.

Skrevet

Bestill først billetten Oslo-SF, koble deretter på billetten Bodø-Oslo. Klarer du å finne avgang fra Oslo på ettermiddag/kveldstid, så slipper du overnatting på Gardemoen. En ekstra overnatting eller to på Gardemoen koster fort et par tusenlapper ekstra. Jeg bruker finn.no på slike søk. Kan gjerne brukes til å finne hotell også.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...