Gå til innhold

gulrot til hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min liker gulrot, fikk en bit av meg isted, og lurte på om det er lurt og gi det til hunder? eller kan de bli dålige av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble anbefalt å gi min hund gulrot når hun skulle felle tenner, og det fikk hun, uten at det førte til noen problemer :)

Men som mennesker kan jo sikkert hunder reagere forskjellig på ting, så det er sikkert greit å prøve seg frem.

Og heller ikke overdrive, men det skjønner du sikkert :P

• Liker 1
Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg gir gulerot til hunden min. Og har gitt det til de andre hundene jeg har hatt også så lenge de liker det ser ikke jeg noe problemer med det iallefall.

• Liker 3
Skrevet

Bikkja her i huset elsker gulrot. Han fikk det hos oppdretter da han var valp, og vi fikk beskjed om at han kunne få 1/2 til 1 gulrot om dagen.

Han spiser forresten pære, eple og kålrot også... Sunn bikkje.

• Liker 1
Skrevet

Min får en halv gulrot etter middag. Hvis ikke han får gulrot får han abstinenser, løper rundt og leter etter den. Haha, han er rar

• Liker 2
Skrevet (endret)

ikke no problem så lenge du ikke gir mengder (snakker kilo og oppover)

Har hatt venner med hund som har allergi "mot alt" og de har brukt gulrot som belønning.Kjempeartig å se bikkja knaske gulrøtter.

Halvfrosne gulrøtter til valper kan hjelpe mot gnagebehov og vonde gommer

Endret av Kårky
  • Liker 1
Skrevet

Ernæringsmessig har det ingenting for seg å gi rå gulrøtter til hund fordi de ikke er i stand til å fordøye det (Og ser du etter, vil du se at bitene kommer hele ut igjen :gjeiper: ...), MEN det er glimrende som kalorifattig "gnagekos". Spesielt til valper som klør i tennene.

• Liker 1
Skrevet

min får gulrøtter,agurk,brokkoli,blomkål,paprika... og han elsker det.

Skrevet

min får gulrøtter,agurk,brokkoli,blomkål,paprika... og han elsker det.

Når jeg gir hestene mine gulerøtter kommer allid hundene for å snike til seg en gulerotbit og de elsker det så ser ikke på det som noe farlig for de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...