Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Jeg lurte på om det er noen her som har tatt/holder på å studere til en bachelor i markedsføring og hvordan jobber har dere fått etterpå? Hva tenker dere å jobbe med når dette er fullført? Kanskje noen også kjenner andre som har tatt en slik utdanning og vet hva de holder på med nå i etteritd.. Bare å legge til tanker og meninger om studiet hvis det skulle være noe også :) takk

Skrevet

Det er ikke så lett å få jobb nei. Har flere venner som sliter, ender opp med å jobbe innen slag.

Men hvis du er flink og står på, kanskje skaffer deg relevant jobb under studietiden, eller gjøre noe som gjør at du skiller deg ut i på cv'en så går det nok bra :)

Gjest Michelle82
Skrevet

Det er masse tråder er inne med folk som sliter å få jobb etter endt markedsføring utdannelse. Søk de opp.

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Lag deg profil på LinkedIn og få deg et soild nettverk.

Skrevet

Hei :-)

Jeg lurte på om det er noen her som har tatt/holder på å studere til en bachelor i markedsføring og hvordan jobber har dere fått etterpå? Hva tenker dere å jobbe med når dette er fullført? Kanskje noen også kjenner andre som har tatt en slik utdanning og vet hva de holder på med nå i etteritd.. Bare å legge til tanker og meninger om studiet hvis det skulle være noe også :) takk

Hei,

Jeg er student ved Markedshøyskolen i Oslo og jobber også som studentassistent ved samme skole :) Jeg studerer Markedsføring og salgsledelse og blir ferdig med min bachelor i sommer. Under tiden som student har jeg vært opptatt av å ha en relevant jobb ved siden av studiene, da jeg vet at dette kommer gjøre meg mer attraktiv på arbeidsmarkedet når jeg skal ut å søke jobb.

Hvis man ser på jobber som tidligere studenter hos Markedshøyskolen har fått, så jobber de innen markedsavdelinger, reklame- og mediebyråer, informasjon og samfunnskontakt og i analysebedrifter. Alle inne forskjellige bransjer. Jeg tenker selv å søke på jobber i markedsavdelinger og er ikke det minste bekymret over å ikke få en jobb. 9 av 10 studenter som går ut med en bachelor fra Markedshøyskolen har en jobb innen 6 måneder.

Hvis jeg var deg ville jeg lest meg opp på Markedshøyskolens studietilbud: http://www.mh.no/studietilbud-bachelor/utdannelse-markedsforing/

/Duvan

Skrevet

Min er erfaring er at du skal ha råflaks om du får jobb med bare en bachelor. Da må du ha veldig relevant erfaring, eller så kan du bare glemme det. Jeg søkte og søkte i ett år, uten å få napp. Så master er nesten påkrevd. Jeg blir ferdig med min grad nå til sommeren, og håper jeg får jobb. Men det er ikke noe jeg regner med.

Du kan jo også tenke deg at hvert år, bare i Oslo, så er det 300 markedsføringsstudenter fra BI som graduerer deres bachelor hvert eneste år. Regn med de andre BI-skolene, markedshøyskolen osv.

Jeg er redd for å ikke få en relevant jobb med master.. Med bachelor er det så og si håpløst..

Skrevet

9 av 10 studenter som går ut med en bachelor fra Markedshøyskolen har en jobb innen 6 måneder.

/Duvan

Det samme sier BI også, problemet er bare at dette er ikke nødvendigvis relevante jobber. Heltid i butikk er også jobb (og tro meg, jeg har fått dette spørreskjemaet, og vet hvordan spørsmålene ser ut).. Det er to stykker av de jeg gikk på bachelor med som har fått relevante jobber. Og det er grunnet erfaringer de har. Resten endte opp som selgere/ymse jobber.

• Liker 1
Skrevet

Å få jobb med bare bachelor i markedsføring er dessverre vanskelig. Det er mange studenter og få stillinger. For å få en relevant jobb må du ha relevant erfaring, være den rette typen og ha ekstrem stå-på-vilje. En venninne av meg har master i markedsføring fra en anerkjent skole i utlandet, og fikk A på både bachelor- og masteroppgave. Hun sliter med å få annet enn selgerjobber...

Ville heller satset på økonomistudier, for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...