AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Krysser av som anonym.. I dag på kirkegården møtte jeg en mann som spurte om jeg var frelst.. Jeg svarte vet ikke...men har tenkt på spørsmålet etterpå... Hva betyr egentlig det han spurte om? Ja, jeg er medlem i statskirken, jeg tror på at det finnes en slags kraft der ute.. Må et menneske personlig gjøre noe med meg for å frelse meg? Må jeg oppleve noe for å si at jeg er frelst?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 For og bli frelst må du tro på Jesus,på at han gav sitt liv for deg på korset,og at han sto opp tredje dag. Kun Jesus kan frelse deg,ikke noe menneske,du må be Jesus frelse deg. Du blir heller ikke frelst av og tilhøre en bestemt menighet eller å gjøre gode gjerninger. Bibelen sier i Romerbrevet 10:9-10 "For dersom du bekjenner Herren Jesus med din munn og tror i ditt hjerte at Gud har oppreist Ham fra de døde, skal du bli frelst. For med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse." Du blir frelst ved at du tror i ditt hjerte at Gud oppreiste Jesus fra de døde og ved at du bekjenner at Jesus er din Herre! Frelsesbønnen du kan be etter at du har kommet til tro : Himmelske Far, jeg kommer til Deg i Jesu Kristi navn. Kjære Jesus, jeg ber Deg nå om at Du frelser meg. Jeg tror i mitt hjerte at Du er Guds Sønn, og at Du har tatt mine synder på Deg, ved at Du døde for meg på korset. Jeg vil ved denne bønnen bekjenne Deg som Herre i mitt liv. Jeg ber Deg om at Du tar plass i mitt liv, og blir fra nå denne stund den som fører meg gjennom livet. Kjære Jesus, jeg ber også om at Du skaper i meg et nytt hjerte og et nytt liv, slik jeg kan være Din og få fred med Gud. Kjære Gud, takk for at Du nå er min Gud og min Far i himmelen. Takk for at jeg nå har fått nåde og tilgivelse i Jesu navn. Amen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Anbefaler et vekkelsesmøte. De som driver med det er gjerne eksperter på å bruke massesuggesjonen som skal til for at folk får kicket som gjør at de føler de har blitt frelst.
Gjest Corto Maltese Skrevet 14. januar 2012 #4 Skrevet 14. januar 2012 Vist du må spør om du er frelst er du ikke frelst. Vist du ikke må spør så er du frelst. Det var det oldemora mi pleide og si. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #5 Skrevet 14. januar 2012 Takker for svar.... Jeg er ikke ute etter å "bli frelst", men jeg lurte bare på hvordan man kunne si man var det... Takker igjen for fine svar..
Gjest Elyssa Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 For og bli frelst må du tro på Jesus,på at han gav sitt liv for deg på korset,og at han sto opp tredje dag. Kun Jesus kan frelse deg,ikke noe menneske,du må be Jesus frelse deg. Du blir heller ikke frelst av og tilhøre en bestemt menighet eller å gjøre gode gjerninger. Bibelen sier i Romerbrevet 10:9-10 "For dersom du bekjenner Herren Jesus med din munn og tror i ditt hjerte at Gud har oppreist Ham fra de døde, skal du bli frelst. For med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse." Du blir frelst ved at du tror i ditt hjerte at Gud oppreiste Jesus fra de døde og ved at du bekjenner at Jesus er din Herre! Frelsesbønnen du kan be etter at du har kommet til tro : Himmelske Far, jeg kommer til Deg i Jesu Kristi navn. Kjære Jesus, jeg ber Deg nå om at Du frelser meg. Jeg tror i mitt hjerte at Du er Guds Sønn, og at Du har tatt mine synder på Deg, ved at Du døde for meg på korset. Jeg vil ved denne bønnen bekjenne Deg som Herre i mitt liv. Jeg ber Deg om at Du tar plass i mitt liv, og blir fra nå denne stund den som fører meg gjennom livet. Kjære Jesus, jeg ber også om at Du skaper i meg et nytt hjerte og et nytt liv, slik jeg kan være Din og få fred med Gud. Kjære Gud, takk for at Du nå er min Gud og min Far i himmelen. Takk for at jeg nå har fått nåde og tilgivelse i Jesu navn. Amen. Og hvor har du denne bønnen fra? Jesus ville ikke at vi skulle lese opp noen bestemte ord. Vi skulle be fra hjertet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Og hvor har du denne bønnen fra? Jesus ville ikke at vi skulle lese opp noen bestemte ord. Vi skulle be fra hjertet. Denne bønnen er selfølgelig et eksempel på hvordan du ber om frelse,ingenting er i veien for at man finner sine egne ord. Det som er viktig er at du bekjenner at du er en synder og ber om frelse. Matteus 7.7 Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. Joh, 1.9 ”Om vi bekjenner våre synder, så er han trofast og rettferdig, så at han forlater oss syndene våre og renser oss fra all urettferdighet.” Rom. 10.9-13. "For om du med din munn bekjenner at Jesus er Herre og i ditt hjerte tror at Gud oppreiste han fra de døde, da skal du bli frelst. Med hjerte tror en til rettferdighet og med munnen bekjenner en til frelse. For Skriften sier: Hver den som tror på Ham, skal ikke bli til skamme. Her er det ikke forskjell på jøde og greker. Alle har de den samme Herre, som er rik nok for alle de som påkaller ham. Og hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst.” Til Ts : Det er ikke følelser man kan basere sin tro på, folk er forskjellige,også kristne. Jeg føler meg trygg og fri 2
Tullepia Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 Krysser av som anonym.. I dag på kirkegården møtte jeg en mann som spurte om jeg var frelst.. Jeg svarte vet ikke...men har tenkt på spørsmålet etterpå... Hva betyr egentlig det han spurte om? Ja, jeg er medlem i statskirken, jeg tror på at det finnes en slags kraft der ute.. Må et menneske personlig gjøre noe med meg for å frelse meg? Må jeg oppleve noe for å si at jeg er frelst? Det har spurte om på sitt forvanskede, religiøse språk er om du er kristen. Det er ingen som må gjøre noe med deg for at du skal bli frelst/ bli kristen. Du må ikke oppleve noe spesielt for å si at du er frelst/ er kristen. Det eneste som må til er å si at du tror på at Jesus er Guds Sønn og at han døde på korset og stod opp fra de døde tredje dag. Tror du det, er du kristen. Veien dit kan være lang, mange er underveis. Det er lov å tvile, undre, være usikker. Men skal vi definere klart hva det å være kristen /være frelst innebærer, så er det å tro på Jesus. 2
Sidsel Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 "Frelst" er bare et annet ord for "reddet". Jesus redder oss fra synden om vi tror på at han var guds sønn som gav sitt liv for at vi skulle reddes fra vår synd og få evig liv med Gud. Og at han stod opp fra det døde igjen. Tror du på det, så er du frelst (evt. reddet). Personlig tror jeg ikke på synd, så jeg er ikke frelst.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 Frelse betyr at du må gi ofre all fornuft og kritisk tenkning i bytte mot at du da slipper å brenne i helvete til evig tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå