Gå til innhold

Når kjøper du brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt, for jeg skal selge kjole. Prøvde rett etter bryllupet mitt i høst, men fikk ikke napp. Så lurer jeg på når sommerens bruder VIRKELIG er ute på brudekjoleshopping? Og ikke lenger bare driver "window shopping".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte min i august i år og da var det nesten ett år igjen til bryllupet. Tror det er mange som har vanskeligheter med å selge kjolen sin etterpå. Det virker som de fleste ønsker å bruke salonger for å finne den perfete kjolen. Tenkte å selge min jeg også etter bryllupet, men tror nok jeg kan støte på problemer. Vanskelig for folk å kjøpe kjole som må sendes over hele landet for å prøve. Også er det jo så mange historier her inne om folk som har blitt lurt og ikke fått pengene sine etter et salg.

Det gjør meg skeptisk.

Det aller beste hadde vært om det var noen tundt der jeg bor som var intressert i å kjøpe kjolen, slik at de kunne komme hjem til meg for å prøve.

Tro kanskje mange begynner å lete etter kjole etter jul jeg, så det kan jo være verdt å begynne å annonsere den?

Skrevet

jeg bestillte min kjole akkuratt et år før bryllupet jeg. Tidlig ute :ler:

Skrevet

Jeg kjøpte min i Januar, og vi giftet oss i August.

Skrevet

Jeg har lett i mange måneder, men har først odnet med kjole rett før jul 8dvs. jeg får den sydd). Bryllupet er i begynnelsen av juli.

Skrevet

Den første kjolen kjøpte jeg i april, tretten måneder før,

den andre kjøpte jeg i august, ni måneder før.

Skrevet

jeg har nettop kjøpt, men i følge de på kristins er det januar og februer som er de store kjøpe kjole månedene.

Skrevet

Enig med ida - i januar braker det løs for alle som skal gifte seg til sommeren. Tror mange utsetter kjolekjøpet til over jul (skjønte på de ansatte i butikkene at de ventet seg en hektisk periode etter jul).

....og derfor passet jeg på å kjøpe kjole før jul...glupe meg.. :wink::wink:

Skrevet

Vi kjøpte kjolen 8 måneder før... (kjøpt i oktober, vi gifter oss i juni...)

Jeg vil tro at sommerbrudene enten har kjøpt eller er på utkikk framover nå, så det er sikkert ikke så dumt å legge den ut på forskjellige markedsplasser allerede nå....

Lykke til... :)

Skrevet

Jeg så første gang på kjoler i februar i fjor, men kjøpte Kjolen først i juni...var tidlig ute ja :).

Skrevet

Jeg bestilte min kjole i September og fikk den i Desember.

Så jeg fikk den i hus 6 måneder før vi gifter oss, synes det er akkurat passe jeg.

Skrevet

Kjøpte kjolen i slutten av september, nesten 11 mnd før...

Skrevet

jeg kjøpte kjolen min i September i fjor, og det er ganske nøyaktig ett år før bryllupet.

Gjest bare lille meg...
Skrevet

Vi gifter oss ikke før 25.06.2005 men kjolen er kjøpt allerede den!

MÅTTE bare ha den! :enig:

Skrevet

Vi giftet oss i slutten av august, og jeg hadde kjolen i hus i februar :wink:

Skrevet

Kjøpte kjolen min i januar 2002 (før datoen var satt....) og giftet meg 31.5.2003. :oops: :oops:

Skrevet

Jeg skal gifte meg i midten av mai, og har ennå ikke kjøpt kjole :o

Det begynner vel å haste litt, men jeg har faktisk STORE problemer med å finne noe jeg virkelig liker.

Har sett en del jeg liker på nett, men da merker som ikke er å få (eller vanskelig å få tak i) her i landet. Vil nødig kjøpe noe som jeg ikke har prøvd heller, selv om den ser fin ut på bilde.

Har skrevet her før at jeg mer enn gjerne vil kjøpe brukt, men min erfaring er denne:

Jeg synes at nesten alle brudekjoler er like, og det gjelder både nytt og brukt. Kjedelig design og generelt alt for mye dill for min smak. Jeg vil gjerne ha noe enkelt og mer "typete" uten perler og annen fjas (sorry jenter ;-)). Hvis noen har noe slikt å selge så skal jeg ihvertfall sørge for at én forhenværende brud får solgt kjolen sin :-) For å gi et tips om hva jeg liker, så synes jeg at Amelies kjole ser veldig fin ut (for de som har sett den tråden).

Da jeg skrev inn sist fikk jeg mange tips og linker til kjoler som kan være aktuelle. Men da ikke brukt, og designere som ikke selger sine kjoler i Norge (eller her omkring), så det er ikke så greit å få prøvd, og dermed ikke så greit å få kjøpt.

Ja, ja. Jeg må vel hive meg rundt å gjøre et siste krampaktig forsøk på å finne MIN kjole. Dukker den ikke opp i en salong denne uken, blir det vel til å få noe sydd tenker jeg.

Skrevet

Fann (og bestilte) kjolen min i slutten av januar, me gifta oss i juni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...