Gå til innhold

Skal flytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal selge vår leilighet og flytte inn til noen gode venner, mens vi er på jakt etter ny leighet. Mesteparten av tingene våres skal vi sette på lager. Men hvor mye og hva trenger vi og pakke med oss? Er helt i villrede. Vi kan risikere å bli boende der i flere måneder. Jeg vil hverken pakke for mye eller for lite. Vi har tilgang til vaskemaskin så ofte vi trenger, men jeg vil helst bruke den så lite som mulig.

Jeg trenger konkrete råd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ruccola
Skrevet

åj, det må jammen vere gode venner!

Er ikke barebare å ha gjester i hus så lenge ;)

Jeg ville tatt med meg klær og toalettsaker og det man evt trenger til jobb/skole og pakket bort resten.

Ha dress/finklær med også, en vet aldri når det plutselig kommer f.eks en begravelse. Kan evt stå nedpakket i en eske bare for sikkerhetsskyld.

Så ville jeg hørt om de har sengetøy og håndklær nok, eller om dere skal ta med deres.

Shampo og såpe er ofte noe man låner med huset om man overnatter noe sted, men i deres tilfelle må dere jo vere nøyne med å passe på å ordne alt sånt selv så dere ikke blir et utlegg for dem.

Diskuter gjerne sånne ting FØR dere flytter inn, hva gjør man med mat. Skal dere lage sammen, eller hver for seg? Det billigste er jo sammen, men da må en ha gode ordninger på hvem som handler og som lager maten, for sånne situasjoner skaper lett gnussel og murring :/

Om du virkelig vil bruke minst mulig vaskemaskin, så pakk med deg tøy i bare en farge som kan vaskest sammen, Evt bare til to maskiner (En sort og en hvit)

Ha gjerne med et eget tørkestativ som dere kan ha på rommet så dere slipper å ta opp plassen deres!

• Liker 2
Skrevet

åj, det må jammen vere gode venner!

Er ikke barebare å ha gjester i hus så lenge ;)

Jeg ville tatt med meg klær og toalettsaker og det man evt trenger til jobb/skole og pakket bort resten.

Ha dress/finklær med også, en vet aldri når det plutselig kommer f.eks en begravelse. Kan evt stå nedpakket i en eske bare for sikkerhetsskyld.

Så ville jeg hørt om de har sengetøy og håndklær nok, eller om dere skal ta med deres.

Shampo og såpe er ofte noe man låner med huset om man overnatter noe sted, men i deres tilfelle må dere jo vere nøyne med å passe på å ordne alt sånt selv så dere ikke blir et utlegg for dem.

Diskuter gjerne sånne ting FØR dere flytter inn, hva gjør man med mat. Skal dere lage sammen, eller hver for seg? Det billigste er jo sammen, men da må en ha gode ordninger på hvem som handler og som lager maten, for sånne situasjoner skaper lett gnussel og murring :/

Om du virkelig vil bruke minst mulig vaskemaskin, så pakk med deg tøy i bare en farge som kan vaskest sammen, Evt bare til to maskiner (En sort og en hvit)

Ha gjerne med et eget tørkestativ som dere kan ha på rommet så dere slipper å ta opp plassen deres!

Ja, det er fantastisk gode venner, med stor gjestfrihet og stort hus :) Vi er utrolig heldige :)

Jeg er bare så usikker på hvor mye klær som er lurt å ha med. Jeg blir nok å ta med to finkjoler og to pene topper og en penbukse, da er jeg klar for alle festanledninger :)

Sengetøy og håndklær er nok lurt å forhøre seg om de har nok av. Har lyst å ha med dobbeldyna, men vi får ikke dobbelseng, så da dropper jeg nok det.

Tror nok det blir mye matlaging hver for oss da vi alle jobber skift og kommer til å være lite hjemme samtidig.

Shampo, balsam, tannkrem og slikt tar jeg med meg og kjøper etterhvert som jeg trenger. Vi disponerer eget bad så det må jeg nok ha med selv, men det skulle nå egentlig bare mangle.

Tørkestativ hadde jeg ikke tenkt på, det må jeg nok ut å kjøpe, for det har vi faktisk ikke.

Gjest Consensio
Skrevet

Pakk ned alt dere vet at dere ikke trenger.

Alt det som dere er usikre på passer dere på å sette lett tilgjengelig på lageret så det er enkelt å hente.

Om dere ikke har enorme mengder med klär så ville jeg tatt med alt. Med slike lagere så vet man aldri, det kan sette seg lukt i klärne f.eks

Man trenger jo ikke å pakke opp alle klär, men ha det i koffert/bag og sette det i et skap.

• Liker 1
Skrevet

Siden dere skal være der opp mot et par måneder så hadde jeg pakket med meg nok tøy for årstiden. Husk at februar er en kald måned. I tillegg et pent antrekk i tilfelle festligheter eller begravelse. Alt av vanlige toalettartikler. Også shampo, såpe mm. Dersom dere støtter dere på vennene når det gjelder sånne basic ting så husk at det koster i innkjøp. Dere kan godt ta med eget sengetøy og håndkler, ev. dyne/pute dersom nødvendig. Er jo ikke gitt at vennene har nok når det gjelder langt besøk.

Bok, strikketøy, pc, konsoll osv sånn at dere har noe å holde på med når dere er på besøk.

Kan jo være greit å lage mat felles. Bli enige om hvordan dere gjør det i forhold til middag osv.

Cluet er at venner åpner hjemmet sitt for dere. Dere må selvfølgelig bidra til de daglige kostnadene som mat, såpe, vaskepulver og dopapir. Vær heller litt rause enn gniene. Det koster vennenene noe å ha dere der som bl.a. i form av økt strømutgifter.

Skrevet

Ikke sikkert du trenger tørkestativ. De kan ha et selv som det er greit og låne og de kan ha tørketrommel.

Skrevet

Pakk ned alt dere vet at dere ikke trenger.

Alt det som dere er usikre på passer dere på å sette lett tilgjengelig på lageret så det er enkelt å hente.

Om dere ikke har enorme mengder med klär så ville jeg tatt med alt. Med slike lagere så vet man aldri, det kan sette seg lukt i klärne f.eks

Man trenger jo ikke å pakke opp alle klär, men ha det i koffert/bag og sette det i et skap.

Det var en god ide og sette det man er usikker på om man trenger lett tilgjengelig på lageret, vi får jo egen nøkkel dit.

Har overhodet ikke mulighet til å ta med alle klærne. De fyller alledere to skap og da har jeg ikke regnet med uteklær og slikt.

Skrevet

Siden dere skal være der opp mot et par måneder så hadde jeg pakket med meg nok tøy for årstiden. Husk at februar er en kald måned. I tillegg et pent antrekk i tilfelle festligheter eller begravelse. Alt av vanlige toalettartikler. Også shampo, såpe mm. Dersom dere støtter dere på vennene når det gjelder sånne basic ting så husk at det koster i innkjøp. Dere kan godt ta med eget sengetøy og håndkler, ev. dyne/pute dersom nødvendig. Er jo ikke gitt at vennene har nok når det gjelder langt besøk.

Bok, strikketøy, pc, konsoll osv sånn at dere har noe å holde på med når dere er på besøk.

Kan jo være greit å lage mat felles. Bli enige om hvordan dere gjør det i forhold til middag osv.

Cluet er at venner åpner hjemmet sitt for dere. Dere må selvfølgelig bidra til de daglige kostnadene som mat, såpe, vaskepulver og dopapir. Vær heller litt rause enn gniene. Det koster vennenene noe å ha dere der som bl.a. i form av økt strømutgifter.

Bøker må jeg jo ikke glemme, kan fort bli noen lange og kjedelige timer når man bor hos andre.

Ja, vi blir å spleise på kostnadene de har med at vi bor hos dem. Middag blir vi nok å lage hver for oss da vi jobber så ulikt.

Skrevet

Ikke sikkert du trenger tørkestativ. De kan ha et selv som det er greit og låne og de kan ha tørketrommel.

Ja, skal høre med de. Irriterende å kjøpe noe vi ikke blir å tgrenge selv.

Skrevet

Ikke glem dokumentasjon som vitnemål og andre viktige papirer som også kan trengs av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...