Nemesis Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er på leting etter hvilke butikker som selger Quorn. Noen som vet? Har Mega det f.eks?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 De gangene jeg har fått kjøpt Quorn, har det vært på Mega i hvert fall.
Nemesis Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2012 OK. Jeg var på Mega og spurte om produktet, men hun jeg snakket med mente på at de ikke førte det merket. Får håpe hun sjekker det opp.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Kanskje noen kan fortelle litt mer om Quorn også? Hvilke smaker godt, etter dere smak? Og er det egentlig sunt?
Gjest Jamme Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har bare smakt farsevarianten og den i biter. Farsen er helt grei, men blir litt for grøtete for min smak. Bitene synes jeg er kjempebra, minner en del om kylling i konsistensen. Quorn smaker jo veldig lite i seg selv, man må ha en saus til eller marinere. Jeg bruker det ofte med tikka- eller kormasaus. Det er visstnok ganske sunt, med mye protein og lite fett. Det er i grunn bare det jeg har lest på pakka, da, så jeg skal ikke garantere noe
Gjest Yellow Taxi Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er på leting etter hvilke butikker som selger Quorn. Noen som vet? Har Mega det f.eks? Meny og Ica Maxi. Jeg liker ikke farsen, men spiser veldig mye bitar og filet. Eneste måten jeg liker farsen er hvis det er i Moussakka (staving -> jeg er ikke gresk og google det kan du selv gjøre).
Gjest Badabing Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 (endret) Jeg kjøper inn masse, masse når jeg er i Sverige Visste ikke at de hadde det i Norge, men da skal jeg sjekke ut meny og mega. Selv synes jeg farsen er god til pastasaus og sånt når jeg skal gjøre det lettvint, og farsen til Halsans Køk minner for mye om kjøttdeig til at jeg klarer å spise den. Edit: det er veldig sunt ja, og jeg synes det er godt også. Men jeg lurer på om det er etisk? Har hørt så mye rart om at det vokser på spesielle steder osv, og sånt gjør meg litt skeptisk. Endret 13. januar 2012 av Badabing
Pingting Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 Jeg prøvde meg på bitene et par ganger da jeg bodde med en veggis i fjor. De er ganske gode. Når de er varme ihvertfall, jeg prøvde å putte noen rester i matpakka og de smakte RUMPE da de var kalde.
Pingting Skrevet 13. januar 2012 #10 Skrevet 13. januar 2012 Edit: det er veldig sunt ja, og jeg synes det er godt også. Men jeg lurer på om det er etisk? Har hørt så mye rart om at det vokser på spesielle steder osv, og sånt gjør meg litt skeptisk. Vokser på spesielle steder...? Quorn er basert på sopp og eggehviteproteiner (så OBS: ikke vegansk). Soppen dyrkes i fabrikkanleggene.
Gjest Badabing Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 Vokser på spesielle steder...? Quorn er basert på sopp og eggehviteproteiner (så OBS: ikke vegansk). Soppen dyrkes i fabrikkanleggene. Oi! Hva i all verden er det jeg tenker på da? Haha.. Vet du hva slags egg som brukes? Buregg da antagelig?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. januar 2012 #12 Skrevet 13. januar 2012 Oi! Hva i all verden er det jeg tenker på da? Haha.. Soya tar opp mye åkerplass, og tømmer jorda for næringsstoffer, sli kat det tar lang tid for noe å kunne dyrkes der igjen-så du tenker nok på soya, gitt
Pingting Skrevet 13. januar 2012 #13 Skrevet 13. januar 2012 I følge ymse kilder på nettet bruker de fra frittgående høns nå. Tja, si hva du tenkte på? :gjeiper: Tofu, kanskje? Soyaproduksjonen i Sør-Amerika ødelegger en masse regnskog, noen mener det er omtrent like skadelig for miljøet (der, ikke på på generell basis) som storfeoppdretten som jo får så mye pes...
Mubba Skrevet 14. januar 2012 #14 Skrevet 14. januar 2012 Jeg kjøper alltid quorn på Ultra, Coop Obs, Ica supermarked eller Ica maxi. Jeg irriterer meg faktisk grønn over at Mega ikke selger quorn, MEN de har nå fått inn masse soyaprodukter, inkludert soyafarse. Det er mulig dette er gammelnytt for dere i andre byer, men i Kristiansand har Mega vært enormt dårlig på vegetarmat.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #15 Skrevet 14. januar 2012 I følge ymse kilder på nettet bruker de fra frittgående høns nå. Tja, si hva du tenkte på? :gjeiper: Tofu, kanskje? Soyaproduksjonen i Sør-Amerika ødelegger en masse regnskog, noen mener det er omtrent like skadelig for miljøet (der, ikke på på generell basis) som storfeoppdretten som jo får så mye pes... De bruker egg fra frittgående høns ja, men det er ikke særlig etisk det heller. Veldig synd, for de er veldig gode. Var en som skrev her at de var ekle når de er kalde. Har du krydret de godt nok da? De smaker jo nesten ingenting uten krydder. Soyaproduksjonen som ødelegger regnskog er den soyaen som går til dyrefor. Den soyaen som går til f.eks soyamelk og sånt kommer fra andre steder hvor det ikke går ut over regnskogen heldigvis 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå