Redbull Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Hvor mange dager i året har jeg rett på lønn, når jeg er hjemme med sykt barn? Har jeg rett på så og så mange, og barnefar så og så mange, eller har vi ett samlet antall dager som vi må fordele selv?
Gjest pysepusen Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Pysepusen: Great minds eh, write alike!
Redbull Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2012 Det er jo ingen verdens ting.... Men takk for svar
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Det er jo ingen verdens ting.... Men takk for svar 10 dager hver, det er jo 20 dager til sammen - det synes jeg er ganske mye. Sannsynligvis langt mer enn hva man får i andre land. 7
Redbull Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2012 Joda, men det er snakk om 4-5 uker. En kolega av meg har allerede vært hjemme i tre uker pga sykt barn, det er ikke mange ukene igjen til resten av året da...
Gjest pysepusen Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 (endret) Om man har barn med kroniske lidelser kan man få ti dager ekstra - fem til far og fem til mor. Ut over dette må man ta ut fri uten lønn tror jeg? De går jo fra nyttår til nyttår da! Så kollegaen din har jo fått påfyll i denne perioden om det er slik at h*n er midt inni den. Er de aleneforsørgere får de alle dagene. Endret 13. januar 2012 av pysepusen
Gjest Annaires Skrevet 13. januar 2012 #10 Skrevet 13. januar 2012 Joda, men det er snakk om 4-5 uker. En kolega av meg har allerede vært hjemme i tre uker pga sykt barn, det er ikke mange ukene igjen til resten av året da... Men heldigvis kommer ofte sykdom i helger og ferier Også er det stort sett bare det første året i bhg hvor det er mye sykdom.
Kara W Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 Joda, men det er snakk om 4-5 uker. En kolega av meg har allerede vært hjemme i tre uker pga sykt barn, det er ikke mange ukene igjen til resten av året da... Har barnet kronisk sykdom eller er innlagt på sykehuset så kan man søke nav om flere dager. Men for oss med "vanlige" barn så er det 10 dager hver (evt. 20 om man er aleneforsørger).
Gjest pysepusen Skrevet 13. januar 2012 #13 Skrevet 13. januar 2012 Men heldigvis kommer ofte sykdom i helger og ferier Også er det stort sett bare det første året i bhg hvor det er mye sykdom. Det håper jeg så inderlig stemmer her hos oss! (beklager digresjonen...)
altflyter Skrevet 13. januar 2012 #14 Skrevet 13. januar 2012 Er virkelig 20 dager lite? Visste ikke at barn var så mye syk:S
Sulosi Skrevet 13. januar 2012 #15 Skrevet 13. januar 2012 Er forskjell på barn da. Jeg brukte glatt opp dagene pga barn med migrene og anfallene kom hver 14. dag. Så kom infuensa, omgangssyke osv i tilegg.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #16 Skrevet 13. januar 2012 20 dager er meget generøst. Har man et kronisk sykt barn kan man få mer, men er man bare uheldig og ungen samler opp alle barnesykdommene på ett år, så får man heller ordne ubetalt fri, bruke noen feriedager, be venner/bekjente om å sitte barnevakt o.l. Tapt inntekt i slike tilfeller er en av risikoen man tar når man velger å få barn. Er man ikke fornøyd mer 20 dager er man storforlangende. 3
Gjest Annaires Skrevet 13. januar 2012 #17 Skrevet 13. januar 2012 Er forskjell på barn da. Jeg brukte glatt opp dagene pga barn med migrene og anfallene kom hver 14. dag. Så kom infuensa, omgangssyke osv i tilegg. Men om barnet har migrene hver 14.dag, kan man jo søke om fleder dager. Også er det heldigvis de ferreste unger som får influensa da.
Gjest utrolig egentlig Skrevet 13. januar 2012 #18 Skrevet 13. januar 2012 Om 20 dager er nok kommer an på ungene og hvor lett de blir syke. Når du har tre barn kan du bruke 15 dager, tror ikke jeg brukte mer enn max fem dager og noen ganger mindre for mine barn var svært sjelden syke. De var så "greie" å få vannkopper alle tre i skolens høstferie og da var jeg hjemmeværende. Mens andre har ikke nok dager fordi barna blir ofte syk.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #19 Skrevet 13. januar 2012 Man har rett på 10 dager hver pr kalenderår. Det er en her som sier at man får 5 ekstra hver når man har kronisk syke barn, det er i vårt tilfelle feil. Antagelig er det individuelt eller følger sykdommen, men vi har 45 dager ekstra hvert år som vi kan fritt fordele mellom oss foreldre. Barnet det er snakk om (10 år), har sterk allergisk astma og pollenallergi (or, bjørk og gress, altså fra ca mars til ca september). Disse ekstra dagene er det nav som betaler og ikke arbeidsgiver, i alle fall i vårt tilfelle.
Gjest pysepusen Skrevet 13. januar 2012 #20 Skrevet 13. januar 2012 Er virkelig 20 dager lite? Visste ikke at barn var så mye syk:S Det varierer jo veldig! Her er vi heldige om han klarer to uker i strekk i barnehagen før han får feber eller noe annet... men så er det første året i barnehagen også! Satser på det blir bedre neste vinter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå