AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har vært utrolig flink etter jul. Faktisk ikke vært i en eneste butikk siden før julaften. Ja, utenom matvarebutikker, og der har jeg handlet så utrolig fornuftig. Helt til idag. Det er en matvarebutikk som selger ut alle varene til 30%. Jeg tenkte jeg skulle ta en tur innom. Jada... Det var nesten ingen varer igjen, ja, utenom godteri, saft og litt til. Så jeg rasket med meg honning, to saftflasker, kakaodrikkpulver, nye tannbørster og såper og noen glass med oljedressinger, ajvar relish etc. Og et par ting med tanke på kommende bursdagen min. Syntes jeg var ganske flink. Helt til jeg plukket med meg godteri, til den store gullmedaljen føler jeg selv! 700 kr ble det! Kanskje ikke så mye for de fleste, men akkurat denne mnd skulle vi ta vare på alle kvitteringer og leve på et minimum siden samboeren har begynt på studier nå etter jul. Dvs, ca 7000 kr mindre hver mnd. Please, kan noen oppmuntre meg med at det faktisk ikke var så ille? For SÅ galt var det vel ikke?
Gjest RompeRusk Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har vært utrolig flink etter jul. Faktisk ikke vært i en eneste butikk siden før julaften. Ja, utenom matvarebutikker, og der har jeg handlet så utrolig fornuftig. Helt til idag. Det er en matvarebutikk som selger ut alle varene til 30%. Jeg tenkte jeg skulle ta en tur innom. Jada... Det var nesten ingen varer igjen, ja, utenom godteri, saft og litt til. Så jeg rasket med meg honning, to saftflasker, kakaodrikkpulver, nye tannbørster og såper og noen glass med oljedressinger, ajvar relish etc. Og et par ting med tanke på kommende bursdagen min. Syntes jeg var ganske flink. Helt til jeg plukket med meg godteri, til den store gullmedaljen føler jeg selv! 700 kr ble det! Kanskje ikke så mye for de fleste, men akkurat denne mnd skulle vi ta vare på alle kvitteringer og leve på et minimum siden samboeren har begynt på studier nå etter jul. Dvs, ca 7000 kr mindre hver mnd. Please, kan noen oppmuntre meg med at det faktisk ikke var så ille? For SÅ galt var det vel ikke? Om du er flink og ikke storhandler unødvendige ting resten av året, så går det vel fint.. Vi har alle vært der
Gjest Tekola Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Ville du kjøpt tingene senere hvis de ikke var på salg? I så fall er det ikke så ille. Hvis det er ting som blir stående i skapet til de blir dårlige, derimot, da er det ille.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Jeg prøver å si til meg selv at jeg ville kjøpt de. Jeg tror kanskje det...
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Du sparte på det, det sier jeg deg Du skriver at du har kjøpt ting med tanke på din kommende bursdag, gjem unna en del av godteriet og spre det utover de neste ukene/månedene. Du har jo spart på det når du kjøpte på salg, og kan ha det lenge. Og du har vært flink, du har ikke raida klesbutikker og alt mulig etter jul, du har faktisk bare kjøpt mat og godteri du vet du skal spise. Det er mye bedre enn å kjøpe noen plagg og greier for 700 som du ikke garanterer at du skal gå i. Jeg synes du er flink.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Legg godteriet i en tett plastpose (så ikke det blir fuktig og klissete) i kjøleskapet, så holder det i en evighet. Gjør du det og ikke spiser mer godteri enn du ellers ville gjort vil du over tid ha spart en haug med penger. Spiser du det derimot opp fort blir det vanskelig å forsvare.
kaprifolen Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Dette måtte min mann vende seg til da han ble gift med meg som var vant med å bo på svenskegrensen! Så lenge man handler ting man faktisk bruker, sparer man penger på å handle for 2000kr i en omgang i Sverige, fremfor å bruke 750-800kr hver uke i Norge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå