AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Dette gjelder heldigvid ikke meg, men en tremening av meg. Jeg har en tremening som ble veldig mobbet fra barneskolen til ungdomsskolen, dag ut og dag inn. Alt fra komentarer til vold. Hun ble ble slått med et balltre en gang, de ødela skolearbeidet hennes, en dag kastet de henne naken ut på gangen etter en gymtime, en annen gang så ble klærne hennes kastet inn i dusjen da det var vinter så hun gikk klissvåt hjem i 15 minusgrader og ble syk. Hun ble spyttet på, kastet steiner etter, hun ble en gang holdt nede av fire gutter mens en annen tisset henne i ansiktet, låst inne ble hun en gang og var der i hele to timer så hun fikk fravær. Foreldrene tok jo dette opp gang på gang, men til ingen nytte. Det var spesielt ei jente som var verst, hun gikk i klassen hennes og hun ledet det hele. De var venner i begynnelsen, men sånn rundt 3 klasse så begynte ting å skje og det vel for fult ut i 5-klassen og ungdomsskolen var det verst på. Hun hadde en bror som var 4 år eldre og et kraftig sinne hadde begynt å vokse i han. Så en dag så tok han og kastet hovedmobberen inn i bilen og kjørte henne langt av sted. Der dro han av henne alle klærne, voldtok henne ganske så brutalt (jeg vet ikke alle detaljene og sikkert ikke verdt å nevne heller )og etterlot henne naken og gråtene i veikanten, mens han kjørte av sted. Dette ble han faktisk straffet. Det hele er vel rundt 12 år siden nå og tremeningen min fikk det bra i ettertid, jenta plaget henne aldri noe mer og vel en måned etter så flyttet henne også og jeg tror hun hadde sagt til de andre at dem skulle slutte å plage henne for hun var faktisk grei med tremeningen min etter det og de andre var det også. Jeg har vel alltid lurt på hva som skjedde med mobberen i ettertid og for noen dager siden så fikk jeg vite av kusinen min at den jenta fikk det ikke godt i ettertid. Hun går på trygd eller noe, kanskje sosialpenger eller noe, har ikke jobb og er narkoman. Hun har vært straffet en rekke ganger og har faktisk sittet i fengsel. Og jeg tror jeg trygt kan si at hun har et forj*** liv. Det broren hennes gjorde med henne synes jeg egentlig var helt forferdelig og også unødvendig. Men han har støtte blant de fleste i familien da. Eller egentlig så vet jeg ikke hva jeg skal synes på en måte for det løste seg jo, selv om broren ødelag vel en god del for seg selv. Men er det greit å synes synd på mobberen som ble voldtatt og fikk livet sitt ødelagt? Jeg vet jo ikke om det kanskje hadde skjedd uansett da, men før voldtekten så hadde jo hun nesten et perfekt liv så jeg vet ikke. Jeg forstår jo at broren hennes gjorde det, men tror jeg er den eneste i familien som faktisk ikke støtter det og skulle ønske at han lot være. For det måtte jo ha vært andre måter å løst mobbingen på? Selv om tremeningen min som ble mobbet har det fint nå da og tar en gog utdannelse. Men er det flere er ute som er enig med meg? Og er det greit å synes synd på mobberen også? 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Fy faen, jeg har nesten ikke ord.... Jeg kan forstå at broren hennes gjorde som han gjorde, altså, det er en handling som voker frem fra et forferdelig sinne. Men jeg kan ikke på noen måte synes det er OK, forsvare det, eller støtte det. VOLDTEKT ER IKKE NOE MAN STRAFFER MED!! 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Hva F. Ja, mobbing er ille, men voltekt, det er faen meg noe svineri av verste klasse. Fysj, fy og skam for en menneske. Når du voldtar noen, da har du tråkket over en kraftig grense. Det er ingen unskylding for det han gjorde. INGEN Og tenk om han gjør det i gjen da? Har man gjort noe sånt en gang så gjør man det sikkert flere ganger. 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Nei, voldtekt er aldri løsingen på noe selv om jeg i dette tilfellet ikke har så synd på offeret. Hun var ikke hakket bedre selv. Hun var rett og slett en sadist! 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Fy faen, jeg håper nesten denne historien bare er tull - for stakkars, stakkars jente.. Ingen fortjener å bli voldtatt, uansett hva de har gjort!!! 3
Gjest BabyBlue Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Han kunne ha gitt henne litt juling (for enkelte mobbere fortjener faktisk bank), men voldtekt er noe svineri uansett årsak.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Nei, voldtekt er ikke løsningen, og jeg skulle ønske han lot være. Men jeg syns ikke synd på mobberen - hun er et helt forferdelig menneske. 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Fy faen, jeg håper nesten denne historien bare er tull - for stakkars, stakkars jente.. Ingen fortjener å bli voldtatt, uansett hva de har gjort!!! Glemte du å lese hva de gjorde med hun som ble mobbet? Stakkars henne sier jeg. 13
Gjest Katten. Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 Skader noen min familie og de jeg holder kjært, så gjør jeg et eksempel av dem. Det skal ikke skje flere ganger. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #10 Skrevet 13. januar 2012 Glemte du å lese hva de gjorde med hun som ble mobbet? Stakkars henne sier jeg. Ja, det er forferdelig, men voldtekter er verre. Det kan ødeegge et menneske både psykisk og fysisk faktisk. Jeg vet selv om ei som ble voldtatt og hun måtte faktisk gjennom operasjoner på grunn av indre skadeder. Voldtekt har jeg null tåleranse for. Det er ondskap rett og slett. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 Glemte du å lese hva de gjorde med hun som ble mobbet? Stakkars henne sier jeg. Nei, jeg leste det. Det er selvsagt synd i mobbeofferet også, men jeg synes ikke at noen fortjener å bli voldtatt uansett hva de har gjort. 3
metempsychosis Skrevet 13. januar 2012 #12 Skrevet 13. januar 2012 Hun ble ble slått med et balltre en gang, de ødela skolearbeidet hennes, en dag kastet de henne naken ut på gangen etter en gymtime, en annen gang så ble klærne hennes kastet inn i dusjen da det var vinter så hun gikk klissvåt hjem i 15 minusgrader og ble syk. Hun ble spyttet på, kastet steiner etter, hun ble en gang holdt nede av fire gutter mens en annen tisset henne i ansiktet, låst inne ble hun en gang og var der i hele to timer så hun fikk fravær. Dette var jo da helt ekstremt voldsomt! For min del ser dette ut som ren tortur... Hun har blitt slått, grovt ydmyket, trakassert dag ut og dag inn... Voldtekt er ikke ok, men her kan jeg ikke se noe nevneverdig forskjell mellom det denne jenta gikk igjennom og voldtekt. Jeg er nok ikke politisk korrekt her, men vel... Jeg kan nok ikke helt forstå at man i en slik situasjon kan si "voldtekt er verre"... 24
Gjest Nuppdupp Skrevet 13. januar 2012 #13 Skrevet 13. januar 2012 (endret) kunne han ikke bare kjeftet henne huden full og etterlatt henne naken? skjønner ikke hvorfor han skulle voldta.. jeg er ikke såå veldig glad i vold, men vet brødrene mine hadde forsvart meg med det :gjeiper: fetteren min også. har vært ganger hvor jeg fysisk måtte stoppe dem fra det :gjeiper: aldri snakk om sexsuelle ting heldigvis Endret 13. januar 2012 av Nuppdupp 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #14 Skrevet 13. januar 2012 Dette var jo da helt ekstremt voldsomt! For min del ser dette ut som ren tortur... Hun har blitt slått, grovt ydmyket, trakassert dag ut og dag inn... Voldtekt er ikke ok, men her kan jeg ikke se noe nevneverdig forskjell mellom det denne jenta gikk igjennom og voldtekt. Jeg er nok ikke politisk korrekt her, men vel... Jeg kan nok ikke helt forstå at man i en slik situasjon kan si "voldtekt er verre"... Behandlingen av jenta er MYE verre. Det har pågått over tid og av flere. Hun kan ikke ha følt seg trygg noen steder. Pisset på? Fy faen. 11
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #15 Skrevet 13. januar 2012 Voldtekt er så klart helt forferdelig, og han fortjente straffen. Jeg skjønner man blir forbannet når søsken blir mobbet, og på en så forferdelig grov måte "fortjener" straff av ene eller andre slaget. Det jeg ikke skjønner iom at dette var en voldtekt så antar jeg at penetrering var med i bildet. Og hvordan kan man opphisses nokk til å gjennomføre dette uten å være en seksuell sadist selv? Ja, det er synd på hun som ble voldtatt. Min søsken ble forøvrig mobbet og plaget tildels fysisk av en naboungdom mfl i barne og undomskolealder. Faren min løste dette ved at han tok tak i ungdommen i et mørkt hjørne og ristet ungdommen og smekket til h*n, ikke sånn at det ble skade, men slik at h*n ble skremt. Det er jo ikke rett det heller, men mobbingen tok slutt og de har hatt en god tone etterpå. Man blir jo desperat når sine barn blir grovt plaget. Jeg rettferdiggjør ikke det han gjorde, men hadde antagelig kunne gjort noe lignende selv om mine barn ble mobbet på denne måten... 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #16 Skrevet 13. januar 2012 Poenget er vel ikke hva som er verst av de to tingene? Det er to forskjellige ting som begge kan være veldig ødeleggende for et menneske. Selvsagt kan man synes synd på et voldtektsoffer som har slitt med det i ettertid, uansett om det er en mobber, en drapsmann eller en hvilken som helst annen person. Det finnes INGEN unskyldning for å voldta. 3
Gjest løs i strikken Skrevet 13. januar 2012 #17 Skrevet 13. januar 2012 Hva F. Ja, mobbing er ille, men voltekt, det er faen meg noe svineri av verste klasse. Fysj, fy og skam for en menneske. Når du voldtar noen, da har du tråkket over en kraftig grense. Det er ingen unskylding for det han gjorde. INGEN Og tenk om han gjør det i gjen da? Har man gjort noe sånt en gang så gjør man det sikkert flere ganger. Slik det beskrives her så vil jeg ikke kalle det mobbing, men tortur. Således ser jeg faktisk voldtekten kun på en like sterk reaksjon fra den andre kanten. Det er en slags naturtilstand greie dette, jeg syntes egentlig de høres like ille ut, selv om jeg ikke kan forestille meg hva som foregår i hodet på noen som velger å voldta som straff. Ren stump vold kan jeg forstå, men det seksuelle virker jo helt sykt, men så har jo mye av mobbingen også vært av en seksuell karakter virker det som. Slik mobbingen beskrives her så er det ikke rart mobberen er blitt kriminell og trygdemottaker. Jeg vil tro at denne mobberen hadde blitt dømt for noe til slutt uansett. Det er jo vedvarende trakassering av en seksuellkarakter, vold og mer fra denne jenta mot søsteren til voldtektsmannen. 3
Mooria Skrevet 13. januar 2012 #18 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har ingen sympati for henne, synes rett og slett hun fortjente det. For å si det sånn, jeg personlig ville mye heller blitt voldtatt enn å bli utsatt for de fæle tingene de gjorde mot det stakkars mobbeofferet. At hun er narkoman og arbeidsløs og ikke gidder å gjøre noe med livet sitt er vel strengt tatt hennes eget valg, men jeg synes det er kvalmt å tenke på at mine skattepenger går til å dekke trygden til sånne tapere! 7
ViljaH Skrevet 13. januar 2012 #19 Skrevet 13. januar 2012 Her er det egentlig skoleledelsen som er årsak til både ødelagt barndom og grov voldtekt. Jeg synes ikke voldtekt kan forsvares noensinne, og det er riktig at han ble straffet. Jeg hadde forstått det om han hadde gitt jenta juling, og lovet mer om hun ikke sluttet å torturere søsteren. Men ikke voldtekt. Da er han jo ikke det spor bedre enn jenta selv. 5
HopelessFear Skrevet 13. januar 2012 #20 Skrevet 13. januar 2012 Jeg syns hun jenta fortjente det. Mobbeofferet kommer til å lide lenge fysisk og psykisk for det mobberen gjorde, mens mobberen fikk bare gjennomgå en enkelt ting en gang. Jeg tror begge jentene kommer til å slite med dette store deler av livet, men jeg syns ikke synd på mobberen for den grunn. Hun gjorde det mot seg selv med å torturere og plage den andre jenta. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå