Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann jobber nå på et kontor, noe han ikke trives særlig med. Han har gått på kurs som sveiser og har tidligere hatt sertifikat, men ikke opprettholdt dette. Han har ca ett års arbeidserfaring i industrien før han gikk over til kontorjobbing. Han ønsker seg nå tilbake fordi han synes det er lite utfordrende å sitte på kontor. Problemet er at han ikke får seg noe jobb nå. Han har søkt på over 100 jobber, og kun vært på ett intervju. Han har kun 1 år vgs med almennfag og derfor ikke så mye å lene seg tilbake på. Er det noen som har tips eller som har vært i samme situasjon? Jeg ønsker så fælt at han skal få seg en jobb han ønsker, men med nesten ett år som arbeidssøkende så har jeg begynt å miste håpet.....

Er det noen kurs eller lignende som han kan ta? Han vurderer å omskolere seg men er ikke særlig skolesterk heller så det ville isåfall vært utrolig vanskelig for han. Han kunne tenke seg å jobbe som praksiskandidat, men det er det heller ingen bedrifter han har kontaktet som er interessert i...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha kan jo søke tekniske fagskole, de har ulikelinjer, og det kan gjerne kombineremed jobb (deltid/kveldstid) kandidater fra fagskolene, får også gjeren litt kontakter innenfor industrielle yrker, noe som kan lette jobbsøker prossessen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...