Gå til innhold

Evelyne trener!

Evelyne

Anbefalte innlegg

Jag testade bloggfunktionen, men föredrar verkligen det här sättet så jag kör på!

Jag är 23 år gammal, hyfsat vältränad och relativt nöjd med mitt utseende, MEN jag vill gå ner lite vikt och komma i ännu bättre form. :trene:

Dagens mått: 61kg till mina 166cm, midjemått är 67cm. Jag har en riktig timglasfigur med enorma tuttar och breda höfter och är nöjd med de proportionerna.

Förra veckan var jag på gymmet fyra gånger, men den här veckan jobbar jag mycket så det blir nog bara två eller tre gånger, men det är fortfarande bra tycker jag. Jag rör väldigt mycket på mig både på jobbet och på fritiden, så jag ligger nog inte i farozonen direkt, haha.

Det jag framför allt behöver bättra mig på är maten. Jag är bra på att laga mat och älskar frukt och grönt, men med min oregelbundna dygnsrytm (jag kobbar en del nätter) så är jag ofta alldeles för trött för att både laga mat och äta den.. Så ibland kan jag dröja till sent på eftermiddagen med att äta något efter frukost (äter alltid, alltid frukost) och då är jag så trött att jag inte orkar röra mig och ännu mindre gå till gymmet. Jag äter dessutom gärna godis eller liknande istället. Jag äter fortfarande inte för mycket kalorimässigt, men jag vill ändå ha bra energi från nyttig mat som håller mig pigg hela dagen! :hoppe:

Jag är motiverad! Jag har tränat massor under hösten så jag är övertygad om att jag klarar det här!

Delmål 1: gå till gymmet två gånger i veckan, gå ner till 60kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag jobbade från 07:45-23:30 igår så det blev inte så mycket träning. Idag är jag trött som ett as, men jag har precis avklarat 15 minuter yoga och det är ju bättre än ingenting. Jag tänkte gå en tur/jogga sedan då jag ändå ska hämta ett paket på posten, men sedan jobbar jag ikväll igen.. 18:00-01:00. Hur ska jag orka om jag knappt orkar stå upp nu?

Imorgon har jag fullt schema 11:30-19:00, men efter det ska jag försöka gymma! :)

-------

Det blev 25 minuters promenad! :) nu ska jag till jobbet, där får jag både springa och lyfta tunga grejer. Vi får ingen matrast idag så jag gjorde en jättegod smoothie som jag kan smutta på emellanåt. <3

-------

Smoothien gjorde susen! Jag var mätt hela kvällen och åt inte en enda dålig sak! Och då kryllade det ändå av onyttigheter omkring mig. Har inte ätit sedan klockan nio dock så nu är jag vrålhungrig. Det blir nog knäckebröd med stinkost när jag kommer hem, hihi. Jag är så nöjd!

Endret av Evelyne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag känner mig full av energi! Det har varit en bra dag. Jag tog ju ett glas vin med en kollega efter jobbet i natt så jag kom inte hem förrän 04:00 på morgonen, så det var tungt att stiga upp 09:00 och det dröjde en god stund innan jag kände mig som människa igen.. Men jag har hållit igång hela dagen och känner mig effektiv!

Jag tänkte byta om och gå till gymmet men kom på att det är söndag och att de stänger 18:00 och inte 22:00 så jag blev lite besviken. Jag tog en superrask promenad i alla fall på mer än en halvtimme, hur skönt som helst! Det var såphalt ute så musklerna fick verkligen jobba för att hålla balansen.

Jag köpte jordgubbar och en tjejtidning också, så nu ska jag ta en paus i studerandet och planering av framtiden och läsa om bantningstips och frisyrtrender, haha.

------

Har ätit väldigt bra idag, det glömde jag att nämna. Havregrynsgröt till frukost som vanligt sedan blev det smoothie till lunch och lasagne till middag och nu äter jag smoothie till kvällsmat! :)

Endret av Evelyne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrynsgröt till frukost och en apelsin till middag. Jag är såååå hungrig! Jag fick nämligen ingen mat på jobbet och då har det ändå varit relativt tungt arbete. Jag hinner typ inte äta när jag kommer hem heller gör jag måste sova, börjar jobbet 07:30 imorgon och måste gå upp senast 05:00. Fan! Jag tänkte ju gymma ikväll.. Men jobbet är ju likvärdigt styrketräning så musklerna håller sig ju i trim i alla fall. Men jag älskar känslan när man är färdig med ett ordentligt träningspass!

-----

Jag åt lite kyckling och keso när jag kom hem, kan ju inte sova när jag är så hungrig att jag mår illa. Jag drack ett glas mjölk också och det var så gott! Jag älskar mjölk.

Blä, jag ska jobba 18 timmar två dagar i rad nu och jag kommer nästan inte få sova där emellan. Jobbigt! Men så länge jag faktiskt får äta är det okej. Det är två skitcoola dagar som väntar och det är en massa hemliga gäster som jag inte får berätta om! Många stora musiker.. Jag längtar! Jag har ett häftigt jobb. Slitigt men häftigt.

Endret av Evelyne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvvägs igenom arbetspasset nu, bara nio timmar kvar! Havregrynsgröt till frukost, smörgås och 2 clementiner till mellis, lite gravad lax och pyttelite potatis till lunch. Dessvärre åt jag en chokladboll och en halv mazarin nyss för att jag är så jävla trött. Svepte en kopp kaffe också trots att jag inte dricker kaffe. Äh, jag bränner garanterat varenda kalori idag! Har mycket jobb framför mig ikväll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag jobbar mer än 70 timmar den hör veckan och jag har ett väldigt fysiskt arbete. Kroppen gör så ont och jag är vrålhungrig precis hela tiden! Jag har verkligen inte brytt mig om att äta särskilt nyttigt, jag går mest på överlevnadsinstinkt nu..

Men jag mätte mig igår och vågen står på 60,9 kg.

Midja: 68cm (är svullen)

Navel: 76cm

Höfter: 90cm

Rumpa: 95cm

Lår: 55cm

Vadben: 35cm

Överarm: 28cm

Jag har i alla fall ätit mycket smoothies och havregrynsgröt.. :)

Endret av Evelyne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag körde till gymmet idag trots att jag känner mig så jävla sliten att jag knappt kan stå upp! Min sambo behövde en ny svart skjorta så jag använde det som anledning att ta mig till gymmet då det ligger precis bredvid gallerian.

Jag testade tredemöllan (löpband på svenska) för första gången och jag är riktigt nöjd med min prestation!

5 minuter uppvärmning på hastighet 7

10 minuter löpning på hastighet 9

5 minuter på hastighet 7

10 minuter på hastighet 10

5 minuter nedtrappning på hastighet 7

5 minuter nedtrappning på hastighet 6

De sista 2,5 minuterna körde jag lutning 3 också.

40 minuter tycker jag är bra för att vara första gången!

Jag var för övrigt på H&M innan gymmet och provade en massa kläder. Jag köpte två plagg i storlek 34, haha. Jag har alltid trott att jag har 38/40 men de plaggen hängde som på galgen när jag fick på dem, men jag är nog mer 36 än 34 i alla fall. Hade det inte varit för mina enorma tuttar hade jag nog varit en jämn 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet igår var verkligen jävligt! Är helt slut i hela kroppen och bävar inför nästa arbetspass! Hur som helst så åt jag ostbågar till frukost, haha. Det förtjänar jag! Just nu dricker jag en smoothie som består av kiwi, jordgubbar, sesamfrön, kokos och yoghurt. Mums!

Jag och min sambo gick precis till affären för att köpa något att dricka och det snöar hur mycket som helst så det var riktigt tungt att gå! Det blir dagens träning, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midjemått: 66,5cm

Vikt: 60,2kg

Det går framåt! Fast jag tror att det är tillfälligt, åt nästan ingenting alls igår och det lilla jag åt tog ingen plats i magen. Idag vaknade jag av att jag behövde kräkas så jag är nog lite uttorkad vilket kan ge den låga vikten och det faktum att jag inte åt igår påverkar säkert midjemåttet då jag inte har något av substans som tar plats i magen.

Usch, jag hatar att må illa!

Endret av Evelyne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag frågade en kollega om jag hade gått med i vikt! Kul att folk ser. Men jag skiter i vilket egentligen för det har hänt en hemsk sak här hemma och jag känner mig likgiltig till nästan allt. Det är inte meningen att äta så lite, jag kan bara inte äta! Jag har sådan ångest att magen knyter sig. Idag åt jag i alla fall frukost, mellanmål och lunch. Det är ju lättare att ära på jobbet där mina kollegor stöttar och distraherar mig. Jag är fortfarande vrålhungrig så det vore ju trevligt om jag fick ner någon middag idag. Jag har trots allt rört mig en del på jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midjemått: 65,2cm.

Jag har fått ännu fler kommentarer på jobbet, alla verkar se nu! Jag fattar inte hur, jag har ju inte gått ner mycket alls, haha. Men midjemåttet har ju förändrats en del även om inte vikten är så annorlunda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midjemått: 64,8cm

Vikt: 59,1kg

Tror att jag är väldigt uttorkad idag, jag drack en del alkohol på fastande mage igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midja: 65cm

Navel: 74cm

Höfter: 88cm

Rumpa: 93cm

Lår: 54cm

Vadben: 35cm

Överarm: 28cm

Vikten är 58,5 ena dagen och 59,5 andra dagen, typ varannan dag. Antingen är det värskebalansen som är ojämn eller så är det den elektroniska vågen det är fel på. Jag vill ha en mekanisk våg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midja: 64cm

Vikt: 58,9kg

Jag har inte tränat så mycket på sistonde egentligen. Jag har jobbat hårt på jobbet, haft sex och åkt snowboard så jag har alltid träningsvärk någonstans, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...