AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Hei:) Når jeg er på nett og skal handle mineralsminke er mange leverandører veldig flinke til å fortelle hvilke foundation som passer hvilken hud og om man kler varme eller kalde farger. Jeg har funnet ut at jeg kler kalde. Men når det kommer til rouge er det ingen som gir en oversikt, feks hos i.d. minerals, om hvem som er de kalde og varme innen rouge..! Det er vanskelig å se på nettet, da fargene kan være anderledes i virkeligheten. Er det noen som har noe kunnskap om dette? Og da hvilke navn på rougene som anbefales (ikke bare "lys" eller "mørk")? Jeg bruker da farge fairly medium/medium i foundation. Jeg kunne gått til en sminkør, men velger å handle på nettet da dette er billigere..Noen tips anyone?
mari4ever Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Hei:) i.d bare minerals har en fin rouge til kalde hudtoner som heter: -glee(nydelig kald rød farge) -golden gate ( varm rouge fersken, men dette er min favoritt. gir en veldig fin glød) everyday minerals: - all smiles - bollywood - ambrosia - snooze bar
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Men når du skriver golden gate (varm..) er den da for varme hudtoner? Jeg har en veldig lys hud og jeg er lei av å bruke feil farger! Jeg har alltid trodd at for å ikke se så blass ut så må jeg pøse på med varme toner, men dette har da blitt helt feil! Jeg mener de som lager sminke burde informere mer om hva som passer til hvem i brosjyrer etc. Ansiktet kommer mer frem når man bruker de riktige fargene. Før prøvde jeg å sminke "bort" ansiktet mitt med typiske farger som jeg trodde var fint feks med solpudder og varme rouger for å se "levende" ut. Men ikke mer Uansett, takk for svar !
mari4ever Skrevet 14. januar 2012 #4 Skrevet 14. januar 2012 (endret) Men når du skriver golden gate (varm..) er den da for varme hudtoner? Jeg har en veldig lys hud og jeg er lei av å bruke feil farger! Jeg har alltid trodd at for å ikke se så blass ut så må jeg pøse på med varme toner, men dette har da blitt helt feil! Jeg mener de som lager sminke burde informere mer om hva som passer til hvem i brosjyrer etc. Ansiktet kommer mer frem når man bruker de riktige fargene. Før prøvde jeg å sminke "bort" ansiktet mitt med typiske farger som jeg trodde var fint feks med solpudder og varme rouger for å se "levende" ut. Men ikke mer Uansett, takk for svar ! den er ikke for bare varme hudtoner nei, jeg er jo veldig lys selv og har en kald hutone. jeg bruker fairly light i i.d personlig liker jeg mye bedre fersken toner/lyse rosa toner enn kalde rosa tonet rouger. synes dette gir en mye finere glød, men dette har jo mye med at jeg har veldig røde kinn fra før av. Enig at de burde laget brosjyrer for dette, men de som jobber på hudpleie salonger vet somregel hvilke farger du kan bruke. Av disse rougene jeg nevnte så er apple( skulle egentlig skrive apple, men det ble all smiles som er en varm rouge), og ambrosia kalde rouger. Glee fra i.d bare minerals er også kald. du kan også sende en mail til de forskjellige nett sidene, de hjelper deg gjerne: Endret 14. januar 2012 av mari4ever
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #5 Skrevet 14. januar 2012 http://www.lilylolo.co.uk/sp+mineral-blusher+007 denne kler meg veldig bra. Har kald hudtone som har rødige tendenser. Altså jeg har er rosa hud enn oliven hud om du skjønner hva jeg mener.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 http://www.lilylolo.co.uk/sp+mineral-blusher+007 denne kler meg veldig bra. Har kald hudtone som har rødige tendenser. Altså jeg har er rosa hud enn oliven hud om du skjønner hva jeg mener. altså navnet på den Ooh La La (trodde det kom med i linken)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå