Gjest vissvass Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er en sterkt hørselshemmet jente på 20 år som har lyst til å jobbe som au pair i utlandet for å forbedre språk. Enten tysk eller engelsk. Lander nok på engelsk, siden det er viktigere å kunne. Jeg tør nesten ikke å snakke engelsk, er språkperfeksjonist. Føler jeg driter meg ut når jeg snakker et språk jeg ikke mestrer 100%. Hva er deres tanker rundt det med hørselshemmede au pairer? Jeg er redd for at jeg skal være såpass uattraktiv på grunn av handikapet mitt. Jeg snakker ellers flytende norsk og kan tegn til tale. Uten høreapparat blir jeg tilnærmet døv
micromaya Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Hva med å prøve og finne et hjem hvor det er behov for en person som kan tegn til tale? Vinn-vinn for alle parter! (For å svare på spørsmålet: personlig hadde jeg ikke hatt noe som helst imot en hørselshemmet au pair) 1
Havbris Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Hiv deg ut i det og vær helt åpen om at du er hørselshemmet og avhengig av høreapparat. 1
Gjest ViljaH Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Si fra i papirene om ditt handicap og dine behov og styrker. Det finnes familier med døve-problematikk hvor du vil være ønsket ressurs! En venninne av meg er tante til en jente med downs. Som au pair ble hun matchet med familie som hadde barn med downs, fordi hun hadde kunnskap og erfaring de fleste ikke har. Men det med at du ikke tørr snakke før du er dritgod kan du nok mentalt begynne å legge av deg.. Eneste som hjelper for å bli god i språk er å praktisere, få øvelse :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå