Gå til innhold

4 åring med feber,men ingen andre symptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min lille jente på 4 år, ble sendt hjem fra barnehagen i går med 39 i feber. Hun fikk febernedsettende, og etter noen timer, ble hun i fin form. Så utover kvelden kom feberen tilbake opg hun har hatt feber i natt. Men hun har ingen andre symptomer, bortsett fra at hun er slapp.

Kan det da være en infeksjon?

Jeg er ikke den som ringer legen uten at det er nødvendig. Er det vanlig at barn får feber, uten noen andre symptomer?

Vi har ikke hatt mye sykdom, så jeg er litt uvitende på dette :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenner?

Får de fler tenner rundt denne alderen da?

Det skal sies at vi har ikke hatt noe feber eller ubehag ved tannfrembrudd tidligere

Skrevet

øreverk da? det er ikke så lett å oppdage alltid?

Skrevet

Det kan være en begynnende forkjølelse, barnesykdom eller influensa....

Om det er 3de, 4de eller 5te barnesykdom, husker ikke helt i farta, så er det en av de som begynner med høy feber uten særlig andre symptomer, og etter noen dager så kommer det utslett.

Tviler på at det er tenner. Neste tennene nå når hun er 4 år er 6årsjeksler.

Ville vare sett det an jeg, og gi febernedsettende så lenge feberen er over 38.5g. Ved langvarig feber skal lege kontaktes. Bare pass på å gi henne masse væske så hun ikke dehydrerer.

God bedring!

Skrevet

øreverk da? det er ikke så lett å oppdage alltid?

Nei, det er ikke det heller desverre:/ Har lest litt på nett, og der står det at feber ikke trenger å være farlig, når allmenntilstanden er grei, og det er den hos henne. Så da skjønner jeg ikke hva det kan være?

Skrevet

Det kan være en begynnende forkjølelse, barnesykdom eller influensa....

Om det er 3de, 4de eller 5te barnesykdom, husker ikke helt i farta, så er det en av de som begynner med høy feber uten særlig andre symptomer, og etter noen dager så kommer det utslett.

Tviler på at det er tenner. Neste tennene nå når hun er 4 år er 6årsjeksler.

Ville vare sett det an jeg, og gi febernedsettende så lenge feberen er over 38.5g. Ved langvarig feber skal lege kontaktes. Bare pass på å gi henne masse væske så hun ikke dehydrerer.

God bedring!

Takk for svar :) Jeg får se det an. Og ringe lege om jeg blir usikker.

Er dette smittsomt? Hun har 2 brødre også :)

Skrevet

Takk for svar :) Jeg får se det an. Og ringe lege om jeg blir usikker.

Er dette smittsomt? Hun har 2 brødre også :)

Både barnesykdommer, forkjølelse og influensa er smittsomt, men det er ikke godt å vite når en ikke vet hva feberen kommer av. Er d f.eks ørebetennelse så smitter det jo ikke.

En annen ting, det kan være en urinveisinfeksjon. Hvis du kontakter lege og får time så kan det være lurt å ta med urinprøve.

Skrevet

Hos oss var det urinveisinfeksjon når lillemor var syk uten noen andre symptomer enn feber.

Skrevet

Feber er jo som regel et symptom på noe, en barnesykdom, en infeksjon etc..

Men feber i seg selv er ikke farlig, og man kan godt la barnet ha feber i et par dager før man går til legen (hvis det ikke er andre ting i tillegg). Minste min får gjerne feber om han er veldig sliten, varer gjerne bare en dag eller to og så er det over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...