MiniMjau Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har bestilt en verdivurdering av leiligheten vår (skal ikke selge, kun i forhold til bank) hos en stor eiendomsmegleraktør. Meglere flest tar nå et lite honorar for en verdivurdering som ikke er forbundet med salg. Det jeg synes var så merkelig var at megleren ba om kontant oppgjør når han kommer innom for å befare leiligheten. Synes dette virket litt useriøst. Jeg skal ihvertfall kreve kvittering. Er det vanlig å kreve kontant betaling? Det er snakk om 1000,- (noe som er en mye lavere pris for verdivurdering enn de 2 andre meglerkontorene jeg var i kontakt med).
kaprifolen Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Hmmm... Høres litt ut som om han kanskje gjør dette svart, ja? uten at jeg vet det for sikkert....
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Hadde bedt han sende meg rekning jeg, og å få kvittering
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Du burde kontakte meglerfirmaet og si fra. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 Jeg har aldri betalt for verdivurderinger.... du trenger ikke å si at det ikke er for salg, da!
Ueland Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Dette lukter svart ja, og du er strengt tatt pliktet å rapportere slikt videre og, start med noen høyere opp i bedriften.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 Dette høres svart ut ja, men det kan også være det at de har erfaring med at folk ikke betaler "småregningene"
Gjest Michelle82 Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Noe skurrer når folk krever kontant betaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå