AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Dersom jeg starter på en bachelorgrad og avslutter denne etter 1 år ... Får jeg da 60 studiepoeng? Altså tilsvarende et årsstudium..
bruker123 Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Du får studiepoeng i antall emner du består eksamen i. Dermed vil du få 60 stp hvis du tar alle emnene på første året bachelor. Ofte er de samme emnene inkludert i 1.år bachelor som i årsstusium. Men ofte inkl. 1.år bachelor ex.phil og ex.fac, som ikke bestandig inngår i en årsenhet, slik at du ikke vil få alle innføringsemner 1.år bachelor som på et årsstudium.
altflyter Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Du vil få poeng for alt som er avsluttende det første året. Ofte utgjør dette 60 studiepoeng...
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Så dette vil altså si at dersom jeg hopper av en bachelor etter ett år, sitter jeg igjen med like mange studiepoeng som etter et årsstudium? Jeg har nemlig hørt at du blir nektet noen studiepoeng overhodet hvis du gir deg... Men hvis det dere sier stemmer er det FLOTT.. Kan jeg lese dette noe sted?
Fantomina Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Du får studiepoeng for hver eksamen du består. Hvis du har to fag hver semester og hvert fag er verdt 15 studiepoeng, vil du få 60 studiepoeng dersom du består alle eksamenene. Noen studieprogrammer har et opplegg hvor de ikke har avsluttende eksamen til "normale" tider, altså kan et fag gå fra august til juni, eller fra januar til desember (noe som er mindre normalt). Hvis du er usikker på hva som gjelder for deg kan du sjekke Studweb eller ta kontakt med fagkoordinatoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå