Gå til innhold

Hvordan sende penger til Norge fra USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen måte å overføre penger fra USA til en bankkonto i Norge, når avsender ikke disponerer noen bankkonto der?

Western Union betaler vel bare ut penger mellom kontorer, og sender dem ikke til mottakers konto?

Kan man feks bare vandre inn i en bank, legge penga og kontonr med IBAN og alt det der på disken, betale gebyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men man kan vel ikke sette inn kontanter på paypal? Har brukt paypal mye selv, men det er jo knyttet opp mot kredittkort?

Gjest grapefrukt
Skrevet (endret)

Paypal (kan så vidt jeg vet) ikke brukes til å sette inn penger, for det er koblet opp mot personens bankkort.

Hvis avsender i USA ikke er kunde i noen Amerikansk bank så kan selvfølgelig ikke han/hun sende penger til Norge. Er avsender norsk har vel hun/han norsk bankkonto, og har vel da også nettbank som man fint kan bruke i utlandet.

Edit: Hvis avsender selv har paypal konto så kan selvfølgelig han/hun sende penger fra paypal kontoen sin og over til din konto.

Endret av grapefrukt
  • Liker 1
Skrevet

La meg omformulere da og gjøre det veldig enkelt :D

Om jeg reiser til USA og får en haug med kontanter der borte, hvordan kan jeg få pengene inn på min norske bankkonto?

Får man opprettet konto om man bare er turist?

Gjest ms_kwang
Skrevet

La meg omformulere da og gjøre det veldig enkelt :D

Om jeg reiser til USA og får en haug med kontanter der borte, hvordan kan jeg få pengene inn på min norske bankkonto?

Får man opprettet konto om man bare er turist?

Jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det, eller om jeg brukte mitt amerikanske security number når jeg fikset konto hos Suntrust. Men jeg bodde der i nesten ett år da.

Skal du til Vegas eller siden du kanskje skaffer deg en haug med kontanter? :fnise:

Du kan vel egentlig ta kontakt med Suntrust å høre hva som er mulig?Hvor lenge skal du være i USA da?

Skrevet

Skal være borte 3 mnd og har noen trekk fra min norske bankkonto, slik at den må fylles på litt mens jeg er borte.

I verste fall har jeg en kompis som bor borti der, så kanskje jeg kan putte pengene inn på hans konto, og han overfører dem til meg?

Gjest ms_kwang
Skrevet

eller svime rundt med en haug med kontanter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...