Gjest Theana Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 (endret) Om man er kristen, og lyver - er det slik at man aldri blir tilgitt av Gud? Jeg vet ganske lite om kristendommen.. Isåfall om en mann eller dame hadde sagt en stor løgn til en annen, kunne de blitt tilgitt av Herren? Måtte de gjøre noe for å få tilgivelse? Litt spessielt spørsmål, men jeg syns det er intressant Endret 12. januar 2012 av Theana
qwer Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 (endret) om du kan fly så ... Eller om du betaler.. Vært i himmelen mange ganger jeg. tur- retur syden :gjeiper: Endret 12. januar 2012 av qwer 6
Gjest BettyBoop28 Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 (endret) Om man er kristen, Visstnok så lenge du tror på gud så kommer du til himmelen uansett hvor jævlig du er eller hva fælt du gjør. Nok å si unnskyld. Evt kan du bestille deg en flybillett så får du en svipptur opp i himmelen i det minste Endret 12. januar 2012 av BettyBoop28 2
Gjest Theana Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 om du kan fly så ... Eller om du betaler.. Vært i himmelen mange ganger jeg. tur- retur syden :gjeiper: Hahaha! 1
qwer Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Har de ikke sånn brød i kirken som man kan spise om man har syndet?
Gjest Theana Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Visstnok så lenge du tror på gud så kommer du til himmelen uansett hvor jævlig du er eller hva fælt du gjør. Nok å si unnskyld. Evt kan du bestille deg en flybillett så får du en svipptur opp i himmelen i det minste Åja, det visste jeg ikke! det er vel en lettelse for mange . Hahah, flybillett er en god ide.
Emas Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Kristendomen lærer at alle som trur at Jesus har dødd og stått opp for våre synder kjem til Himmelen, uansett type synd. Det er det som er spesiellt med kr.dom som religion at vi som er kristne treng ikkje å gjere slik og sann for å komme til Himmelen, det er dette som vert kalla nåde. 2
Gjest Theana Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 Har de ikke sånn brød i kirken som man kan spise om man har syndet? Åja, har de det? Det visste jeg ikke!
Gjest Theana Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Kristendomen lærer at alle som trur at Jesus har dødd og stått opp for våre synder kjem til Himmelen, uansett type synd. Det er det som er spesiellt med kr.dom som religion at vi som er kristne treng ikkje å gjere slik og sann for å komme til Himmelen, det er dette som vert kalla nåde. Takk for interessant info. Syns faktisk religion er kjempe spennende. så er det slik at selvom man ikke er døpt, konfirmert osv i kirken, sier kristendommen at man kommer til himmelen, dersom man tror på Jesus død og oppstandelse for våre synder? 2
Emas Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Nattverd kallast det brødet foressten. UIike kirkesamfunn har ulik tolkning av korleis dette fungerar, her har vi ulike syn på betydninga, på samme måte som dåpen vert tolka ulikt 1
Emas Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 Takk for interessant info. Syns faktisk religion er kjempe spennende. så er det slik at selvom man ikke er døpt, konfirmert osv i kirken, sier kristendommen at man kommer til himmelen, dersom man tror på Jesus død og oppstandelse for våre synder? Ja! I Johannes 3,16 (en plass i Bibelen) står følgande, som vert kalla den lille Bibel, og er kristendommen i et nøtteskall: For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 2
qwer Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 Ja! I Johannes 3,16 (en plass i Bibelen) står følgande, som vert kalla den lille Bibel, og er kristendommen i et nøtteskall: For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Første jeg tenker på da er at sjela vil brenne i evig tid om jeg kremeres og viss ikke så vil den bli innestengt under et lass med jord og ikke slippe ut. Grøssende tanke
Gjest Theana Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 Ja! I Johannes 3,16 (en plass i Bibelen) står følgande, som vert kalla den lille Bibel, og er kristendommen i et nøtteskall: For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Så fint! tror jeg får lese mer om kristendommen- er så spennende 1
Gjest Theana Skrevet 12. januar 2012 #14 Skrevet 12. januar 2012 Første jeg tenker på da er at sjela vil brenne i evig tid om jeg kremeres og viss ikke så vil den bli innestengt under et lass med jord og ikke slippe ut. Grøssende tanke Haha, uffameg
Gjest BettyBoop28 Skrevet 12. januar 2012 #15 Skrevet 12. januar 2012 Første jeg tenker på da er at sjela vil brenne i evig tid om jeg kremeres og viss ikke så vil den bli innestengt under et lass med jord og ikke slippe ut. Grøssende tanke Sjela forsvinner jo fra kroppen når du dør, er jo bare kroppen som blir brent opp 1
qwer Skrevet 12. januar 2012 #16 Skrevet 12. januar 2012 Mener jeg har lest i illustrert vitenskap en gang om forsøk der en fyr meldte seg frivillig på dødsleiet til å ligge i en sånn vakumgreie (vet ikke hva det kalles jeg) når han døde. Da fant de visstnok ut at det er en viss vekt av personen som forsvinner uten at de kan forklare hvordan. Ganske spennende.
qwer Skrevet 12. januar 2012 #17 Skrevet 12. januar 2012 Sjela forsvinner jo fra kroppen når du dør, er jo bare kroppen som blir brent opp Men hva om sjela bruker litt tid på å klare å komme seg ut da :gjeiper:
Emas Skrevet 12. januar 2012 #18 Skrevet 12. januar 2012 Så fint! tror jeg får lese mer om kristendommen- er så spennende Du kan spør meg om du lurer på noe, har mellomfag i kristendom + generellt religionsinteressert, så det er bare å spør
Gjest Theana Skrevet 12. januar 2012 #19 Skrevet 12. januar 2012 Du kan spør meg om du lurer på noe, har mellomfag i kristendom + generellt religionsinteressert, så det er bare å spør Takk! det er jo helt supert å kunne få svar på religiøse spørsmål fra deg med så mye kunnskap!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 12. januar 2012 #20 Skrevet 12. januar 2012 Men hva om sjela bruker litt tid på å klare å komme seg ut da :gjeiper: Tja det var det da, Har forstått det slik at den forlater kroppen ganske samtidig som du dør. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå