Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger virkelig hjelp med dette,for de produktene jeg bruker nå er altfor sterke og det er jo en jungel av produkter der ute.

Er 29 år,og sliter fortsatt med kviseutbrudd,store porer og sorte prikker + at jeg har fet hud,og det spesielt på haken,neseområdet og pannen.Kinnene virker ganske så normale selv om det også er utbrudd der en gang iblant også.

Akkurat nå når det er vinter så har jeg begynt å få tørre,irriterte og røde flekker på kinnene og mellom øyenbrynene.Tør ikke bruke fete kremer på disse områdene for da får jeg lett utbrudd.

Det er ikke noe jeg har hatt før,men kan det være at jeg har fått dem fordi jeg har brukt altfor sterke akneprodukter?

Kan noen gi meg noen tips til hvilke produkter jeg kan bruke? :) Bruker ikke billige butikkmerker eller apotekmerker,for de har jeg dårlig erfaring med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste du gjør for deg selv er å ta en tur til legen. Legen kan gi resept på preparater som kan hjelpe deg, og er det ikke nok kan han/hun henvise til hudlege. Det er det mest effektive og riktige man kan gjøre i forhold til problemhud.

Men skikkelige produkter kan iallfall være med på å ikke gjøre problemet verre. Jeg anbefaler sterkt skrubben og ansiktsvasken fra md formulations. Toner fra Decler og hudkrem fra A'kin White Tea & Aloe Vital Hydration Gel Creme. Du får kjøpt alt det på feelunique.com

Mineralpudder fra mineralhygenics.com har jeg hørt skal være veldig bra. Skal prøve det selv neste gang jeg går tom for pudder.

Skrevet

Legen har jeg vært hos mange ganger.

Har prøvd alle slags kremer,antibiotika,p-piller mot kviser osv. og ingenting fungerer.

Dermed tror jeg at hudpleie er det beste jeg kan gjøre siden da blir i hvertfall ikke problemet noe verre.

Skrevet

MD formulations.

Skrevet

TS her.

Hadde kanskje håpet på noe litt mer spesifikt for det er ikke merker jeg er usikker på,men hvilke produkter som passer for min hud.

Vet jo at MD,Decleor,Dermalogica osv. er bra merker,men det er hva som passer for min hud jeg lurer på.

Jaja,kan vel ikke regne med at folk er utdannet hudpleier her,men var verdt et forsøk :)

Skrevet

Huff dette var da leit. Har du prøvd Roaccutane også? Har du prøvd Diane p-piller? Har du vært hos hudlege? Dersom du ikke har vært hos hudlege enda, KREV henvisning fra fastlegen.

Hvilke produkter har du prøvd da? Har du prøvd md formulations?

Jeg linker til feelunique.com

md formulations Face and Body Scrub. Selv om det står at du kan bruke den hver dag, bruk den maks to ganger i uken. Ellers risikerer du at du overstimulerer huden og den produserer mer talg.

md formulations Facial Cleanser Sensitive Skin

md formulations Continuous Renewal Serum OBS! IKKE bruk denne i sommerhalvåret, om du skal ta sol eller reise til sydligere strøk. Den inneholder glykolsyre som kan gjøre at du får pigmentflekker. Jeg kommer til å slutte å bruke den i mars/april og så begynner jeg på igjen i september ca.

md formulations the TEMPS Oil Control Pore Refiner Denne gjør de sorte prikkene mykere og lettere å klemme ut.

Decleor Aroma Cleanse Tonifying Lotion Special Edition Om du ønsker en toner så er denne veldig god. Mange mener at mang ikke trenger toner, men selv er jeg veldig fornøyd med denne. Bruker den etter at jeg har fjernet sminke med sminkefjerningsservietter fra Simple (de er best).

Decleor Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid Hudkrem for fet hud. Om den gir for lite fukt kan du prøve A'kin White Tea & Aloe Vital Hydration Gel Creme. Jeg veksler mellom de to.

Det blir jo dyrt å skulle kjøpe inn alt samtidig, så begynn med skrubb, ansiktsvask og hudkrem. Deretter anbefaler jeg virkelig serumet. Men vær obs på det med solen ang. serumet. Slutt minst en uke før du skal være i solen.

Feelunique er en trygg side å handle fra, og de refunderer toll og moms dersom du må betale dette. Jeg bruker å bestille ett og ett produkt slik at det ikke overstiger 200kr (noen produkter koster jo mer enn det så da har man jo ikke noe valg), det er også gratis frakt.

Og som sagt, har du ikke vært hos hudlege enda så bør du kreve henvsining dit.

• Liker 2
Skrevet

Det beste jeg har gjort i forhold til huden min, var å dra til privat hudlege og be han vurdere meg som kandidat for isotretinon/roaccutan . Nå er jeg snart ferdig med behandlingen, og totalkostnaden utgjør mitt årsforbruk av hudpleieprodukt/behandling *2.

Ellers vil jeg råde deg til å lese bloggen til Hilde Christina. Www.hildechristina.com :)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Har allerede vært og bestilt noen av produktene :)

Ja,jeg har egentlig allerede vært hos hudlege,og da mente hun at problemet mitt ikke var alvorlig nok.Hadde jeg derimot gått til hudlege før når jeg slet som verst så tror jeg at jeg kunne blitt vurdert.Litt irriterende,men ikke noe å gjøre med det.

Det som plager meg mest nå er egentlig at jeg har masse sorte prikker på haken og rundt og på nesen som jeg ikke blir kvitt.Er også i disse områdene jeg får utbrudd.Tror utbruddene mine er hormonelle siden jeg egentlig kun får det en gang i måneden nå.

Skrevet

Gå til lege, skaff henvisning til hudlege, skaff reseptbelagte preparater, slipp kviser og dårlig hud.

Skrevet

Gå til lege, skaff henvisning til hudlege, skaff reseptbelagte preparater, slipp kviser og dårlig hud.

Ts her.

Les innleggene så ser du at jeg skriver at jeg allerede har gjort dette.Jeg har prøvd det meste av reseptbelagte kremer,antibiotika,p-piller osv.Så det er nok ikke så lett.

Gidder ikke flere reseptbelagte kremer som kun gjør huden enda verre.Ikke noe gøy med masse ekstra kviser og i tillegg får man rød og kløende hud som kun går vekk når man slutter på produktet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trenger virkelig hjelp med dette,for de produktene jeg bruker nå er altfor sterke og det er jo en jungel av produkter der ute.

Er 29 år,og sliter fortsatt med kviseutbrudd,store porer og sorte prikker + at jeg har fet hud,og det spesielt på haken,neseområdet og pannen.Kinnene virker ganske så normale selv om det også er utbrudd der en gang iblant også.

Akkurat nå når det er vinter så har jeg begynt å få tørre,irriterte og røde flekker på kinnene og mellom øyenbrynene.Tør ikke bruke fete kremer på disse områdene for da får jeg lett utbrudd.

Det er ikke noe jeg har hatt før,men kan det være at jeg har fått dem fordi jeg har brukt altfor sterke akneprodukter?

Kan noen gi meg noen tips til hvilke produkter jeg kan bruke? :) Bruker ikke billige butikkmerker eller apotekmerker,for de har jeg dårlig erfaring med.

jeg har fått god hjelp av norske elixir cosmeticuals, les på nettsiden elxr.no. Bruker skin smoothing cream om natten med fruktsyrer istedenfor serum fra md eller md forte som ikke har hjulpet. Bruker md sin rens og matis dagkrem. Huden trenge mye fukt når en bruker fruktsyrer. Hudpleieklinikker kan også scanne huden med maskin for å se hva huden trenger.

Skrevet

Hvis du tror det er hormonelle utbrudd, så kan du jo prøve burdock og evening primrose oil.

Jeg har ikke prøvd det selv, men vet at det er noen som sverger til de. (Både for kviser og PMS) Les bl.a. på bloggen til Hilde Christina.

Takk,er jo verdt et forsøk :)

Skal sjekke det ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...