Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ville de drukke alkohol 1-2 dagar etter eggløysing?? ..har gjort det 2 av dei 3 andre gongane eg har vert gravid, og det har jo gått bra (sjølv om det er tåpelig å samanlikne slik då..)..

Er veldig usikker egentlig. Den største delen av meg vil la være, men så er der jo ein del av meg som har veeldig lysst på den eine festen der då!! (mange gode vennar som det er leenge sidan eg har vert på fest ilag med..)

hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg er helt uproblematisk, jeg ser ikke problemet i det hele tatt.

De gangene jeg har gått aktivt inn for å bli gravid har jeg unngått alkohol rett før forventet mens.

Skrevet

Det er helt uproblematisk.

Ta deg en fest, du.

Skrevet

Antakeligvis ingen krise, men når man frarådes alkohol under svangerskapet ville jeg selv latt være hvis jeg håpet på å være gravid. Første trimester er jo en veldig sårbar fase, og jeg ville ikke risikert evt spontanabort pg.a. en fest.

Skrevet

Takk for svar! :)

Ja Sobril, viss sjansane for SA og slikt er større viss eg drikk rett etter EL vil eg sjølvsagt helst la være!! ...men er sjansane større? Uff, er så vanskelig å vite altså. Så beste er vel å la vere sikkert... Hadde ein kjemisk graviditet forrige mnd, så sjansane er vel enno større for å bli gravid denne mnd pga det(har eg høyrt).. :)

Skrevet

Jeg tenker ikke på det i det hele tatt før en positiv test, da måtte jeg jaggu ha droppet mange fester de siste to årene vi har hatt som prøvere....

Skrevet

Jeg har vært prøver i tre år, og drikker aldri mellom eggløsning og mens.

Studier viser at risikoen for abort mer enn dobles ved inntak av alkohol, selv rett etter eggløsning. Og at skader på embryo kan forekomme selv med meget lite alkoholinntak. Det har ingenting å si hva man deler med fosteret og ikke, alle cellene i kroppen blir påvirket av alkohol.

Dersom man ønsker graviditet og barn ser jeg ikke vitsen med å risikere noe som helst, selv om risikoen er liten. Samtidig har jeg forståelse for de som velger å leve som normalt når de har prøvd ett år - da er jo sannsynligheten for å bli gravid uten hjelp nærmest lik 0 likevel.

Skrevet

Dersom man ønsker graviditet og barn ser jeg ikke vitsen med å risikere noe som helst, selv om risikoen er liten. Samtidig har jeg forståelse for de som velger å leve som normalt når de har prøvd ett år - da er jo sannsynligheten for å bli gravid uten hjelp nærmest lik 0 likevel.

Huffda, takk for den.. :( Hilsen prøver over ett år...

Skrevet

Huffda, takk for den.. :( Hilsen prøver over ett år...

Det er ikke noe jeg skriver for å være slem - sannsynligheten for å bli gravid på egenhånd etter at man har prøvd et år er helt marginal. Ca 85-90% blir gravide etter ett års prøving, etter to års prøving er 90-95% gravide, de fleste da med litt hjelp. Ta kontakt med fastlegen, og få henvisning til utredning for deg og mannen. Ofte trenger man bare litt hjelp for å nå målet.

Skrevet

Hvis du har vært gravid og fått barn før, så kan jeg i hvert fall ikke se noen grunn til å la være.

Alkohol kan kanskje være dråpen i noen tilfeller, men for de som ikke har problemer så er det ikke noe å tenke på. Som sagt tidligere i tråden, fosteret deler ikke blodbane på flere uker etter befruktning. Det er ikke farlig per se. Jeg ville nok droppet festen rett før mensen hvis jeg trodde jeg var gravid, men en fest rett rundt EL hadde jeg faktisk gitt blanke i. Jeg er en smule darwinistisk og tenker at om fosteret ikke tåler en øl rundt EL, så er det ikke sikkert jeg skal ha det.

For Hvermannsen betyr et glass eller to etter EL null og niks. Rent medisinsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...