Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på bryllupsreise i sommer og vurderer å ta med datteren vår som da er 1,5 år. Vi vil egentlig til USA, men det frister ikke så veldig å reise så langt og å snu døgnet hennes såpass mye igrunn. Så har dere noen forslag til hvor vi kan reise med henne? Vil ha noe litt mer eksklusivt enn bare en vanlig chartertur, men stoler på pengegavene fra bryllupet for å kunne reise så vi kommer til å bestille helt i siste liten og det er ikke sikkert vi får så fryktelig mye penger til det. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen konkrete forslag, men hva med å se på forslagene reiseselskapene har på bryllupsreiser og parreiser?

Vi så på en slik tur til Hellas i sommer, og jeg tror det er en helt annen opplevelse å reise på et slikt hotell enn mange av de andre.

Men skjønner jo at det blir "litt" kjedelig i forhold til USA :P

Skrevet

Jeg stilte samme spørsmål til dama på vaksinasjonskontorey her om dagen, og hun var veldig klar - Mauritius! Bare et par timers tidsforskjell, og veldig trygt ifht tropiske sykdommer. Ikke så rent lite eksklusivt heller!

Jeg syns det er veldig kjekt å leie leilighet når vi reiser med små barn, og det er også mye billigere!

Veldig godt utvalg i Mauritius på homeaway.com.

Skrevet

Jeg stilte samme spørsmål til dama på vaksinasjonskontorey her om dagen, og hun var veldig klar - Mauritius! Bare et par timers tidsforskjell, og veldig trygt ifht tropiske sykdommer. Ikke så rent lite eksklusivt heller!

Jeg syns det er veldig kjekt å leie leilighet når vi reiser med små barn, og det er også mye billigere!

Veldig godt utvalg i Mauritius på homeaway.com.

Jeg vil GJERNE til Mauritius, men mannen syns det var for langt og "eksotisk". Dessuten er det langt å reise da, skulle helst sluppet 12+ timer på fly.

Skrevet

Ja, jeg ser problemet med litt lang flytur, selv om man ofte flyr på kvelden, slik at barnet forhåpentligvis sover store deler av veien, pluss at flyene jo er større og mer komfortable enn de som blir brukt på kortere strekninger. Men det vet du sikkert sllerede!

Vi var i Dubai med vår eldste da han var 1,5, og det var en kjempetur i en flott by! Litt av alt - med storby, strand og masse å oppleve! Vi leide en leilighet i et komplekt ute på "the palm", med privat strand og bassengområde, og hadde det helt supert. Men jeg ville nok isåfall drøyd reisen til feks november, da det blir altfor varmt der på sommeren. Norwegian flyr direkte, til veldig overkommelige priser, og turen tar ca 7 timer.

Skrevet

Vi vurderer et cruise (i middelhavet el.l.) med vår toåring. Hvis man bestilleren god lugar med balkong, kan man sitte der og nyte et glass vin om kvelden etter at barnet har lagt seg. Så er det veldig lettvint, og de har vel bassenger og slikt på slike båter?

Så kan man trille ut i ulike land når skipet kommer til en kai, og se seg litt om på forskjellige steder, og komme tilbake til skipet om ettermiddagen.

Nå har jeg aldri tatt et slikt cruise selv, men ser for meg at det må fungere noenlunde på denne måten. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...