Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Kalenderen viser at vi er midt i januar. Norge er et kaldt land for veldig mange om vinteren. Møter du noen som sliter i kulden, så husk Leon. Her er historien hans; Møt Leon, og husk ham 4
Gjest Bobler Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Ja, det er hardt for puser nå i kulda.. Utrolig trist historie.. Pusen min fant jeg ute, 7 uker gammel, sår over hele kroppen og ekstremt tynn. Han lå langt ut på et jorde, helt alene, i -5 grader. Utrolig glad jeg fant han når jeg gjorde, for dagene etter så var det -18 på det verste. Han ville aldri klart seg.. Men nå ligger han å koser seg på gulvet, etter et godt måltid og en vask fra hunden. 11
Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Ja, det er hardt for puser nå i kulda.. Utrolig trist historie.. Pusen min fant jeg ute, 7 uker gammel, sår over hele kroppen og ekstremt tynn. Han lå langt ut på et jorde, helt alene, i -5 grader. Utrolig glad jeg fant han når jeg gjorde, for dagene etter så var det -18 på det verste. Han ville aldri klart seg.. Men nå ligger han å koser seg på gulvet, etter et godt måltid og en vask fra hunden. Det kaller jeg "i grevens tid", Bobler. - En hårsbredd fra hypotermi og påfølgende død. Han var usannsynlig heldig ! Han er svært vakker, og med de dyp gyldne "spettene" på maven så får man lyst til å stikke hele armen gjennom skjermen og kose-stryke ham på maven En virkelig skjønning Ja, historien om Leon er grusom, og den er fersk. Noe som jeg synes gjør den ennå værre Kan det å dele Leons historie hjelpe bare en eneste en så er det verd hver en tåre som stille falt da jeg leste historien. Benytter anledningen til å si at alle de frivillige organisasjonene (som Redd Dyra Telemark) tar imot hjelpende hender og gode hjerter. Ikke en eneste en av organisasjonene har flere medhjelpere enn de trenger (tvert imot). Det er så mange som trenger hjelp og så mye som skal, - og må, gjøres. Det er oppgaver til alle som ønsker å gjøre en innstas. Lønnen er takknemlige dyr og hyggelige mennesker med samme "drive" 1
Gjest Bobler Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Det kaller jeg "i grevens tid", Bobler. - En hårsbredd fra hypotermi og påfølgende død. Han var usannsynlig heldig ! Han er svært vakker, og med de dyp gyldne "spettene" på maven så får man lyst til å stikke hele armen gjennom skjermen og kose-stryke ham på maven En virkelig skjønning Ja, kom akkuratt tidsnok, og det er jeg glad for. Han er verdens mest fantastiske katt. Han er livredd alle andre, men meg og samboeren stoler han på og er kjempefin Og ja, han er utrolig vakker. Et lite sjarmtroll! 1
CathFoto Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Jeg orker ikke lese historien for jeg tenker på sånt i årevis. Min pus 2 ble funnet på gaten i Trondheim i november(flere år siden)i ca -10 grader, han var 8 uker ca og prøvde å komme seg inn på en Bunnpris for varme og omsorg. 3
Gjest Lille-pus Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Jeg orker ikke lese historien for jeg tenker på sånt i årevis. Min pus 2 ble funnet på gaten i Trondheim i november(flere år siden)i ca -10 grader, han var 8 uker ca og prøvde å komme seg inn på en Bunnpris for varme og omsorg. Stakkars liten Og så var han så heldig at han forelsket seg i deg og endelig fant et "forever home" med den varmen og omsorgen han så sårt lette etter 4
Perelandra Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 (endret) Utrolig trist historie! Det var vondt å lese. Så nydelig katt du har Bobler! Jeg er spesielt svak for røde katter. Flott at dere begge Bobler og Cathfoto har kunnet gi et godt hjem til katter som har fått en vond start på livet. Hjemme hos foreldrene mine hadde vi i mange år en "asylsøkerkatt". Hun søkte tilflukt på trappa en kald vinterdag like før jul og ba pent om å få komme inn i varmen. Katten var mager og full av knuter i den lange pelsen, men tillitsfull og kjælen. Siden dette var på et lite sted hvor vi kjenner de fleste menneskene, virket det som katten måtte ha vandra lenge før hun kom til oss. Vi prøvde å finne eieren gjennom plakater, annonsering i lokalavisa og ringerunder, men ingen savnet henne. Hun er borte nå, men fikk et langt liv i huset hos foreldrene mine. Der fikk hun også vist sin takknemlighet i form av å være en svært dyktig musejeger. Her er pusen som søkte om asyl i vinterkulda, og som heldigvis fikk innvilget varig oppholdstillatelse: Edit: problemer med opplasting av bilde Endret 14. januar 2012 av Perelandra 2
Casall Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 Så trist Får lyst til å ta meg med alle hjemløse og kalde katter hjem. 1
CathFoto Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Ja, mine puser har alle historier som kunne gått ille. Pus1 var "den minst søte i kullet sitt" og levde på nåde. Hun er jo selvfølgelig verdens nydeligste lille pus, folk visste ikke hva de gikk glipp av. Pus2 er pusen jeg snakket om over, han er veldig lik Pus1 av utseende. Pus3 er rasekatt og skulle avlives etter 10 år fordi eiers barn var allergisk og slem, fikk beskjed om at det var avliving om jeg ikke overtok henne. Så da ble det 3 puser, skulle gjerne hatt et par til, men da funker leilighet dårlig. Har selv en svakhet for sorte huspuser og svære orange hannkatter.
Minya Skrevet 14. januar 2012 #10 Skrevet 14. januar 2012 Det er sånne historier som gjør at jeg setter pris på pusen vår, hun har hatt et hardt liv. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #11 Skrevet 14. januar 2012 Utrolig trist historie! Det var vondt å lese. Så nydelig katt du har Bobler! Jeg er spesielt svak for røde katter. Flott at dere begge Bobler og Cathfoto har kunnet gi et godt hjem til katter som har fått en vond start på livet. Hjemme hos foreldrene mine hadde vi i mange år en "asylsøkerkatt". Hun søkte tilflukt på trappa en kald vinterdag like før jul og ba pent om å få komme inn i varmen. Katten var mager og full av knuter i den lange pelsen, men tillitsfull og kjælen. Siden dette var på et lite sted hvor vi kjenner de fleste menneskene, virket det som katten måtte ha vandra lenge før hun kom til oss. Vi prøvde å finne eieren gjennom plakater, annonsering i lokalavisa og ringerunder, men ingen savnet henne. Hun er borte nå, men fikk et langt liv i huset hos foreldrene mine. Der fikk hun også vist sin takknemlighet i form av å være en svært dyktig musejeger. Her er pusen som søkte om asyl i vinterkulda, og som heldigvis fikk innvilget varig oppholdstillatelse: Edit: problemer med opplasting av bilde Nå fikk jeg en liten støkk. For den lignet så utrolig på min elskede og dypt savnede katt som forsvant Men det var en hannkatt, så da er det vel ikke den. Utrolig trist historie om Leon og. Fikk tårer i øya. Men det gir meg litt håp at det faktisk er så gode mennesker her som tar inn sånne stakkars katter (Og andre dyr). Jeg ville gjort det selv også!
Perelandra Skrevet 15. januar 2012 #12 Skrevet 15. januar 2012 Nå fikk jeg en liten støkk. For den lignet så utrolig på min elskede og dypt savnede katt som forsvant Men det var en hannkatt, så da er det vel ikke den. Når var det din katt ble borte?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #13 Skrevet 15. januar 2012 Når var det din katt ble borte? Sommeren 2010 tror jeg det blir. Så det er vel ganske usannsynlig at det er han, selv om han var en kastrert og veldig liten og "feminin" kattegutt. Han var vel nesten 10 år gammel når han forsvant. Også fikk han veldig fort floker i pelsen, så vi pleide å klippe av han store deler av pelsen om sommeren. Verdens mest kosete og tillitsfulle pus. Utrolig trist å ha mistet han. Også er det så fælt når man ikke vet hva som har skjedd vi lette desperat kjempelenge uten resultater.
Perelandra Skrevet 15. januar 2012 #14 Skrevet 15. januar 2012 Sommeren 2010 tror jeg det blir. Så det er vel ganske usannsynlig at det er han, selv om han var en kastrert og veldig liten og "feminin" kattegutt. Han var vel nesten 10 år gammel når han forsvant. Også fikk han veldig fort floker i pelsen, så vi pleide å klippe av han store deler av pelsen om sommeren. Verdens mest kosete og tillitsfulle pus. Utrolig trist å ha mistet han. Også er det så fælt når man ikke vet hva som har skjedd vi lette desperat kjempelenge uten resultater. Nei, det er definitivt ikke samme katt for Gråpus dukket opp hos oss i 96. Hun er død nå, men vi fikk mange gode år sammen.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #15 Skrevet 15. januar 2012 Nei, det er definitivt ikke samme katt for Gråpus dukket opp hos oss i 96. Hun er død nå, men vi fikk mange gode år sammen. Ja, hadde vel vært ganske lite sannsynlighet uansett. Det er godt hun møtte dere da Og fikk en god ende på livet! Jeg håper noe sånt har skjedd med pusen min og. At noen gode mennesker har tatt han til seg.
Gjest Blubberella Skrevet 16. januar 2012 #16 Skrevet 16. januar 2012 Så tristfin link! Jeg får helt vondt av hvordan enkelte folk behandler dyrene sine. Heldigvis finnes det noen som tar vare på de pelskledde som trenger hjelp, men som i Leons tilfelle kan det ofte være for sent. Huff, jeg fikk skikkelig klump i magen av den linken...
Gjest pepsimaxpower Skrevet 16. januar 2012 #17 Skrevet 16. januar 2012 Det er så bra det finnes gode mennesker og det er så utrolig mange som bare sette fra seg søte små kattunger i esker og poser ute på gaten fordi de ikke vil ha dem. I 2010 flytter jeg hit hvor jeg bor nå, det er altfor mange løskatter her. Det kom en ung ho katt utenfor døren min, de som jeg leier hos trodde det var min, for det kom i det jeg kom. Det var en søt skipperkatt blanding og den kunne det med å mjaue. Tror det var abysinner eller å den andre rasen i ho hette av den typen som mjaue snakker. Hadde ikke hjerte til å si nei. Den bo satte seg hos meg med det samme. Hovedveien bak huset var i baktankene hele tiden pga det er selvmordsveien for katter for å si det. Vi kom godt overens. Tulla mi syns katten var morsom. Den ble tam fort og etter noen få månedet ventet den kattunger. Det var nesten som å "gifte" seg med en annen kultur. Sier du ja til èn kommer hele familien og bor hos deg. Holdt katten inne, skaffet en inne do og gav riktig fôr og ormerkurer. Kattungene kom 6 stk. To måtte avlives pga alvorlige sykdommer. Den ene hadde åpen rygg med stort sår og den andre hadde kraftig betennelse i kroppen som kunne smitte de andre. Men det skulle skje vondt værre. Katten var ute og ble borte i tre dager. Etterlyste den fort, og fikk info om en katt som lignet som lå i veien! Gikk og sjekket etter og det stemte.. Det var et fælt syn. VI hadde blitt så glad i den katten. Kattungene ble tatt fra moren for tidlig, men brukte alt av veterinær råd og annet råd for å oppfostre de fire andre. De hadde så utrolige personligheter. De lærte å gå på do og spise og drikke ordentlig innen de var 7 uker. Må si det var hardt og være mor for så mange, men det var det eneste rette. Vi valgte å gi bort alle sammen og alle fire har fått et noen flotte kattehjem hos koselig mennesker. Det har jeg sørget for og hatt kontakt med eierene om. Oppfordrer flere å jobbe som frivillig i dyrebeskyttelsen!!! 4
Perelandra Skrevet 16. januar 2012 #18 Skrevet 16. januar 2012 Det er sånne historier som gjør at jeg setter pris på pusen vår, hun har hatt et hardt liv. En flott katt som ser ut til å nyte det livet hun har nå. Godt at hun har kommet til noen som vet å ta vare på henne.
bobbi Skrevet 19. januar 2012 #19 Skrevet 19. januar 2012 Kalenderen viser at vi er midt i januar. Norge er et kaldt land for veldig mange om vinteren. Møter du noen som sliter i kulden, så husk Leon. Her er historien hans; Møt Leon, og husk ham Stakkars Nå ble jeg enda mer glad for at jeg i fjor vinter oppdaget en løskatt med en overlevende kattunge, og fikk berget dem ved hjelp av et sånt "fangst bur" fra dyrebeskyttelsen Skal aldri glemme Leon..
Gjest Bobler Skrevet 22. januar 2012 #20 Skrevet 22. januar 2012 Fant forøvrig et bilde av pus, noen uker etter vi fant han. Da hadde noen av sårene grodd, men det største var igjen enda.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå