Gabbs Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Har sett en del kokkeprogrammer med Jamie Oliver den siste måneden, 30 minute meals og liknende. Og begynner å få sansen for hvordan han lager mat. 1. Masse smak, i motsetning til andre kokker er han opptatt av å lage mat fort og enkelt som smaker godt. Men det er ikke alltid så viktig for ham å få frem smaken av råvarene han bruker skikkelig. 2. Masse ferske urter, ofte en hel plante + mer i en 4 manns middag. 3. Er ikke så nøye på proposjonene, heller opptatt av at ting skal gå fort. Viktigere å få det gjort enn å gjøre det riktig. 4. Gode råvarer, han lager alltid mat fra bunnen av. Få ferdigprodukter og god kvalitet 5. Attitude over perfection, litt svidd eller veldig sterkt er alltid bra. 6. Mye salt, denne er jeg litt skeptisk til siden jeg selv bruker veldig veldig lite. Mens han bruker veldig mye. 7. Mitt tankskip er lastet med; OLIVENOLJE.. Dette sammen med saltbruken syntes jeg og blir for ekstremt. Som sett i videoen under 8. Rustikt, igjen at man skal gjøre det fort og gæli og sånn skal det og serveres. Pang, ferdig, få det på bordet som det er. Han lager kansje ikke verdens beste mat, men han vet å slenge sammen måltider fort og gæli. Overdøver gjerne smaken fra råvarene litt men tror allikevel det ender opp med å smake veldig godt! ^^
Gjest badeand1 Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Han bruker olivenolje i ALT. Seriøst, ALT! Har sett på hvert eneste program av 30minute meals og han lesser jo på med olivenolje. eller sånn virgin olive oil. Kna jo ikke smake godt. :/
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Ja det er helt ekstremt, må jo bruke ei halv flaske eller mer per måltid! Greit nok at det er autentisk for middelhavet men det er jo ikke GODT
Adonis Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Klart det er godt, har dere i det hele tatt spist ekte middelhavsmat? Jamie vet utmerket godt hva han driver med. 7
loffen Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Æsj, ble nesten litt kvalm av den videosnutten jeg. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Klart det er godt, har dere i det hele tatt spist ekte middelhavsmat? Jamie vet utmerket godt hva han driver med. http://www.tv-links.eu/tv-shows/Jamie-s-30-Minute-Meals_24660/ Se ett par episoder av 30 minute meals så ser du hva vi snakker om tror jeg. Det er ikke normale mengdet olivenolje som blir brukt
Gjest BettyBoop28 Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Han bruker olivenolje i ALT. Seriøst, ALT! Har sett på hvert eneste program av 30minute meals og han lesser jo på med olivenolje. eller sånn virgin olive oil. Kna jo ikke smake godt. :/ Jeg tror det er godt. Syns det er godt med mye olivenolje i mat 1
Zzyzx Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 http://www.tv-links.eu/tv-shows/Jamie-s-30-Minute-Meals_24660/ Se ett par episoder av 30 minute meals så ser du hva vi snakker om tror jeg. Det er ikke normale mengdet olivenolje som blir brukt Der er jeg uenig. Det der er ganske normale mengder for type middelhavsmat. Kjøper man oljer med god kvalitet så får man absolutt igjen for rausheten i den ferdige retten. Kjøper man oljer av dårligere kvalitet så får man også igjen for rausheten, men da med motsatt fortegn, ting smaker dritt. 5
Adonis Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 http://www.tv-links.eu/tv-shows/Jamie-s-30-Minute-Meals_24660/ Se ett par episoder av 30 minute meals så ser du hva vi snakker om tror jeg. Det er ikke normale mengdet olivenolje som blir brukt Jeg har sett mange av 30 min meals og har også bodd i Italia i flere år. Han bruker en helt normal mengde olivenolje. Kjøp kvalitets olivenolje og du vil oppdage at det faktisk passer veldig bra. Nypresset olivenolje er friskt og deilig, med en gressaktig lukt og pepperaktig ettersmak.
Asso Skrevet 15. januar 2012 #10 Skrevet 15. januar 2012 Men det vi får igjen av EVOO er jo mye sunt! Jeg heller heller på med EVOO enn smør, fett eller margarin =) Og maten hans er helt rå! Stekte potetbåter, elsk!
altflyter Skrevet 15. januar 2012 #12 Skrevet 15. januar 2012 Han spytter så mye når han snakker, at han trenger ikke vaske salaten før bruk 3
Sinner Skrevet 15. januar 2012 #13 Skrevet 15. januar 2012 Synes Jamie Oliver har mye spennede mat men han sikler, spytter, smatter og lager så mye lyd at jeg ikke klarer å konsentrere meg når han er på skjermen. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. januar 2012 #14 Skrevet 15. januar 2012 Synes Jamie Oliver har mye spennede mat men han sikler, spytter, smatter og lager så mye lyd at jeg ikke klarer å konsentrere meg når han er på skjermen. sikler gjør han da ikke
Asso Skrevet 17. januar 2012 #15 Skrevet 17. januar 2012 Er jo forskjell på å lespe litt og spytte i maten.. Profesjonelle kokker på svære kjøkken svetter jo som noen griser over maten de lager.. Skumlere å tenke på hva som kommer ut der fra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå