Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb for 1 år siden. Kan si såpass at det har med kundeservice i finansbransjen å gjøre. Jeg trives kjempegodt, har supre kolleger og det er veldig hyggelig miljø. MEN, her er det jeg ikke trives med. Stresset. I tillegg til krav om salgstall og sånt så er det kolleger som maser og kunder som maser. Ofte kjeft å få. I dag brøt jeg sammen og begynte å gråte, fikk ikke puste pga jeg fikk angstanfall.

Problemet er vel hos meg, at jeg ikke takler stress. Prøver å puste rolig, men jeg sliter skikkelig. Noen andre, som har en lignende jobb og tips til antistress-metoder?

Jeg bytter nok avdeling etterhvert, men det er ikke aktuelt akkurat nå. Håper bare på tips fra noen til hvordan jeg kan roe meg ned mens jeg er på jobb. Vil være flink og serviceminded, men ikke så lett.

Videoannonse
Annonse
Gjest Glenfarclas
Skrevet (endret)

Pust dypt med magen. Salgstall, krav og mas kan virke som en uoverkommelig mur. Prøv å dele opp jobben i mindre oppgaver, og feir hver fullførte oppgave med et magadrag oksygen. Det er lov å strekke litt på armene, løsne på skuldrene, rette seg opp i ryggen og tenke "jeg er god nok". :klem:

Edit: Kan legge til at poenget med å dele opp arbeidet i mindre oppgaver er at man opplever å lykkes flere ganger om dagen. Man får også anledning til å fokusere på en oppgave om gangen, slik at det ikke føles så overveldende. Min erfaring er at man da også blir bedre rustet mot kritikk :)

Endret av Glenfarclas
Skrevet

Pust med magen, prøv meditasjon og yoga (du kan lære deg enkle øvelser via nett, eller meld deg på kurs). Synes det hjelper veldig godt mot stress. Men ikke bli et sted du ikke trives :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...