Gå til innhold

Koffein før trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har god erfaring med å innta koffein før trening? For eksempel red bull eller kaffe?

Presterer man merkbart bedre i for eksempel kondisjonstrening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som har god erfaring med å innta koffein før trening? For eksempel red bull eller kaffe?

Presterer man merkbart bedre i for eksempel kondisjonstrening?

Nei. Om du er trøtt kan du våkne litt og bli litt mer giret, men ytelsesmessig er det ikke veldig mye å hente. Du blir ikke bedre trent av å bruke koffein, men som sagt er det en okei oppkvikker som har en viss effekt.

I konkurransesammenheng der hvert millisekund teller kan det ha en bedre effekt. Man bør dog være forsiktig med å ta det for tidlig for koffein har en vanndrivende effekt og du risikerer å bli dehydrert. Taper er du 1% dehydrert reduseres ytelsen med 10% ca.

Vær oppmerksom på at koffein i store doser ikke er tillatt i organisert idrett.

Skrevet

Jeg pleier å ta en kopp kaffe før trening, men det er mest for å kvinke til hodet. Er mer påpasselig at jeg drikker godt med vann før en økt.

Skrevet

Det er veldig forskjellig hvordan folk reagerer på koffein. Noen får veldig energi av det, mens andre kan drikke kaffe rett før de legger seg og likevel sovner som en stein.

Min erfaring var at kaffe før trening var veldig bra for meg, det ga meg det lille ekstra energikicket jeg trengte for å komme ordentlig i gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...