AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg har lest at hvis man tar avf. tabletter så går man ikke ned i vekt, men kroppen "slipper" vannet slik at man blir lettere. Hvor mye vann kan man miste ved å bruke avf. tabl, altså, hvor mye av vekta er ikke egentlig vekt du har mistet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Del Skrevet 16. januar 2012 Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Farmasistudent Skrevet 18. januar 2012 #3 Del Skrevet 18. januar 2012 Vil anbefale deg å slutte og ta avføringstabletter for å gå ned i vekt. Det kan i verste ødelegge den normale tarmfunksjonen din. Du vil også skille ut mange næringsstoffer fordi de ikke blir tatt opp fort nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 18. januar 2012 #4 Del Skrevet 18. januar 2012 Det vannet du evt mister av å bruke avføringstbl er vann du skal ha i kroppen.....Diare er ikke alright, for å si det slik.... I tillegg vil du ødelegge tarmens naturlig funksjon, og etterhvert bli avhengig av å bruke slike tbl for å få ut avføringen. Kutt salt, drikk rikelig, spis mye grønt, tren tilpasset form og funskjon og du vil ha en balanse i kroppen som gjør at du fungerer godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Del Skrevet 18. januar 2012 Dere svarer ikke på det jeg spurte om. Jeg lurer på hvor mye vann kroppen kan slippe på denne måten. Jeg skriver ingenting om at jeg verken bruker eller misbruker avføringstabletter. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #6 Del Skrevet 18. januar 2012 Det spørs helt på type avf.middel. Men stort sett så mister man ikke så mye. Men nok til at tarmen reagerer og man ender fort i en ond sirkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 18. januar 2012 #7 Del Skrevet 18. januar 2012 Å gå ned i vekt av uttørring, er ikke lurt, for å si det forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #8 Del Skrevet 18. januar 2012 Det spørs helt på type avf.middel. Men stort sett så mister man ikke så mye. Men nok til at tarmen reagerer og man ender fort i en ond sirkel. Hva er ikke mye, da? En liter, ti liter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 18. januar 2012 #9 Del Skrevet 18. januar 2012 Dere svarer ikke på det jeg spurte om. Jeg lurer på hvor mye vann kroppen kan slippe på denne måten. Jeg skriver ingenting om at jeg verken bruker eller misbruker avføringstabletter. TS Skal jeg tippe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #10 Del Skrevet 18. januar 2012 Hva er ikke mye, da? En liter, ti liter? Spørs hvor mye du har i deg fra før. Vanlige avf.middler løser opp avføringen fra endetarmen så det lettere kommer ut. Med dette så mister du lite vann. Siden all næring tas opp i tynntarmen så vil det ikke påvirke næringsopptaket. Avf.midler som drikkes og er mening å fjerne all avføring i tarmen for undersøkelser o.l tar bort alt også vann og hindrer opptak av næringsstoffer. Dette gjør deg ofte kvalm og det er vanskelig å ta nok så all avføring kommer ut. Man skal drikk noen liter av dette middelet. Tar du dette for mye så ødelegges tarmen og du får mangelsykdommer og blir dehydrert. Ikke å anbefalle altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå