Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter nesten hver mnd med at det går tomt for penger litt for tidlig. Så jeg sitter nå og lurer på om det er meg som bruker for mye penger. :sjenert:

Etter at hus, bil, barnehage, telefon, internett og tv er betalt, sitter jeg igjen med ca 8000 kr.

Burde jeg klart meg bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo anpå hvor gamle ungene dine er, blandt annet. Om 8000 er kun til mat og generelt forbruk, og begge ungene dine er i barnehagealder, synes jeg du burde klare deg ganske greit.

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som om det burde holde. Du kan evt se på hvor mye du betaler for mobil, internett og tv. Er ofte mye penger å spare ved å skaffe seg bedre avtaler.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg mener du fint burde klare det.

3000 kroner på mat, og så resten til strøm, telefon, klær, og andre mindre utgifter.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke barn, men tenker at det burde holde, og at det bør være mulig å spare litt (eller i det minste få pengene til å rekke til neste gang det kommer noe inn). Men kommer an på barnas alder også.

• Liker 1
Skrevet

Om du lager mat fra grunnen av, og spiser mye kyllingkjøttdeig til 17,19 på kiwi, eller spise fisk i ukedagene, så er mye penger spart der.

Skal du betale strøm for disse pengene også?

Om ikke er jo 8000 kr mye å bruke på bare mat og klær og bussbill? Du kunne t.o.m spart litt?

Sett deg opp et busdjett der du prøver å bruke under 800-1000 kr uka på mat. Selv bruker jeg 1000 kr i mnd på mat, og det krevet planlegging.

Spis kun godteri på lørdager og kos dere da.

Ikke kjøp så mye klær om du gjør det, gå heller en tur eller ta med barna på aking og ski - det er gratis!

Skrevet

Sett opp et budsjett, og lag en oversikt over hvor mye du faktisk bruker. Da er det lettere å holde styr på pengene.

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn med 8000 kr igjen etter at alle lån, regninger, bsu og drivstoff er betalt. 5500 går til mat, 2500 til klær, møbler, utstyr og opplevelser. Jeg synes at vi har det trangt, men det går. Sett opp budsjett og sjekk kontoutskriftene for hele 2011, så ser du hva pengene går til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...