Gå til innhold

Odisis verden

Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Heisan odisiiiii ha en strålende dag! :kaffekopp::goodbye:

Rogn vet jeg ikke noe særlig om,gjør du Rumle?

Nei, vet egentlig ikke så mye om de, men har en del voksende vilt her i hagen, og de ser ut til å trives under de fleste forhold. Har til og med en som vokser ut av et hull i en stor sten :fnise: Den har blitt godt over en meter høy, men spørs hvor lenge den vil trives der, da det er relativt lite jord. Jeg plantet forøvrig nettopp en liten hvitrogn som jeg kjøpte, og den plantet jeg bare i en krukke i vanlig jord, det var bare et bittelite tre, så jeg tenkte å ha den på terrassen til det var blitt litt større og sterkere.

Tror det skal gå helt fint med rognen du har plantet i hagen, oLava. Så lenge som du fikk med deg en god del av røtter så går det nok bra. Mulig den er litt sårbar akkurat den første tiden etter du har flyttet den, så bare pass på å vanne godt og la den stå i fred til den har fått etablert nye røtter, så går det nok av seg selv skal du se :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehodet

Jeg har marengsen i ovnen akkurat nå :gjeiper:

Har laget Quiche og har kokt poteter, ser ut til at jeg er i rute. Dekker bordet når de 2 minste har lagt seg, slik at de står opp til pent dekket bord.

Er fortsatt i tvil om jeg skal til byen og har derfor ikke strøket bunadsskjorten min, Det tar heldigvis bare 2 minutter om jeg skulle finne på å dra til byen. Strykingen er ikke noe problem det er sølvet til Sirdalsbunaden som er styr, det tar jo 45 min. bare å sette på alt dingeldangelet.

Når mine jenter kommer hjem fra skolen idag, skal de settes igang med muffinsbaking, når de 2 små kommer skal de få støvsuge.

Jeg er jammen flink til å delegere oppgaver :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Heeeeeeeeeeeyyyyyyyyyy,endelig litt pusterom :kaffekopp: Nå har jeg laget Smash iskake og handlet alt maten som skal forberedes til i morgen.

Så flink du er Surre :klemmer: kunne kalt deg for Flinken :fnise:

Jeg har byttet ut noe med en slags Pavlova jeg også,det er så godt og friskt og det passer suverent til 17 Mai :jepp:

Rumlevennen :rodmer: går det bra med nattesøvnen?

Hei Mynona :klemmer: gleder du deg til 17 Mai da?

Og jeg må ikke glemme god kveld i stuen Hannee.

Hva er egentlig Quieche Surre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er det du som lager Pavlova til meg surre?

Tja.. Det skal regne her i morgen, tror jeg. Hvis det regner gidder jeg ikke tre på meg bunaden. Da blir jeg inne og ser på toget på tv.

Men i kveld skal jeg spise middag og Pavlova hos venninne.

Er hjemme på bygda nå, og her er det helt grønt. Bjørka er grønn (atsjo), både løvetann og hestehov overalt. Naboen til foreldrene mine har noe gigantiske røde tilpasser i hagen og busker blomstrer hvitt og rosa. Ser ikke dette i byn jeg. Tok noen bilder på vei hjem :fnise: så kanskje jeg husker at det er vår.

Skal dere i tog da odisi? Eller er det bare hygge med gjester?

Quiche er sånne minipai er det ikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehodet

http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/quiche-lorraine/

En pai altså. Men jeg har kun bacon og løk i når det er frokostpai. Vanligvis pleier jeg å ha broccoli og tomat i også. Det hender jeg lager 2 paier og fryser dem ned i serveringsstykker, så tar jentene med seg ett stykke i matpakka.

Idag har jeg jammen plukket snegler, laget ny urtehage og flyttet stauder fra hagebedet til garasjebedet. Kan ikke ha noen fine blomster ved garasjen. Nabogutten sparker ball og ødelegger alt som er i det bedet. Og nå har han jammen sparket ballen inn i bilen til samboeren min. En helt ny bil som har fått fotballriper i lakken.

Men hurra for imorgen :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeeeeeyyyyyyyyyy,endelig litt pusterom :kaffekopp: Nå har jeg laget Smash iskake og handlet alt maten som skal forberedes til i morgen.

Så flink du er Surre :klemmer: kunne kalt deg for Flinken :fnise:

Jeg har byttet ut noe med en slags Pavlova jeg også,det er så godt og friskt og det passer suverent til 17 Mai :jepp:

Rumlevennen :rodmer: går det bra med nattesøvnen?

Hei Mynona :klemmer: gleder du deg til 17 Mai da?

Og jeg må ikke glemme god kveld i stuen Hannee.

Hva er egentlig Quieche Surre?

Smash-iskake?!!!!!!! :daane:

Søvnen går det relativt bra med, enn så lenge :fnise: Får benytte sjansen mens jeg kan :jepp:

Ønsker deg en fabelaktig 17.mai!!! Håper du får kost deg skikkelig! :blomst::klemmer:

17mai_XL.jpg

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg forsiktig ind over tunet på Odisi-haciendaen, og fyrer av en nasjonal salutt med den gamle kanonen på låven (en temmelig lavmælt salutt, så ikke hestene bliver skremt)!

Ha en aldeles fortreffelig 17. mai-feiring, Odisi!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Hurra for 17. mai Odisi! :flagg:

Og med smashiskake må det jo bli bra! Dog, den eksisterer ikke før vi alle har fått prøvesmakt, altså :snurt:

Håper dagen blir strålende! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest odisi73

:duskedame: Gratulerer med dagen allesammen :klemmer:

Håper alle har hatt en super dag så langt.

Jeg er så mett at jeg føler jeg triller snart,og straks er det kaker og godis :vekt::fnise: har mest lyst til å legge meg i sengen og slappe av og se tv.

Skal prøve logge meg på senere i dag hvis jeg ikke slokner på soffen :sovne: ha en fortreffelig aften mine kjære landsmenn :ol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odisi!

Høres ut som du har hatt en fin dag :)

I dag har jeg forresten husket å vanne tyvgodset mitt (rogna altså). Bladene er fortsatt grønne så det er vel et godt tegn? :gjeiper:

Sove godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...