Gå til innhold

Odisis verden

Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Gjest Surrehodet

GOD MORGEN

Det er så deilig å stå opp når det er lysere ute enn bak rullegardinene. Igår tok jeg meg en tur rundt huset og så på alle Tullipanene som er på vei opp - jeg satte nok litt mye løk ned i høst ser det ut som :fnise:

Valmuene har begynt å bli grønne i bladene, og sneglejakten kan begynne. Jeg så nemlig en brunsnegle krype oppover garasjeveggen min :kjefte:

Den syrinlilla krakken er satt utenfor døren, med Stemorsblomster og Påskeliljer. Så får det heller være at værgudene ikke helt har forstått at jeg vil har vår.

Ellers kan jeg fortelle at jeg fortsatt bor i huset, og at herren har flyttet hjem. Vi forsøker atter engang å få dette til å fungere. Og nå må jeg jammen løpe på jobb, vi skal på kunstutstilling og kunstlab.

Ha en fin dag :goodbye:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SURRE!!!!

Så hyggelig å se deg. Du har vært dybt savnet, og jeg håber det står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Heeeei Surre! Håper at alt kommer til å gå bra i huset med dere! Koselig å høre fra deg :)

Gooooooood morgen Odisiiiiiiiiiii! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Ååååå,så fint å høre fra deg Surre :klemmer: Håper det går bra nå med dere og at du får nyte våren med alt den innebærer av yrhet og glede :rodmer: Brunsneglen har dukket opp her også,fant flere når jeg spylte noen av krukkene som jeg skal plante i.

Har kjøpt Perlemor,påskeliljer og lyng som jeg skal ha i en 125 liters kobber gryte som står ved inngangen :jepp:

Hallo alle dere andre også :goodbye:

Skjeldne fugler er fredet Hoppe :kose:

Håper dere alle får en fin natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GOD MORGEN

Det er så deilig å stå opp når det er lysere ute enn bak rullegardinene. Igår tok jeg meg en tur rundt huset og så på alle Tullipanene som er på vei opp - jeg satte nok litt mye løk ned i høst ser det ut som :fnise:

Valmuene har begynt å bli grønne i bladene, og sneglejakten kan begynne. Jeg så nemlig en brunsnegle krype oppover garasjeveggen min :kjefte:

Den syrinlilla krakken er satt utenfor døren, med Stemorsblomster og Påskeliljer. Så får det heller være at værgudene ikke helt har forstått at jeg vil har vår.

Ellers kan jeg fortelle at jeg fortsatt bor i huset, og at herren har flyttet hjem. Vi forsøker atter engang å få dette til å fungere. Og nå må jeg jammen løpe på jobb, vi skal på kunstutstilling og kunstlab.

Ha en fin dag :goodbye:

Hei på deg, Surre!!!!!!!!!!!!!! :goodbye: Høres koselig ut med lilla krakk og tulipanoverflod! :rodmer:

Har kjøpt Perlemor,påskeliljer og lyng som jeg skal ha i en 125 liters kobber gryte som står ved inngangen :jepp:

Åhh, det høres fiiiiiiiiiiiiiint ut altså! :rodmer:

Dumme brunsnegler!!!!! :bond: Har ikke sett noen her enda, men det er nok bare tilfeldig, grrrrr de er sååå ekle! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før hadde de ikke kommet seg helt opp til felleshagen vår. Men de kom nærmere og nærmere for hver år.. :fnise:

Moren til en venninne av meg eeeelsker dyr over alt på jord. De har 12 eller 13 katter blant annet (de bor midt i skauen i et stooort hus), og hun stopper bilen på vei opp i oppkjørselen dere for å plukke bort snegler, så hun ikke skal kjøre på de :fnise: LITT VEL glad i alt som lever :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor så jeg plutselig brunsnegler på vei oppover stammen på plommetreet! Jeg fikk helt panikk og løp ut og surret stammen inn i aluminiumsfolie! Det fikk sneglene til å ombestemme seg, og det var nok gratis underholdning for naboene også! :fnise:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lokker med øl og de plassene jeg kan har jeg aske :jepp:

Har jeg nevnt at jeg er halvt brunsnegle?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Pappa går amok med de sneglene også. Ute med en pølseklype og plukker hver dag. Ganske morsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Ja,det er viktig at alle tar de med en gang de ser de,ellers klarer vi ikke holde bestanden nede.

Noe jeg tror vi ikke klarer alikevell.

Her er det som jeg har erfart hjelper: Salt,men selvfølgelig ikke i bedet,det samme med aske,eggeskall rundt i bedet selv om det ikke er fint,sjøsand og selvfølgelig BILLIG ØL,spanderer ikke gode og dyre ølsorter på brunsneglene :fnise:

Jeg fyller syltetøyglass med øl og setter de rundt omkring og det er mye billigere en gifta som er ute på markedet

Billig øl koster vel rundt ti femten kroner og jeg bruker ett par flasker ca hver 14 dag mens gifta koster rundt 300 på felleskjøpet og varer ikke så lenge :sjenert:

Det er snart tia for det nå så jeg tar hver brunsnegle jeg ser,husk at de legger egg snart så derfor er det viktig å ta de når våren er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg nevnt at jeg er halvt brunsnegle?

:overrasket::hoho:

Ja,det er viktig at alle tar de med en gang de ser de,ellers klarer vi ikke holde bestanden nede.

Noe jeg tror vi ikke klarer alikevell.

Her er det som jeg har erfart hjelper: Salt,men selvfølgelig ikke i bedet,det samme med aske,eggeskall rundt i bedet selv om det ikke er fint,sjøsand og selvfølgelig BILLIG ØL,spanderer ikke gode og dyre ølsorter på brunsneglene :fnise:

Jeg fyller syltetøyglass med øl og setter de rundt omkring og det er mye billigere en gifta som er ute på markedet

Billig øl koster vel rundt ti femten kroner og jeg bruker ett par flasker ca hver 14 dag mens gifta koster rundt 300 på felleskjøpet og varer ikke så lenge :sjenert:

Det er snart tia for det nå så jeg tar hver brunsnegle jeg ser,husk at de legger egg snart så derfor er det viktig å ta de når våren er her.

Jeg orker ikke helle salt på de, for det ser så utrolig guffent ut etterpå :( Her plukkes de i klype og rett oppi bøtte med sterkt saltvann i. Prøver å plukke hver kveld fra jeg ser de første, men jeg hater det virkelig, brekker meg omtrent når jeg ser de komme krypende :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

:overrasket::hoho:

Jeg orker ikke helle salt på de, for det ser så utrolig guffent ut etterpå :( Her plukkes de i klype og rett oppi bøtte med sterkt saltvann i. Prøver å plukke hver kveld fra jeg ser de første, men jeg hater det virkelig, brekker meg omtrent når jeg ser de komme krypende :bond:

Aske og salt legger jeg ellers rundt på uteplassen der hvor det ikke er blomster.

Legger det nesten som en ring eller hindring rundt hagen så er jo det og med på å hindre innvandrerne fra Sør Europa :fnise: veldig grit å legge mellom heller og i steinrøyser o.l for der legger de jo egg :kjefte: jeg går inn for fullt beredskap i vår :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk helt panikk og løp ut og surret stammen inn i aluminiumsfolie! Det fikk sneglene til å ombestemme seg, og det var nok gratis underholdning for naboene også!

Jeg syns at du burde gå til innkjøp av stoooore mengder folie, og fortsette på alt du har i din nærhet. Huset også. Et skikkelig kunstprosjekt må gjøres ordentlig når en først har startet, syns jeg... ;)

Hehe. Pappa går amok med de sneglene også. Ute med en pølseklype og plukker hver dag.

Vær så uendelig snill å ikke fortell meg at han har varmet opp grillen og pølsebrødene i samme slengen...plis... :eeeh:

...jeg bruker ett par flasker ca hver 14 dag...

Håper at ikke ditt steds "tørse løsfugler" :skaal: ser hva du skriver nå, ellers er det horder av slike som du må plukke opp fra under buskene dine om ikke så lenge. Det kan bli skikkelig tunge løft! :glare:

:klem: til deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...