Rofl Skrevet 2. mars 2012 #841 Del Skrevet 2. mars 2012 Kan veldig lett ta fyr med olje Lureste er en meget stor kjele med ikke så veldig masse olje. Nok til å dekke det du skal lage. Husk at vann ikke kan slukke olje. Jeg har en frityr koker jeg bruker til slikt men den litt skummel den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 2. mars 2012 #842 Del Skrevet 2. mars 2012 Jeg har varmen på 7 på en komfyr som går fra 1-9. Ha i olje som nesten dekker vårrullen og snu den når de begynner å bli gylne. Har aldrig tatt fyr hos meg enda men du har jo en tendens til å være der det tar fyr så pass deg når du lager de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. mars 2012 #843 Del Skrevet 2. mars 2012 Hehe, ja jeg har jo en sånn tendens Når jeg var 8 år var jeg og en venninne hjemme alene hos henne, og skulle lage vafler. Mamman satt smør til smelting i en kjele for oss før hun gikk. Og vi ble plutslelig opptatt av noe annet. Kjelen tok fyr og vi fikk panikk. Og hele kjøkkenet ble svart. Får ta brannslukningapparatet med meg ut på kjøkkenet tror jeg hvor kvitter man seg med så mye olje da?? Blir ikke det litt guffent i kloakkrørene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 2. mars 2012 #844 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Du må ha et lokk og en kraftig grydeklud tilgjengelig ved siden av kjelen, Mynona. Hvis det tar fyr, er det bare å smelle lokket på, og holde det der, slik at flammene kveles (og kjelen må selvsagt trekkes vekk fra platen). Hvis det tar fyr, er det som regel bare snakk om sekunder før fedtfilteret i avtrekksviften tar fyr, og da er situasjonen plutselig veldig alvorlig. Det skjedde en venn av meg, og det krevde totalrenovering av kjøkkenet. For ikke å snakke om at huset kunde ha brendt ned. Endret 2. mars 2012 av Giacomo_P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. mars 2012 #845 Del Skrevet 2. mars 2012 Nei, nå tør jeg snart ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 2. mars 2012 #846 Del Skrevet 2. mars 2012 Det er ikke farlig, Mynona - du må bare ikke være uoppmerksom. Invitér en venninde som kan hjelpe deg å følge med, og holde deg med selskab. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. mars 2012 #847 Del Skrevet 2. mars 2012 Nei, nå må jeg skrive handleliste! skal jo ha så mye rart har odisi sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. mars 2012 #848 Del Skrevet 2. mars 2012 Hoho... nå har jeg så masse ingredienser til vårruller at jeg må lage det hver kveld Men fy søren så gøy det er å handle billig. To bæreposer med grønnsaker, vårrullark, ymse sauser, litt frukt, olje, også ikke 200kr en gang. JIPPII (også handla jeg en liten pose på kiwi til 230,- ) Han fyren i thai-butikken hjalp meg masse og. Viste meg åssen jeg skulle brette sammen vårrullene, og bytta ut de arkene jeg hadde plukket med noen som er bedre å steke. osv.. Og spurte mamman om tips og. Jeg skal lage en batch med Odi sine vårruller og en batch med vegetarvårruller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 2. mars 2012 #849 Del Skrevet 2. mars 2012 Tror jeg må komme på besøk til de vårrullene der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. mars 2012 #850 Del Skrevet 2. mars 2012 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 2. mars 2012 #851 Del Skrevet 2. mars 2012 Så NUSSELIG ugle!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 3. mars 2012 #852 Del Skrevet 3. mars 2012 Aww nommen lille søøøøøøøøøte uglen!!!!!!!!!!!!!! :rodmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 3. mars 2012 #853 Del Skrevet 3. mars 2012 Har noen egentlig sett noen ugler ute i det fri?? Jeg har sett en hubro for 15 -20 år siden, og det er eneste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 3. mars 2012 #854 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg hører ugler hver natt rett utenfor vinduet mitt for tiden, tror det er to forskjellige. Men ser dem jo aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 3. mars 2012 #855 Del Skrevet 3. mars 2012 Forresten, du kan pensle arkene med olje i stedet for å frityrkoke dem, Mynona. Da tror jeg du skal pensle på begge sider, altså du kan 'lime' vårrullene igjen med olje. Du kan også pensle med klarert smør, det skal gi god smak. Og så bare steke dem i ovnen, i stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 4. mars 2012 #856 Del Skrevet 4. mars 2012 ...men det skal du vite, kjære Odisi: du er savnet i alle tråder - kom hjem snart! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannee Skrevet 4. mars 2012 #857 Del Skrevet 4. mars 2012 God søndag kjære Odisi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 4. mars 2012 #858 Del Skrevet 4. mars 2012 Ha en fin søndag odisi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 5. mars 2012 #859 Del Skrevet 5. mars 2012 Så kjekt å lese dagboka mi når jeg ikke har lest på en dag Det kan være litt nifst det der med oljen ja. Uglen hører jeg alltid på hytta men har aldrig sett den,utrolig søt den der som sitter på gulvet og ser ut som den har lyst å drepe noe Håper formen er bra Hannee etter en helg med mye besøk. Så kjekt at du savner meg i trådene Hoppe. Kanskje vi skulle reist på busstur til Nederland og sett alle de nydelige fargekartene som er laget av tulipaner de kommer frem snart nå Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannee Skrevet 5. mars 2012 #860 Del Skrevet 5. mars 2012 Håper du har fått en god start på uka Odisi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå