Gå til innhold

Odisis verden


Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Ja, den typen jeg har vært borti står å durer som bare det. Det er jo en liten pumpemaskin. Kjenner en som har fått rettet opp neseryggen, og da han gjorde det orket endelig kjærsten hans å overnatte hos han... Men det kan jo virke forskjellig på forskjellige folk kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert litt ufritt å ligge med maske hele natta, men på den andre siden

er det mere ufritt å ikke få puste i det hele tatt, så valget er kanskje enkelt der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den typen jeg har vært borti står å durer som bare det. Det er jo en liten pumpemaskin. Kjenner en som har fått rettet opp neseryggen, og da han gjorde det orket endelig kjærsten hans å overnatte hos han... Men det kan jo virke forskjellig på forskjellige folk kanskje?

Du får forskjellige typer og noen er skikkelig stillegående. Pappa fikk sin i 2004 å den høres ut som en kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den typen jeg har vært borti står å durer som bare det. Det er jo en liten pumpemaskin. Kjenner en som har fått rettet opp neseryggen, og da han gjorde det orket endelig kjærsten hans å overnatte hos han... Men det kan jo virke forskjellig på forskjellige folk kanskje?

Men vet du om det fortsatt virker,siden de fleste sier det går tilbake til det samme igjen etter en stund?

God formiddag folkens,det er helg :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,uansett så tror jeg det virker til en viss grad.

Men føler ikke jeg kan tvinge han,skulle gjerne sett en statistikk på de som har fått det bedre og at det har vedvart siden så mange sier det motsatte.

Tror og han fikk panikk når det stod i brevet at han måtte sykemelde seg i 14 dager :overrasket: han er en skikkelig arbeidshest og har ikke ro i raua som vi sier her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,uansett så tror jeg det virker til en viss grad.

Men føler ikke jeg kan tvinge han,skulle gjerne sett en statistikk på de som har fått det bedre og at det har vedvart siden så mange sier det motsatte.

Tror og han fikk panikk når det stod i brevet at han måtte sykemelde seg i 14 dager :overrasket: han er en skikkelig arbeidshest og har ikke ro i raua som vi sier her :fnise:

Det spørs hva han skal gjøre. Ved obstruktiv søvnapné (det er den diagnosen, er det ikke?) er det flere årsaksforholdforhold, og behandlingen er avhengig av hva som forårsaker det. Det du skrev, høres ud som en korrigering av skjev neseskillevegg, og det er ikke noe komplisert indgreb, og som oftest er det vellykket. Her er mere informasjon:

http://emedicine.medscape.com/article/877677-overview

Det kan også være misformede, trange eller ødelagte turbinater (nesemuslingen), eller det kan være blødvev (øvre del av svelget, bakre del av tungen, kronisk forstørrede mandler etc.) som skaber dårlige pladsforhold.

Neseoperasjoner er som oftest vellykkede, men det kan forekomme bruskvekst som ikke giver et optimalt resultat. Tonsillektomi (fjerning av mandler) har svært høy vellykkethedsrate. Pharyngoplasti (korreksjon av blødvev i svelget) har en lei tendens til å gå tilbake til tilnærmet udgangspunktet i løbet av noen år. Tungen får man ikke gjort så mye med, men vektreduksjon kan give betydelig bedring, eftersom bakre del av tungen er sensitiv for dette.

Hvis det bare er neseskilleveggen som skal rettes opp, synes jeg ikke han skulde undlade å la seg operere. Sørg for at legene orienterer ham nøye om indgrebet, og om forventet resultat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig snill du er som gidder skriver om det lørdagsnatten Gia,men skal se litt nærmere på det i morgen :fnise: men jeg skal det og :smilyblomst:

Endret av odisi73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig snill du er som gidder skriver om det lørdagsnatten Gia,men skal se litt nærmere på det i morgen :fnise: men jeg skal det og :smilyblomst:

Det skulde da bare mangle - men dette er lidt grovkornet, siden jeg egentlig ikke ved så mye om din husbonds problematikk og udredning, så beklager at jeg ikke er så detaljert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enda bedre helg fra meg, Odisi. ;)

Enda, ENDA bedre helg fra meg, Odisi! :kyss:

...men den aller besteste helgen kommer fra meg! :jepp:

bestestebeste........fra meg... :fnise:

Kvadruppel-BESTESTE-BESTESTE fra Hoppetufsa! :tongue:

:hoho: søte raringer! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...